rincewind Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Spelar på expekts $0.05/0.1 NLT Fullring bord. Spelet är mestadels tight förutom några människor (däribland fi) som spelar aggressivt. Har inga speciella reads på fi då inte många av hans händer har gått till showdown. - Aces77 sitting in seat 1 with $10.00 - rollyman sitting in seat 2 with $11.60 - Hero sitting in seat 3 with $9.40 - kamelen sitting in seat 4 with $3.44 - neltron sitting in seat 5 with $18.40 [Dealer] - fi sitting in seat 6 with $9.90 - Paokgeorge sitting in seat 7 with $3.90 - nicolov sitting in seat 8 with $10.35 - blazzer sitting in seat 9 with $3.89 - LordSherman sitting in seat 10 with $6.85 [sitting out] fi posted the small blind - $0.05 Paokgeorge posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Hero: Ace , 9 nicolov called - $0.10 blazzer folded Aces77 folded rollyman folded Hero called - $0.10 kamelen folded neltron folded fi called - $0.10 Paokgeorge checked Förmodligen fel att bara syna med denna hand om den ens ska spelas? Synar hur som helst och hoppas på bra träff. ** Dealing the flop: 6 , 5 , Ace fi checked Paokgeorge checked nicolov bet - $0.50 Hero called - $0.50 fi raised - $1.00 Paokgeorge folded nicolov folded Hero called - $1.00 Detta var ju onekligen en riktigt fin flopp för min del. Högsta par med ett färgdrag. Dock är jag lite missnöjd med min kicker och väljer att enbart syna för att se om jag kan fånga färgen. När fi checkraisar blir jag konfunderad - stöldförsök, stegdrag? Initialt limpade han ju bara in. ** Dealing the turn: 3 fi bet - $2.00 Hero folded fi mucks: fi wins $4.75 from the main pot Missade färgen, dock verkar ju detta kort inte speciellt farligt. Men han kan ju ha fått in en stege, dock verkar detta inte troligt. Fi raisar rejält. Tänker en stund för att sedan lägga mig. Dock så ångrar jag mig direkt efteråt, vad kan fi ha suttit på? I efterhand känns ett ess med en lägre kicker troligt, men jag vet inte. Vad skulle jag ha gjort i denna situation? Vet att jag spelar på tok för mesigt, kanske jag skulle ha visat mer aggression för flop och tvingat fi ut ur potten? * RP, lite kortare - QoS * Citera
Barf Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Skulle personligen tagit kommando i handen på genom att re-raisa på floppen. På så sätt styr du över hur handen utspelas samtidigt som det är dina motståndare som nu får leka gissningslekar och inte tvärtom. Hur du ska spela handen på turn ifall du inte träffar blir lite olika från fall till fall. Bland annat hur många som är kvar i handen, deras aggressivitet, stackdjup osv. Möter du aggressiva motståndare (som var fallet här) torde det säkraste vara att ta ett gratiskort på turn och syna ev bet på rivern i och med att du visade svaghet på turn. Din 9 borde inte vålla något kickerproblem i de fall du är uppe mot ett annat A (med undantag för A6/A5) med tanke på att potten är ohöjd (tänker mig att folk på den här nivån höjer upp AT i sb). Såsom handen utspelades skulle jag tagit en syn på turn iom att du har position på fi och han förmodligen blir tvungen att betta ut på rivern fastän det ligger tre till en färg. Däremot foldar jag nog handen på rivern om jag inte förbättrat mig (såklart beroende på bet-storlek) då fi spelar som att han håller två-par eller triss. Att fi skulle CR ur position på floppen med ett inside-drag förefaller högst osannolikt. Om han nu spelar på det sättet skall du genast adda honom till din buddy-list ... En annan sak, eftersom du nämnde att bordet var tight (hur det nu är möjligt på low-limit ) tycker jag det är obligatoriskt komma in med en höjning när du håller A9s i sen position. Dels köper du dig ofta knappen samt får mer respekt för ett floppat ess post-flop. My 2 cents ... Jaja, hoppas det var till nån hjälp iallafall! Citera
Nocturnal5 Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Ja, du måste vara mycket mer aggressiv (tycker jag). Att bara syna känns inte helt kul. Citera
Recommended Posts