Gå till innehåll

FL - Tips för low limit shorthanded och heads-up?

Recommended Posts

Postad

Jag brukar mest spela låga FL bord som är fullsatta och i princip bara spela tight, då brukar man iaf å lite plus i längden. Men det är ju så otroligt tråkigt, så när ett bord "dog" och det bara var jag och en annan kvar så stannade jag kvar ändå. Det var ju rejält annorlunda spel när vi bara var två spelare med marginella händer och betydligt fler bluffar. Nu gick det bra och jag tog alla hans dollar! Riktigt roligt var det med, sen testade jag att spela med 4 pers och det var också mycket roligare än vanliga fullsatta 10-manna bord.

Så jag tänkte börja spela lite short-handed (är det 6 och mindre spelare eller 5 och mindre spelare?) FL. Jag undrar bara om ni har några tips, hur mycket ska jag "omorganisera" mitt spel? Finns det några artiklar som behandlar ämnet och gömmer sig någonstans på nätet?

Sen undrar jag också om Small Stakes Hold'em av Ed Miller tar upp ämnet något? För jag har beställt den och antagligen ligger den i brevlådan på måndag.

Tacksam för svar, KriStuS

* RP - QoS *

Postad
Så jag tänkte börja spela lite short-handed (är det 6 och mindre spelare eller 5 och mindre spelare?) FL. Jag undrar bara om ni har några tips, hur mycket ska jag "omorganisera" mitt spel? Finns det några artiklar som behandlar ämnet och gömmer sig någonstans på nätet?

Sök i rgp på "shorthanded" och: Abdul, Prock, Weideman, Fekali, Angelina.

Lite generella tips: Högsta kortet på bordet finns inte när du spelar heads-up, mellanparet är minst lika bra som högsta paret vid fullbord, par går till showdown, färg är inte något man oroar sig för förren vid trebeten eller fyrfärgen, A-hög ska valuebetas, folda aldrig din stora mörk.

Sen kommer raken bli ett riktigt helvete när du spelar låglimit shorthanded, ett minimumkrav är att du ser till att spela på en site som reducerar raken i de sammanhangen.