Noslen Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Lite intressant hand imo. Slänger ut den här och se om det leder nån vart innan jag ska lufta den med min coach. Stats: BTN är reg och spelar 24/18 och foldar 59% mot blinds 3b på knapp. 7% 4b. 1.8k händer. SB är också reg och spelar 26/18 med 3% 3b och 16% call från sb vs steal. 3.8k händer. Inget stort sample på någon av dom alltså men tillräckligt för att ha ett hum om hur dom spelar pre. Dynamik: Vi regs har låtit varandra vara och istället fokuserat på bordets jättefisk. Ingen speciell story mellan oss och jag själv har spelat solid poker och föreställer min image att vara densamma. Tankar om min linje på flop? Bra eller anus? $1/$2 Euro No Limit Holdem Stacks: UTG ($201) CO ($225.95) BTN ($237) SB ($256.36) Hero ($249.85) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB A K 2 folds, BTN raises to $4, SB calls $4, Hero raises to $16, BTN calls $16, SB calls $16 Flop: 10 A J ($50, 3 players) SB checks, Hero checks, BTN bets $30, SB folds, Hero calls $30 Turn: 10 ($110, 2 players) Hero checks, BTN checks River: 5 ($110, 2 players) Hero bets $55, BTN goes all-in $191, Hero ??? Citera
Noslen Postad 17 December , 2010 Författare Rapport Postad 17 December , 2010 Här var det livat! Kanske inte ska posta kl 09 på morgonen... Citera
NorthQ Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Med tagen linje blir river-bet dåligt? Fi Synar dvs bara med bättre händer och foldar allt sämre än AK förutom möjligen AQ eller pushar monster(AT och bättre)/superbluff. Om du inte tänker folda så låt fi bluffa river istället. dvs Check-Call ett mindre bet. Citera
thefman Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 det enda sämre du kan få syn av är ju AQ så tycker C/C sitter överlägset bäst på riv. Citera
Supertequila Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 det enda sämre du kan få syn av är ju AQ så tycker C/C sitter överlägset bäst på riv. vilken hand hamnar i vår bet-fold-range då? Tycker AK tydligt hamnar i den rangen, men den är för svag för bet-call. Citera
thefman Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 jag hade bet/foldat QQ-KK om jag nu fick för mig att avsluta denna linje med riv bet. vi kommer ju aldrig ha brickade drag eller random bluff här så ser inte riktigt varför vi ska skjuta in valuehänder direkt. fi har slowplay eller tagit frikort som nu missat så bet kan ju enbart inducera bluff som bäst imo. Citera
Supertequila Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 jag hade bet/foldat QQ-KK om jag nu fick för mig att avsluta denna linje med riv bet. vi kommer ju aldrig ha brickade drag eller random bluff här så ser inte riktigt varför vi ska skjuta in valuehänder direkt. fi har slowplay eller tagit frikort som nu missat så bet kan ju enbart inducera bluff som bäst imo. Nu blandar du ihop bluff- och värderange (för jag antar att du inte vill beta QQ-KK för värde på river för då blir det motsägelsefullt om man vill beta svagare händer än AK o checka AK). Även för bluff passar inte QQ-KK in i bluff-bet-rangen imo, utan värde-check-call, möjligen bluff-CR. Du måste ju självklart ha en bet-fold range för värde här, som då bör va starkare än check-call o svagare än bet-call. Uploaded with ImageShack.us Citera
-PK- Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Vad bluffar du för nävar då ST? Spontant checkar jag 100 prollar.. Citera
Sideshow Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Vad bluffar du för nävar då ST? Spontant checkar jag 100 prollar.. 8c9c Citera
Supertequila Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Vad bluffar du för nävar då ST? Spontant checkar jag 100 prollar.. 8c9c Din bluffbetrange ska ju vara dina allra sämsta händer som du dyker upp med här, så missade FD är väl lämpliga antar jag, typ botten av din squeezerange pre som du ändå valt o check-syna floppen med. Citera
thefman Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 tycker bluff i det här läget suger. betta flopp själv och följ upp riv, eller led turn vid check/synad flopp för att sedan beta riv. Citera
KungKroon Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Wp fold river imo. Kunde lika gärna ha skrivit +1 på ST, men det gör man såklart inte Klämmer större preflop också. Citera
Noslen Postad 17 December , 2010 Författare Rapport Postad 17 December , 2010 Wp fold river imo. Kunde lika gärna ha skrivit +1 på ST, men det gör man såklart inte Klämmer större preflop också. Varför vill du raisa större pre? Är inte vår range sjukt polariserad här och kraftigt vägd mot luft? Jag hade slagit större om vi suttit 150bb deep + men nu känns det "onödigt" då jag föreställer mig att btn inte kommer syna/4b lightare mot en 4x eller 5-6x raise. Tankar? Citera
Supertequila Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 jag gillar preflopbetsizingen. Den gör våra squeezar mindre dyra också. Citera
-PK- Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Ah, man har kanske 79cc som man vill bluffa river med iofs.. Citera
Elitloppet Postad 17 December , 2010 Rapport Postad 17 December , 2010 Varför vill du raisa större pre? Är inte vår range sjukt polariserad här och kraftigt vägd mot luft? Jag hade slagit större om vi suttit 150bb deep + men nu känns det "onödigt" då jag föreställer mig att btn inte kommer syna/4b lightare mot en 4x eller 5-6x raise. Tankar? Upp till dig att se till att din range inte är kraftigt vägd emot luft. Om nu din range skulle vara kraftigt vägd emot luft är väl större betsize att föredra eftersom det ska generera mer folds. Jag klämmer också större för övrigt, tror def. btn synare lightare emot mindre emot mindre size, han bör definitivt göra det. Inte så kul att sitta oop med massa pengar kvar att spela, skönare än att få ett lättare beslut post (nu tänker jag inte nödvändigtvis just på de gånger vi har AK för då är besluten rätt lätta ändå, men andra typer av händer vi kan ha i rangen). Citera
Noslen Postad 18 December , 2010 Författare Rapport Postad 18 December , 2010 Puni; Det har du ju helt rätt i. Lite klumpigt skrivet av mig.. Ordet kraftigt var också lite klumpigt. Landar kring 70/30 luft/värde. Åter till topic; Ingen som vill c-betta flop? Citera
thefman Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Åter till topic; Ingen som vill c-betta flop? cbettar väl av ren autopilotstandard men check funkar bra att mixa in för att skydda QQ-KK (check/call rangen). Citera
b0bb4n Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Vilka fd vill vi checksyna flop? Hur spelar ni 86cc 56cc? Citera
Supertequila Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Jag gillar check flopp med AK här... Det här med FD är lite jobbigt, för det känns som vi betar de FD vi valt o squeeza med, på flopp, men frågan är vilka bluffhänder dyker vi upp med på river med tagen linje som vi kan lägga i vår bluffbetrange (våra sämsta händer på river så att säga)? Citera
b0bb4n Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 tycker vi ska checksyna flop med några fds Citera
Sideshow Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 tycker vi ska checksyna flop med några fds Jupp, c/c på flop bör väl vara låga fd och AK. Citera
b0bb4n Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 plus lite fler händer obv, AA, mellanpar, stege... fast man kanske inte ska squeeza kqo här? Citera
Recommended Posts