Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har TAG stats över en liten sample, vet inget mer om honom.

Jag undrar vad ni tycker om en syn här istället för att gå all-in? Jag förstår att jag troligtvis inte kommer vara balanserad när jag gör detta men jag är inte rädd för att bli exploitad då jag ändå inte spelar balanserat (för jag inte kan). Men ändå känns det som ett rimligt alternativ då han kommer ha kvar fyrbet bluff-rangen istället för att lägga sig om jag höjer här. Är det helt galet eller är det en okej linje?

Ongame Network $30.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1076317

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: $56.53

CO: $27.59

Hero (BTN): $34.19

SB: $47.74

Pre Flop: ($0.45) Hero is BTN with Aclub.gif Aheart.gif

CO raises to $0.90, Hero raises to $2.70, 2 folds, CO raises to $6, Hero ?

Postad
Tror inte dom 4betsbluffar så mycket på den här nivå så det är nog bara dunka in det, annars är din tanke bra=D

se till att ha en schysst 5betsrange bara.

seriöst: hans 4betsfoldrange lär vara = 0, så shove.

Ni är välkomna ner till micro och ta en titt om ni tror att så inte är fallet, då ni inte verkar ha varit där på länge. Skillnaden på NL30 och NL400 är mängden pengar som spelarna har.

Postad
Att de på NL400 har mer pengar kanske beror på att de vunnit mer pengar, på poker.

Ja för alla börjar med samma förutsättningar på nl10 och jobbar sig uppåt.. även spelare som Guy Laliberte började där.. hur skulle han annars kunna spela högre om han inte vunnit pengarna.. på poker.

Postad

Tack för svar!

Nu i efterhand tror jag också dega in är bättre då han förmodligen inte har en bred bluffrange här och med tanke på att vi kommer få bättre betalt av hans värde push händer.

Ni är välkomna ner till micro och ta en titt om ni tror att så inte är fallet, då ni inte verkar ha varit där på länge. Skillnaden på NL30 och NL400 är mängden pengar som spelarna har.

Jag tror inte jag kan hålla med om det där. Efter att spelat micro stakes ett tag har jag inte känt av att regsen är allt fyrbettsbluff villiga. Och jag är inte heller säker på att vi är lika bra som nl400 regsen. :P

Postad
Ja för alla börjar med samma förutsättningar på nl10 och jobbar sig uppåt.. även spelare som Guy Laliberte började där.. hur skulle han annars kunna spela högre om han inte vunnit pengarna.. på poker.

Nu talar jag om majoriteten av spelare, aka regsen. De är klart bättre på NL400 än på NL30 och att påstå nåt annat är ju helt enkelt fel. Du kan väl inte mena att jag har fel iaf?

Postad
Nu talar jag om majoriteten av spelare, aka regsen. De är klart bättre på NL400 än på NL30 och att påstå nåt annat är ju helt enkelt fel. Du kan väl inte mena att jag har fel iaf?

Nej nej självklart inte.. håller med om det! Mena bara att alla inte tjänat sina pengar på poker som spelar lite högre :-) Men majoriteten är ju duktiga spelare som spelar högre och har säkert spelat sig dit.