Gå till innehåll

Poker i Macau


abcabcabc

Recommended Posts

Tjena,

 

Vi är ett gäng som just kommit hem från Macau och somliga av oss diskuterar redan om att åka tillbaka i början av nästa år.

 

Tanken är att hyra en lägenhet modell större, ett par norrmän hyrde "en fet lägenhet" för 18000HKD i månaden och de var 5 pers som delade så på ngt liknade är siktet inställt.

 

Hör av dig om det finns intresse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena norrland här.

Du är inte nån av de "forumiter" som jag träffade i macau? Är i macau just nu och far hem imorgon men är sugen på att fara tillbaka hit.

 

Hur många är ni just nu som funderar på att fara?

Har ni kollat på några lägenheter och i så fall går det att få bra internet?

 

Pma så kan vi snacka mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Återkom gärna med en reseberättelse! Det är värt att ta en tur dit om ni ska åka igen antar jag?

 

Vi skrev typ en reseberättelse sist i vår blogg, den fastnar i spamfiltret här men antar väl att det går att googla lite nyckelord kring Macau så går den att finna.

 

Är tyvärr inte lika aktuellt för mig längre att åka tillbaka inom en överskådlig framtid :rolleyes: , dock så kommer det ske men när vet jag inte ;-)

 

Den största läxan i vart fall jag lärde mig var att det är tuffare än vad man tror att sätta sig ner och grinda live som en idiot. Det blev mycket skräpmat, öl, cigg (kineser röker sjukligt mycket vid borden) och fest vilket förvandlade resan från en seriös tripp med fokus på att tjäna cash till en softar resa där man kanske hellre hängde vid poolen på hotellet än att man gick och spela, som var tanken.

 

Har fått en del frågor om partylivet i Macau och brukar berätta vad vi fick för svar från en servitris på Hard-rock café som ändå var ett ställe med lite klass.

 

Svennebanan- were looking for some nightclubs, you have someone you can recommend? which is the greatest!

 

Servitris- u should try "minnsintevaddenhette", they got everyyythiiing (samtidigt som hon ställer sig i en kaxig pose och drar pekfingret över rummet)

Chockad Svennebanan- Oh, what do u mean?

Servitris- they got russian women, Asian women, brasilian women, (pekfingret igen) they got everyyyything

Generad Svennebana- Oh, eh :oops: no were from sweden, we don´t do that kind of stuff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skrev typ en reseberättelse sist i vår blogg, den fastnar i spamfiltret här men antar väl att det går att googla lite nyckelord kring Macau så går den att finna.

 

Är tyvärr inte lika aktuellt för mig längre att åka tillbaka inom en överskådlig framtid :rolleyes: , dock så kommer det ske men när vet jag inte ;-)

 

Den största läxan i vart fall jag lärde mig var att det är tuffare än vad man tror att sätta sig ner och grinda live som en idiot. Det blev mycket skräpmat, öl, cigg (kineser röker sjukligt mycket vid borden) och fest vilket förvandlade resan från en seriös tripp med fokus på att tjäna cash till en softar resa där man kanske hellre hängde vid poolen på hotellet än att man gick och spela, som var tanken.

 

Har fått en del frågor om partylivet i Macau och brukar berätta vad vi fick för svar från en servitris på Hard-rock café som ändå var ett ställe med lite klass.

 

Svennebanan- were looking for some nightclubs, you have someone you can recommend? which is the greatest!

 

Servitris- u should try "minnsintevaddenhette", they got everyyythiiing (samtidigt som hon ställer sig i en kaxig pose och drar pekfingret över rummet)

Chockad Svennebanan- Oh, what do u mean?

Servitris- they got russian women, Asian women, brasilian women, (pekfingret igen) they got everyyyything

Generad Svennebana- Oh, eh :oops: no were from sweden, we don´t do that kind of stuff

 

D2 ar en tung nattklubb i Macau. Gomd i en galleria med en hiss som tar en upp till en semihemlig nattklubb. Dock med horor overallt, men sant e svart att komma ifran nar man vistas i asien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Vi är ett gäng som just kommit hem från Macau och somliga av oss diskuterar redan om att åka tillbaka i början av nästa år.

 

Tanken är att hyra en lägenhet modell större, ett par norrmän hyrde "en fet lägenhet" för 18000HKD i månaden och de var 5 pers som delade så på ngt liknade är siktet inställt.

 

Hör av dig om det finns intresse

 

Du har PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ni kanske mött mig eller några av mina vänner där. Jag och en till forumit drar tillbaka dit 2-3jan från thailand. Blir tredje vändan dit sen jag kom till asien 4okt.

 

Precis som totty säger så är typ D2 den enda klubben jag varit på som var nåt. Dock det där med horor är ju superstd. Alla tjejer i asien är horor. Dom har bara olika pris :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ni kanske mött mig eller några av mina vänner där. Jag och en till forumit drar tillbaka dit 2-3jan från thailand. Blir tredje vändan dit sen jag kom till asien 4okt.

 

Precis som totty säger så är typ D2 den enda klubben jag varit på som var nåt. Dock det där med horor är ju superstd. Alla tjejer i asien är horor. Dom har bara olika pris :(

 

Bodde ni på hotell Royal?

 

Ja det kryllar verkligen av glädjeflickor i Macau, det som man såg fram emot mest var just att slippa se dem när vi återvände till Hongkong för ett hotell i Wan chai, dock så visade Wan chai sig vara Hongkongs red-light district och vi bodde verkligen mitt i smeten :shock: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix inte på Royal. Bott på Grand Lapa, Grand Waldo, Presidente (horor i lobbyn 22-06, grattis), Best Western Sun Sun, Red Dragon, Grandview hotel och säkert ett par till jag inte minns atm. Men glädje flickor finns som sagt överallt drygt nog. vilket kan vara väldigt irriterande. Och alla macau'invånares engelska ska man nog inte ens prata om i helvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på Hotal royal i skrivande stund :-D Just bustat en 1khk$ på lisboa och tänkte dra mig till Venetian strax. Jag drar hem till Sverige imorn bitti, men drar tillbaka till Shenzhen i början av Jan och kommer förhoppningsvis dra över vattnet lite då och då. Hur länge hade ni tänkt hyra lägenheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ni kanske mött mig eller några av mina vänner där. Jag och en till forumit drar tillbaka dit 2-3jan från thailand. Blir tredje vändan dit sen jag kom till asien 4okt.

 

Precis som totty säger så är typ D2 den enda klubben jag varit på som var nåt. Dock det där med horor är ju superstd. Alla tjejer i asien är horor. Dom har bara olika pris :(

 

 

Alla tjejer i världen är horor dom har bara olika pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...