Beachkung Postad 2 December , 2010 Rapport Share Postad 2 December , 2010 Tjena. Nån som vet hur man gör om man vill sätta en dator som SQL-server så att man kan använda HM mot den centrala databasen via nätet? (Hmm...skum mening...) Jag vill alltså ha en dator stående låt oss säga hemma, som jag och en polare kan komma åt när som helst. Man använder HM på vilken dator som helst, men databasen (baserna) ligger centralt på servern så att vi båda kan komma åt och titta på dom. Vore väldigt tacksam om nån kunde berätta hur man gör... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 2 December , 2010 Rapport Share Postad 2 December , 2010 Kan tyvärr inte säga hur man göra för att sätta upp det. Dock blir det väldigt segt av de erfarenheter jag har men annars är det riktigt soft Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beachkung Postad 2 December , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2010 Har en kompis som haft det så innan och det funkade bra, bara man såg till att skapa nya databaser ibland. Tyvärr har han ingen aning om hur man gör eftersom han inte satt upp det själv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 2 December , 2010 Rapport Share Postad 2 December , 2010 Ladda hem senaste versionen av postgresSQL, installera på en server och var noga med att öppna porten sqltjänsten lyssnar på i eventuell lokal brandvägg. Kom också ihåg att sätta ett schysst användarnamn och lösenord (som inte är postgres/postgrespass ) Du kan testa att att telnetta till porten för att kolla att tjänsten är igång. Installera HM på en klientdator och strunta helst i att installera eventuell postgres. Ange ip och port samt användarnamn och lösen till sql-servern. Sen är det bara att tuta och köra som vanligt. Om du redan har HM installerat är det bara att gå in under database management i menyn och ange ip/port osv. Om du betalar lite extra kan du få tillgång till vår superdatabas på 2+2, vi är fyra ladyboys som delar handhistories och dataminar bara för att verka coola. Eftersom vi är HU-proffs och bara spelar mot varandra är det inte fusk.' Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 3 December , 2010 Rapport Share Postad 3 December , 2010 Körde detta ett tag, var dock inte jag som riggade upp allt så kan inte svara på de tekniska delarna. Vill dock säga att två spelare, eller fler, inte kan lira samtidigt på en sådan server (Auto-Import), då importeras inte händerna och man får ingen HUD. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon123 Postad 3 December , 2010 Rapport Share Postad 3 December , 2010 Jag hade en polare som satte upp såhär åt mig. Jag connectar genom Hamachi vilket är någon typ av VPN. Detta genererar en krypterat tunnel mycket vilket är mycket säkrare än att köra direkt genom internet. Iom detta behöver du heller inte öppna några portar i ev router. Vad du sen behöver göra är att bara fylla i ip-nummret (det som du får genom hamachi) och lösenordet i HM och sedan connecta. Han kan ha behövt göra något i databasen också, men han sa att det var den enklaste och ganska troligt även den säkraste. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beachkung Postad 5 December , 2010 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2010 Hmm...tack för svaren. Jag har lyckats få en kompis som är mer kunnig än jag att försöka, men han har inte lyckats än. Det är ingen som orkar skriva nån sorts punkt för punkt hur man skulle kunna gå tillväga va? Mvh, B Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-xfx- Postad 7 December , 2010 Rapport Share Postad 7 December , 2010 Finns en steg-för-steg guide för LAN-setup på HM forums, dock på engelska. Sedan är det bara att öppna upp port 5432 mot Internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts