Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag ändå är igång med skrivandet:

Skulle vara intressant att höra era åsikter ang för och nackdelar.

Själv spelar jag oftast på 5 samtida bord på låga nivåer istället för 1 bord några nivåer högre.

Fördelar:

1. Mer aktion vilket gör det lättare att spela disiplinerat och samtidigt roligare då du oftare får en användbar hand att spela (inte så mycket dötid).

2. Spelet blir "enklare" (kan iofs vara en nackdel också, se nedan) där du faktiskt kan plusa bara genom att spela efter några enkla och iofs självklara regler som tex att bara spela starka händer och spela dom hårt samt att ge tusan i att bluffa (mer än i undantagsfall).

3. Man får förmodligen mindre sving totalt sätt eftersom ett bord där man har maxoflytet kompenseras av att man förhoppningsvis kommer att plusa på några av dom övriga med råge.

Nackdelar:

1. Ja den största nackdelen är väl att man inte utvecklas och blir en direkt bättre spelare på detta sätt.

2. Man får obefintlig reads på sina motspelare (vilket jag iofs menar kompenseras av att det inte blir lika viktigt eftersom spelstandarden generellt är sämre, vilket gör att man som sagt kommer långt med endast sund odsmässig poker)

3. Ska man nånsin ta klivet till att börja tjäna riktigt mycket pengar (vilket iofs verkligen är få förunnat) så måste man kliva upp i nivåerna.

Synpunkter?

* RP - QoS *

Postad

Spela fyra bord eller nåt sånt på en nivå som känns låg. Sen när du har rulle och skicklighet att prova nästa nivå, testar du spela fyra bord där. (du kan ju fasa in det genom att först spela 3 låga och ett högt, sedan 2 av varje osv).

Postad

Nu är jag bara en nybörjare men jag upplever att mina swings blir större ju längre ner jag spelar, oavsett antal bord. På partys lägsta är det inte ovanligt att man måste ställa in 3-4 gånger per timma och bord. Har man då lite otur på ett par bord kan det bli rejält med minus. Igår(inatt) gick jag t ex från 0 till -8 inköp till +3 på bara ett par timmar.

Postad

De mer "matematiska" (Fixed Limit och Omaha) spelen borde passa bättre att köra flera bord på. Mot hyfsat motstånd i NLT blir readen en viktig del av spelet. I Omaha bryr i alla fall jag mig nästan enbart om vilka kort jag har, inte så mycket hur motsåndaren agerar. Då är det också lätt att spela flera bord.