Gå till innehåll

SvS 2,5/5+ "reg" söker motivation.


n0ah

Recommended Posts

Nu jävlar är det dax. Är semi-vinnande när jag väl grindar, men har helt tappat suget. spelar alldeles för lite, cashar ut alldeles för mycket..

 

Lite info om mig;

Student i lund, sen 2 år tillbaka.

Har haft poker som jobb/extrainkomst i 4-5 år.

Inte haft så mycket tid att spela dom sista åren dock, då studierna kräver än del tid.

 

Min graf senaste 2 åren;graftm.jpg

 

(KR) Allt från 1-2 till 5-10 men 85% är 2.5-5SH. ca. 12/bb100.

kommer nog inte outa mig själv (ni som vet kan väl vara snälla o inte säga..), men alla 2.5/5 regs får gärna ge sig på en gissning :)

 

 

Mål med DBn:

 

Först o främst få motivation att spela mer händer.(ge mig!)

 

 

Mer konkreta mål:

 

Spela Minst(!) 15k händer i månaden.

 

Vill gå upp i stakes till 5-10 innan 2011. Är lite av en BR-nit så kommer kräva att jag har minst 50 buyins, har ca 40 på kontot nu.

 

Den sista Augusti 2011 kommer jag casha ut hela rullen o resa så långt pengarna räcker. Förhoppningsvis kan jag backpacka jorden runt i 8 månader. Men har räknat lite på det o då behöver jag ca 150k, och det är ju en liten bit kvar. Så i värsta fall får det bli en spa-helg i Vänersborg eller något.

 

Kommer posta updates med resultat, samt roliga/intressanta händer som vi kan diskutera lite.

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^^ Sewted, d va en legend det,vilket proffs. vet inte var han tog vägen. Har hört lite myter, men aldrig fått dom bekräftade..

 

Dagboks-rushen håller i sig, o löningsfredagen har knappt börjat!

 

rungooddagb.jpg

 

 

 

inte igår man plusa 11inköp på 1400 händer. gogo svenska spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^^ mm, känns bra.

Jag vill nog se så mycket av världen jag har råd med.

 

Drömmen är väl typ att börja i Asien etc.; Laos,Burma,Thailand,Malaysia,Australien,Nya Zeeland,Singapore. sen kanske vidare till syd/centralamerika via Afrika -> Usa -> hem.. donnu. :)

 

Men som sagt, mer troligt att det blir en långhelg med färja tur-o-retur till Tallinn...

 

Ses vid borden!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^^ mm, känns bra.

Jag vill nog se så mycket av världen jag har råd med.

 

Drömmen är väl typ att börja i Asien etc.; Laos,Burma,Thailand,Malaysia,Australien,Nya Zeeland,Singapore. sen kanske vidare till syd/centralamerika via Afrika -> Usa -> hem.. donnu. :)

 

Men som sagt, mer troligt att det blir en långhelg med färja tur-o-retur till Tallinn...

 

Ses vid borden!:)

 

Ska du åka till de länderna i den ordningen du beskriver här, så åker du zig- zag fram o tillbaka utan att ens komma jorden runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^^:roll:

 

Inte i ordning, bara några av dom länderna jag skulle vilja uppleva.

 

Då skulle jag föreslå att du gör 2-3 separata resor istället (om du nu inte absolut måste komma jorden runt).

Ta t.ex. KLM flyget till Quito (som går via Aruba) åk sen buss runt hela sydamerika. Men stanna inte för länge i Aruba, det är jättedyrt.

Sen kommer du hem o vilar dej en tid o flyger till Bangkok med Aeroflot.

Jag lovar att upplevelsen att flyga med Aeroflot är nånting att berätta för barnbarnen (piloterna är förmodligen fulla).

Från Bangkok kan du göra avstickare till grannländerna, antingen med buss/tåg/flyg. Det tar t.ex 37 timmar att åka buss mellan Bangkok o Singapore.

Om du sen har pengar kvar, åker du till Tallin, tar INTE in på Viru hotell, som är dyrt. Ta en taxi till utkanterna av stan, checka in på ett hyfsat hotell med bastu, beställ två nakna damer som "tar hand om dej" o lev livet!:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...