n0ah Postad 25 November , 2010 Rapport Postad 25 November , 2010 Nu jävlar är det dax. Är semi-vinnande när jag väl grindar, men har helt tappat suget. spelar alldeles för lite, cashar ut alldeles för mycket.. Lite info om mig; Student i lund, sen 2 år tillbaka. Har haft poker som jobb/extrainkomst i 4-5 år. Inte haft så mycket tid att spela dom sista åren dock, då studierna kräver än del tid. Min graf senaste 2 åren; (KR) Allt från 1-2 till 5-10 men 85% är 2.5-5SH. ca. 12/bb100. kommer nog inte outa mig själv (ni som vet kan väl vara snälla o inte säga..), men alla 2.5/5 regs får gärna ge sig på en gissning Mål med DBn: Först o främst få motivation att spela mer händer.(ge mig!) Mer konkreta mål: Spela Minst(!) 15k händer i månaden. Vill gå upp i stakes till 5-10 innan 2011. Är lite av en BR-nit så kommer kräva att jag har minst 50 buyins, har ca 40 på kontot nu. Den sista Augusti 2011 kommer jag casha ut hela rullen o resa så långt pengarna räcker. Förhoppningsvis kan jag backpacka jorden runt i 8 månader. Men har räknat lite på det o då behöver jag ca 150k, och det är ju en liten bit kvar. Så i värsta fall får det bli en spa-helg i Vänersborg eller något. Kommer posta updates med resultat, samt roliga/intressanta händer som vi kan diskutera lite. Wish me luck! Citera
Vienno Postad 25 November , 2010 Rapport Postad 25 November , 2010 Glgl! Vad ligger rullen på nu när du börjar db? Citera
n0ah Postad 25 November , 2010 Författare Rapport Postad 25 November , 2010 har ca 40 på kontot nu. Tack!! Ska grinda på lite nu, bara att göra den här DBn gav mig motivation! Citera
IbeatU Postad 25 November , 2010 Rapport Postad 25 November , 2010 Har du siffror i ditt nick? Citera
n0ah Postad 25 November , 2010 Författare Rapport Postad 25 November , 2010 ^^ keep guessing. Ship it, run good dagbok! Citera
Caroline87 Postad 25 November , 2010 Rapport Postad 25 November , 2010 Lycka till, ska följas! Citera
dandelion169 Postad 25 November , 2010 Rapport Postad 25 November , 2010 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera
_slipknot1_ Postad 26 November , 2010 Rapport Postad 26 November , 2010 Gl! Roligt mål du har iaf! Citera
n0ah Postad 26 November , 2010 Författare Rapport Postad 26 November , 2010 Tack! Kul med lite folk från Lund ITT, antar att ni pluggar? vad? Själv pluggar jag Psykologi(för pokerns skull då såklart ), skriver kandidat till våren. Måste dra o plugga nu, spelar mer/uppdaterar ikväll. Citera
n0ah Postad 26 November , 2010 Författare Rapport Postad 26 November , 2010 ^^ beror på bordet, är det bara regs kör jag 100bb. Finns det fisk med djupstack brukar det bli 200bb. Men standard är 100. Citera
Nr1 Postad 26 November , 2010 Rapport Postad 26 November , 2010 gl gl - fast inte för mycket. =) Citera
qazzar Postad 26 November , 2010 Rapport Postad 26 November , 2010 Minns när jag spelade 2.5/5 back in the days. Då spelade fortfarande legenden Sewted där... Va hände med honom egentligen? Citera
n0ah Postad 26 November , 2010 Författare Rapport Postad 26 November , 2010 ^^ Sewted, d va en legend det,vilket proffs. vet inte var han tog vägen. Har hört lite myter, men aldrig fått dom bekräftade.. Dagboks-rushen håller i sig, o löningsfredagen har knappt börjat! inte igår man plusa 11inköp på 1400 händer. gogo svenska spel. Citera
n0ah Postad 27 November , 2010 Författare Rapport Postad 27 November , 2010 Det rullar på.. (lite 5-10 skott me) Citera
tardeni2an Postad 27 November , 2010 Rapport Postad 27 November , 2010 Guuuld. den där grafen är svår att inte gilla. Såg ju idag att det finns nån som nickar typ nosss*** nånting Citera
Penils Postad 27 November , 2010 Rapport Postad 27 November , 2010 Vad spelar du då? HU, short eller full? EDIT: short alltså. Citera
dandelion169 Postad 27 November , 2010 Rapport Postad 27 November , 2010 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera
n0ah Postad 27 November , 2010 Författare Rapport Postad 27 November , 2010 EDIT: svs alltså EDIT: short alltså. Yep. Dagens Lol-chat från svenska spel: "är du jultomten!?" (fisk) "Som att det inte va en planerad float på flop.."(reg) "..Jag ska göra kaos med dig"(fisk) Citera
n0ah Postad 27 November , 2010 Författare Rapport Postad 27 November , 2010 Såg ju idag att det finns nån som nickar typ nosss*** nånting keep guessing Citera
Orrarah Postad 27 November , 2010 Rapport Postad 27 November , 2010 Roligt mål! Bränna skiten på en enda resa. Något speciellt ställe du vill till? Ses vid löningsborden på Svs! gl Citera
n0ah Postad 27 November , 2010 Författare Rapport Postad 27 November , 2010 ^^ mm, känns bra. Jag vill nog se så mycket av världen jag har råd med. Drömmen är väl typ att börja i Asien etc.; Laos,Burma,Thailand,Malaysia,Australien,Nya Zeeland,Singapore. sen kanske vidare till syd/centralamerika via Afrika -> Usa -> hem.. donnu. Men som sagt, mer troligt att det blir en långhelg med färja tur-o-retur till Tallinn... Ses vid borden! Citera
Mohican Postad 27 November , 2010 Rapport Postad 27 November , 2010 ^^ mm, känns bra.Jag vill nog se så mycket av världen jag har råd med. Drömmen är väl typ att börja i Asien etc.; Laos,Burma,Thailand,Malaysia,Australien,Nya Zeeland,Singapore. sen kanske vidare till syd/centralamerika via Afrika -> Usa -> hem.. donnu. Men som sagt, mer troligt att det blir en långhelg med färja tur-o-retur till Tallinn... Ses vid borden! Ska du åka till de länderna i den ordningen du beskriver här, så åker du zig- zag fram o tillbaka utan att ens komma jorden runt. Citera
n0ah Postad 27 November , 2010 Författare Rapport Postad 27 November , 2010 ^^ Inte i ordning, bara några av dom länderna jag skulle vilja uppleva. Citera
Mohican Postad 27 November , 2010 Rapport Postad 27 November , 2010 ^^ Inte i ordning, bara några av dom länderna jag skulle vilja uppleva. Då skulle jag föreslå att du gör 2-3 separata resor istället (om du nu inte absolut måste komma jorden runt). Ta t.ex. KLM flyget till Quito (som går via Aruba) åk sen buss runt hela sydamerika. Men stanna inte för länge i Aruba, det är jättedyrt. Sen kommer du hem o vilar dej en tid o flyger till Bangkok med Aeroflot. Jag lovar att upplevelsen att flyga med Aeroflot är nånting att berätta för barnbarnen (piloterna är förmodligen fulla). Från Bangkok kan du göra avstickare till grannländerna, antingen med buss/tåg/flyg. Det tar t.ex 37 timmar att åka buss mellan Bangkok o Singapore. Om du sen har pengar kvar, åker du till Tallin, tar INTE in på Viru hotell, som är dyrt. Ta en taxi till utkanterna av stan, checka in på ett hyfsat hotell med bastu, beställ två nakna damer som "tar hand om dej" o lev livet! Citera
Recommended Posts