Gå till innehåll

FLT - Q9o blir toppar


morberg

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

Read på MP3 är att han spelar löst och har en övertro på sina händer.

 

Preflop: Hero is BB with Qd, 9c.

2 folds, UTG+2 calls, 2 folds, MP3 calls, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Skithand, men får se floppen gratis.

 

Flop: (5 SB) Qh, 5s, Jh (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG+2 checks, MP3 bets, CO calls, SB calls, Hero raises, UTG+2 calls, MP3 calls, CO calls, SB calls.

 

När MP3 satsar och CO samt SB nöjer sig med en syn tror jag att det är en bra chans att jag har bäst hand. Vad ska jag göra om jag tror detta? Höja, syna eller lägga mig? Även om handen är bäst just nu är den grymt sårbar. Jag höjer, men det räcker inte för att driva ut UTG+2. Övriga synar.

 

Turn: (7.50 BB) 5h (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG+2 checks, MP3 bets, CO folds, SB calls, Hero folds, UTG+2 calls.

 

Trist kort. MP3 kan mycket väl sitta på en femma. Gör han inte det är två hjärter hos någon av de andra ingen omöjlighet. Jag väljer check-fold.

 

River: (10.50 BB) 2d (3 players)

SB bets, UTG+2 folds, MP3 calls.

 

Final Pot: 12.50 BB

 

Tja, vad ska man säga? Jag har spelat en del 6-manna på sista tiden, vilket kan vara anledningen till att jag trycker på med en klen hand. Jag är lite kluven till floppspelet här, vet inte riktigt vad som är rätt. Ska jag verkligen lägga ner toppar om jag tror att det är bästa handen?

 

Samtidigt är folden på turn kanske för vek. Eller?

 

Usch. Jag behöver hjälp. Hur skulle du spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopen tycker jag känns ganska standard och jag skulle spelat på samma sätt tror jag, du har top par med halvbra kicker och en tia ger dig öppet stegdrag(även om kungen där nog inte ger dig en vinst om T och K faller på brädan). Trots allt tycker jag skall färgdragen få betala lite.

 

Turnkortet är inte speciellt kul. MP3 öppnade floppen och betar ändå ut efter din höjning. Här är nog din read på dom andra riktigt viktig ; betar dom med alla Q/J/5? Betar dom med något pocket(ex 66-TT)? Vilka händer reraisar dom på floppen med? Färgdrag? Tvåpar? TPTK?

 

Trots allt skulle nog en aggresiv spelare c/r dig då han kan vara hyffsat säker på att du betar på turn efter din flopraise även om kortet är lite scary. Att SB synar bakom igen är inte helt kul heller(har han slowplayat innan). Beroende på read hade jag nog kört en ganska vek fold, som du gör nu eftersom du är rejält efterom du inte leder här, eller också kört en raise o hoppats på en gratis showdown. För att folda här måste du nog vara ganska säker på att du är efter, trots allt har du 9,5 mot 1 på riversynen. Å andra sidan så dar du med en out om någon sitter på trissen eller färgen och du kommer behöva betala 2 för att vinna 10-12 bets.

 

Mot en okänd spelare utan reads hade jag nog spelat som du, men mycket möjligt att jag hade försökt mig på en free showdown(bättre än call>call) om personerna är lös-passiva. Det som talar mot det är att din raise på floppen inte verkar ha påverkat dem det minsta på flopen. Och då är inte din fold kanske inte så vek i alla fall. Nåja, det är så jag resonerar om handen i alla fall.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade förmodligen synat turn. Eftersom du har den där readen på honom så ligger du förmiodligen före. Han kan ju ha träffat tvåpar när femman slog men han kan lika gärna betta färgdraget/stegdraget för att försöka få folk att folda.. Jag spelar vanligvis 6handed så det kanske är därför jag resonerar såhär. Potten är juh rätt stor också. Men om du hade följt med till river så hade det varit jävla svårt när SB plötsligt bettade ut. Så det var nog trots allt en good fold.

 

/ J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade förmodligen synat turn. Eftersom du har den där readen på honom så ligger du förmiodligen före. Han kan ju ha träffat tvåpar när femman slog men han kan lika gärna betta färgdraget/stegdraget för att försöka få folk att folda.

 

Hade jag varit ensam kvar hade jag synat ner honom, men när SB följer med lägger jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på read hade jag nog kört en ganska vek fold, som du gör nu eftersom du är rejält efter om du inte leder här, eller också kört en raise o hoppats på en gratis showdown.

 

Tänk på att jag sitter i BB, så det kan bli svårt att få till en gratis showdown genom en CR på turn. Hade jag haft position kunde det vara ett alternativ att höja turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att jag sitter i BB, så det kan bli svårt att få till en gratis showdown genom en CR på turn. Hade jag haft position kunde det vara ett alternativ att höja turn.

 

Missade helt den detaljen. Hmmm.. då är det ett lite annat läge. Då är jag nog med åt att c/folda som du gör. Alternativt syna ner om motståndet är väldigt vekt. Men din fold är nog inte så dum i alla fall i det här läget faktiskt även om den känns något vek. Men som jag ser det beror det mycket på motståndet. Sedan kan det visst vara som Jessica skriver att någon av dem sitter på en öppet stegdrag eller sämre Q, men med tre medelbra motståndare är det nog okej att folda här.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske brukar spela mer aggresivt än dig men jag hade nog föredragit att beta flop istället för att check raisa. På turn hade jag betat och om jag blivit raisad lagt mig. Om jag fått en-två syn(ar) på turn hade jag checkat river oavsett kort och även synat river om inte tex två synade på turn och det föll ett fjärde hjärter på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnkortet är inte speciellt kul. MP3 öppnade floppen och betar ändå ut efter din höjning.

Jag tycker inte att det är så konstigt; om HERO checkraisar floppen och sedan inte betar turn så har han ju visat svaghet.

 

Jag hade nog spelat som Ugrath. Men så spelar jag mest shorthanded också, så jag hade nog övervärderat Q9o. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle ha bet-foldat turn och check-synat rivern.

 

Genom en bet på turn kan du kanske få ut några jobbiga överkort och mellanhöga eller låga hjärter som slår dig på rivern.

Vad du absolut inte vill är att den här relativt stora potten ska checkas igenom.

 

Eftersom det är så många spelare kvar är det osannolikt att någon höjer turn med en sämre hand än dig så om du blir höjd kan du lägga dig med bara två möjliga outs. Om någon är så skarp att han höjer med ex Ah, Jx - ja då är det bara att lyfta på hatten och gratulera.

 

Ps. Jag skulle dessutom ha betat ut på floppen. Genom att checkraisa tvingar du motståndarna att fortsätta dra mot dig pga pottodds. och det vill du inte med en så svag hand. En cr bygger en stor pott med en svag hand utan position.

 

Edit. jag ser nu att jag lika gärna skulle ha kunnat skriva: "jag håller med ugrath i allt". Men det är kul att ordbajsa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps. Jag skulle dessutom ha betat ut på floppen. Genom att checkraisa tvingar du motståndarna att fortsätta dra mot dig pga pottodds. och det vill du inte med en så svag hand. En cr bygger en stor pott med en svag hand utan position.

 

Jo, jag tänkte nog inte hela varvet när jag planerade för en CR; tanken var att driva ut folk, men då det bara är en spelare mellan mig och MP3 blir det inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...