Gå till innehåll

Något som inte stämmer


skyspy_

Recommended Posts

Så här ligger det till.

 

Jag har spelat poker sen 5 mån tillbaka.

men väldigt låga insatser överlag.

För det mesta gratis spel och lite gratis turneringar.

Jag tänkte sen att nu är jag mogen för att börja spela om pengar på riktigt.

satte in 50 dollar på everestpoker nu för ca 3 veckor sedan.

Det flöt på kanon bra och efter en vecka var jag uppe i 380 dollar.

Hade då spelat i ca 30 timmar på 10 cent bord.

Men då helt plötsligt så står det helt still. Vad jag än gör och hur jag än spelar så kan jag inte vinna. När jag har bra kort som ex AA eller AK så lägger sig alla oberoende av vad jag gör. Vet att det låter skumt och så tyckte jag också från början och skrattade bort det. Men nu har jag spelat i 2 veckor till utan att kunna öka beloppet alls. är nere på 320 dollar nu.

antingen har motståndet öka dramatiskt och alla fiskar förvunigt eller så har det kommit bättre spelare som lockats av fisken.

 

Någon som har en bra förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger mycket när man spelar poker, så är det bara! 30 timmar är inte så mycket alls. Spela mera så kommer det jämna ut sig, i börjar hade du flytet med dig och nu har du hamnat i en liten svacka. Det händer alla.

 

EDIT: Och strunta i vad de som skrev innan mig skrev, de snackar bara skit och försöker göra sig roliga. Fortsätt på everest så kommer det vända om du är vinnande, är du inte det så får du väl helt enkelt träna och försöka läsa på lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad och casha ut istället, du har just gjort dig nästan 300 dollars på tur

 

ELLER

 

så går du upp i nivå till nl200 och hoppas på mera tur

 

Fisken har en tydlig tendens att "fly" då en storspelare kommer in och rofsar åt sig 300 dollars från mindre "bra" spelare, gör ett nytt konto och casha in ytterliggare 300 dollars.

 

Du fortsätter leverera magisk underhållning i dina inlägg, not. Själv vet du ju inte att det är skillnad mellan spelarna på nl20 och nl100.

 

 

skyspy: Variansen i poker är så. Det kan gå jätte bra ena dagen och dagen efter kan man vara kortkall som fan och bli utdragen hela tiden. Bara att spela på så jämnar det ut sig. Du kan ju inte ha backat allt för många inköp ändå?

Och vill du byta till pokerstars så är det över 100k spelare online där dygnet runt så där är det inga problem att spela mot olika spelare. Fortsätt att kämpa på, glgl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad och casha ut istället, du har just gjort dig nästan 300 dollars på tur

 

ELLER

 

så går du upp i nivå till nl200 och hoppas på mera tur

 

 

pokerstars har tappat och ligger numera på cirka 120 st användare, tuffa tider :/

 

Dom här två borde få varning IMO

Förstår mig inte på såna idioter som förlöjligar mindre erfarna forumiter.

 

Spy bara till att kämpa på , se om du lyckas sortera ut lite regs, så kanske du ser vilka som har hittat ditt spelmönster, vilket dom antagligen gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+357 etc

 

J*vla idioter rent ut sagt som tror sig vara roliga/ironiska när en ny spelare kommer in och ställer en fråga.

 

Jag tänker tillbaka på min barndom här på PF, vilket ge mig starka minnen att den blev tagen ifrån mig på liknande sätt som TS i denna tråden, det är därför jag måste hävda mig på detta sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger massor i poker och det är inte sjukt att det står stilla eller går bakåt ibland trots att du spelar vinnande spel.

 

Bifogar länk till en favoritsida som kan öka förståelsen för svängningarna:

 

http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/

 

Glgl

 

Ps: Floppus+Amagad => lunarstorm gogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flyttat det här till nybörjarfrågor. 30 tim är som ngn sagt inte mycket.

 

Vad som är värre är att jag varit tvungen att radera ett antal inlägg, en del trollande och en del trams.

Jag har lämnat en del, som kanske borde tagits bort. En del har fått stå kvar för att belysa vem som tramsat mest

Jag har kanske tagit bort ngt som borde fått stå kvar. Jag borde dessutom delat ut ett antal varningar, men det är fredag så......

 

Nu är vi i nybörjardelen, mer tramsande, mer trollande ger omedelbara infraktions!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ligger det till.

 

Jag har spelat poker sen 5 mån tillbaka.

men väldigt låga insatser överlag.

För det mesta gratis spel och lite gratis turneringar.

Jag tänkte sen att nu är jag mogen för att börja spela om pengar på riktigt.

satte in 50 dollar på everestpoker nu för ca 3 veckor sedan.

Det flöt på kanon bra och efter en vecka var jag uppe i 380 dollar.

Hade då spelat i ca 30 timmar på 10 cent bord.

Men då helt plötsligt så står det helt still. Vad jag än gör och hur jag än spelar så kan jag inte vinna. När jag har bra kort som ex AA eller AK så lägger sig alla oberoende av vad jag gör. Vet att det låter skumt och så tyckte jag också från början och skrattade bort det. Men nu har jag spelat i 2 veckor till utan att kunna öka beloppet alls. är nere på 320 dollar nu.

antingen har motståndet öka dramatiskt och alla fiskar förvunigt eller så har det kommit bättre spelare som lockats av fisken.

 

Någon som har en bra förklaring?

Om jag förstått dig rätt så har du totalt plussat 27 inköp på NL10. Oklart på hur många händer, men oavsett vilket är det riktigt bra resultat för att vara första gången du spelar om riktiga pengar.

 

Det finns ett tankefel som drabbar nästan alla pokerspelare, särskilt i början: När det går bra, som det gjorde första veckan känns det som att det uteslutande beror på din egen skicklighet. När det går dåligt, som de senaste 2 veckorna känns det som att det bara beror på otur. Sanningen är dock att det var en hel del tur inblandat när du plussade, och du har förmodligen inte haft lika mycket otur som du tror under de senaste 2 veckorna.

 

Så glöm första veckans resultat, så bra är du inte. Haka inte heller upp dig för mycket på senaste 2 veckornas resultat, så dålig är du förmodligen inte. Bästa indikationen på hur bra du är är det totala resultatet under hela din 3 veckor långa pokerkarriär. (Men det är fortfarande bara en indikation, det tar betydligt längre tid än 3 veckor för tur och otur att jämna ut sig) 27 inköp, 270 dollar är en fin start. Inte tillräckligt för att kunna säga säkert att du är långsiktig vinnare på nivån, men jag skulle ändå säga att det är rätt sannolikt att du är det. Och om du redan är vinnare så är det fullt möjligt att du har förutsättningar att få rullen att växa, klättra i nivåerna och tjäna en slant på din hobby. Det kommer krävas mycket nötande och studier dock, och du kommer att drabbas av många fler och längre perioder när det känns som att pokergudarna konstant penetrerar din röv. Frustration är en ofrånkomlig del av att vara pokerspelare. Bland det viktigaste som krävs för att lyckas som pokerspelare är att kunna spela sig igenom såna perioder utan att låta det påverka ens spel alltför mycket, eller tappa självförtroendet.

 

Att motståndet plötsligt skulle blivit mycket bättre under de senaste 2 veckorna köper jag inte. Att fiskarna försvunnit från NL10 är inte heller troligt. Att du numera skulle vara sönderläst av alla NL10-proffs? Möjligt antar jag, har ju ingen aning om hur du spelar, men jag tvivlar. Det känns som en grov överskattning av genomsnittlige microspelarens förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...