Gå till innehåll

EPT Barcelona - officiell forumtråd


valterego

Recommended Posts

Den 22 - 27 november spelas European Poker Tour i Barcelona och Poker.se är på plats och liverapporterar från turneringen. Vi kommer att köra vår sedvanliga livefeed på sajten, men hoppas också på att kunna bjuda på lite roliga överraskningar och annat material som specialreportage och intervjuer.

 

Oavsett om du ska spela eller ej är du hjärtligt välkommen att diskutera EPT Barcelona i denna tråd, och ställa frågor om rapporteringen, eller bara komma med synpunkter.

 

Planerar du att spela får du också gärna säga till i tråden så har vi lite koll på vilka forumiter som är på plats.

 

Lycka till med spelande, railande och tyckande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan inte rapporteringen vara i bloggformat där man kan kommentera varje uppdatering för sig? Det formatet torde bli väldigt mycket mer populärt?

Kan personligen bara se fördelar med det formatet...

 

Det är en god idé, men det finns en hel del nackdelar med det formatet också. Vår nuvarande feed är väldigt välbesökt och dessutom är den lätt att streama till exempel till Aftonbladet som även har rapporteringen upplagd. För forumiterna är det givetvis intressant att kommentera inläggen, men den stora merparten av de som följer bloggen är primärt intresserade av att läsa och inte kommentera.

 

Jag ser nog helst att vi håller i rapporteringen som den är, men däremot skulle jag kunna tänka mig en teknik som gör att inläggen även läggs in per automatik i denna tråd om det vore möjligt. Det är snarare en fråga för någon annan att svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en god idé, men det finns en hel del nackdelar med det formatet också. Vår nuvarande feed är väldigt välbesökt och dessutom är den lätt att streama till exempel till Aftonbladet som även har rapporteringen upplagd. För forumiterna är det givetvis intressant att kommentera inläggen, men den stora merparten av de som följer bloggen är primärt intresserade av att läsa och inte kommentera.

 

Jag ser nog helst att vi håller i rapporteringen som den är, men däremot skulle jag kunna tänka mig en teknik som gör att inläggen även läggs in per automatik i denna tråd om det vore möjligt. Det är snarare en fråga för någon annan att svara på.

 

Kan inte se varför er nuvarande feed skulle bli mindre besökt för att man kan kommentera den? Kan inte heller se hur de som enbart är intresserade av att läsa uppdateringarna skadas av att vi som vill kommentera får möjligheten till det? Däremot borde det locka fler att bli medlem, då man behöver vara det för att läsa kommentarer eller själv kommentera. Borde ligga i ert intresse?

Dessutom bör det inte vara svårt att hitta ett bloggformat som är lika enkelt att streama till aftonbladet. Borde också finnas lösningar där du skriver dina uppdateringar i samma format som i dagsläget men dessa streamas till en blogg, där vi som vill kan kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget är nog de två största hindren 1) att pse är jävligt dåligt byggt och det inte är särskilt kul/lätt att göra större tillägg, och 2) att vi vet av tidigare erfarenheter att sådant kommenteras väldigt dåligt. Det ser helt enkelt inte bra ut med en feed där ytterst få inlägg har kommentarer öht.

 

Med det sagt försöker jag inte skjuta ned idén. Jag gillar kommentarer och är inte främmande för att vi någon gång i framtiden skulle bygga in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte att det skulle bli färre besök av att man kunde kommentera, jag menade att jag inte tror besöksfrekvensen skulle öka.

 

JAg menade också att jag tror kommentarsintresset är relativt begränsat utanför den inre kretsen av PF.

 

Borde också finnas lösningar där du skriver dina uppdateringar i samma format som i dagsläget men dessa streamas till en blogg, där vi som vill kan kommentera.

 

Här är jag absolut med dig, det är väl i princip samma lösning som min idé att inläggen streamades till denna tråd?

 

FAKE EDIT: Fast OM det ska vara kommentering är nog iden med en kommentarsfunktion per inlägg som du sa bättre ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Michael Tureniec till segern i €2000-eventet (€140k)!

(För visst vann han?)

 

Läste någonstans att det gjordes en deal, trots stort markerövertag för Turenic, så tror inte den summan är korrekt, men troligen hyffsat nära. Dock ej helt säker på min sak, då jag inte kan bekräfta säkra källor.

 

Hur som helst, stort grattis, mycket fin prestation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...