ShitSux Postad 9 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2011 Avslutade nyss en mastodont-session på 4.5k händer. Girig som man är så kunde jag inte sluta när borden var grymma. Slutade så klart med att jag tappade 2 inköp sista 50 händerna, men reparerade iaf lite av skadan från dagen. Tiltade för första gången under en session igår på dagen annars. Jag är en jävligt bitter människa, men jag brukar inte tilta under en session så att det påverkar mitt spel. Jag är mest en bitter jävel efteråt. Hittade ett galet soft bord där en 90/70 spelare spelade för stacken varje hand. 2 överkort var given push för honom och att vika topp-par fanns ju inte på världskartan. Självklart lyckades jag torska AA mot honom i 4-bettad pott, 2st topp-2 mot set, set mot flushdraw för att slutligen runda av det hela med topp-2 mot tptk där han träffar sitt A på river för att urinera på mig lite mer. Det tiltade mig så klart ännu mer att det var på ett jävla pund-bord. Varför det vet jag inte, men var länge sedan jag svor högt när jag grindade senast. Donerade i alla fall ett par inköp där jag überspelade skithänder och bluffpushade in i nuts på river innan jag tog förnuftet till fånga och stängde ned skiten. Blev nästan 6k händer igår/inatt så med rb slutar det nånstans kring break even ändå. Enda positiva med den här veckan är att grindsuget är tillbaka. 11k händer på 2 dagar är typ vad jag spelar på en vecka annars. Citera
ShitSux Postad 18 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2011 Jag måste hitta bra grindrutiner. Har försökt få ned lite volym den här månaden och det har väl gått rätt ok på den biten de dagar jag har spelat. Haft några grindfria dagar pga lite annat pyssel, men annars nöjd med volymen. Problemet är väl att jag känner att jag spelar sämre när jag spelar fler än typ 4 timmar om dagen. Det håller ju inte att ha poker som enda inkomstkälla och nöja sig med 3-4 timmar per dag när man känner för det och sedan ta ut några grindfria dagar. Eller jo, spelar jag högre så skulle det ju kunna fungera men nu ser ju inte verkligheten ut så. Det samma gäller grindtider också. Jag känner att jag spelar bäst på natten. Finns inte så mycket som distraherar mig då, ingen vanlig människa är uppe på msn/skype och jag hinner göra annat på dagarna. Men det känns så jäkla destruktivt. Sover för länge på dagarna, och när jag grindar på nätterna så orkar jag inte träna. Ett schema kanske vore något, men känns samtidigt trist att gå på schema om man känner att det är bättre värde vissa tider, inte vill sluta för att gamesen är softa osv. Skulle behöva en kärring som styr mig med järnhand. Hon får gärna vara duktig på att laga mat också. Vart hittar man sådana? Hade en skitdag igår. Gått förhållandevis bra annars den här månaden, men tappade galet mycket igår på pundborden. Kunde ha spelat annorlunda i vissa spots och lite bättre fokus hade nog stoppat ett par kostsamma misstag, men överlag så är jag ändå rätt nöjd med hur jag spelade. Några händer dårå. Hand 1: UTG är huge fisk som öppnar brett och inte viker mot 3-bets i första laget. CO är en rätt duktig TAG-reg lite mer åt LAG-hållet. Har funderat lite på hur jag spelade handen post. Jag bör för övrigt ha en Dan Glimne-image. Känns som att han borde 3-betta 1010-JJ för värde mot UTG-fisken pre, men när han bettar flopp och turn... Vilka händer slår jag på turn som han fortsätter med? Ju mer jag tänker på handen, desto mer levlar jag mig själv. Blir error snart. Spelar han KQ och JT likadant? IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $112.68 BTN: $112.34 Hero (SB): $52.00 BB: $59.04 UTG: $46.13 MP: $18.25 Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with 5 5 UTG raises to $1.50, 1 fold, CO calls $1.50, 1 fold, Hero calls $1.25, 1 fold Flop: ($5.00) T 5 J (3 players) Hero checks, UTG checks, CO bets $3.75, Hero calls $3.75, UTG folds Turn: ($12.50) Q (2 players) Hero checks, CO bets $8.50, Hero raises to $21.50, CO raises to $107.43, Hero calls $25.25 all in River: ($106.00) 8 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $106.00 CO shows J J CO wins $103.00 (Rake: $3.00) Jag har nog slowspelat set lite väl mycket i multivägspotter. Får trycka ned gaspedalen för annars händer följande 3 ggr per session: Hand 2: Här känns ju floppraise rätt givet. BB är fishy fish som har märkliga donktendeser så därför jag flattar shortstackens miniraise pre. Sb är en aning spewig reg som jag har har note på att han slaktat låga flushdraws. Hade han börjat veva i potten om jag raisat fiskens floppbet? Finns ju en risk att han är uppe mot ett färgdrag som dominerar honom, men å andra sidan har han ju extra outs med sin openended. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 5 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $52.28 CO: $18.50 Hero (BTN): $86.07 SB: $69.75 BB: $41.17 Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with 6 6 1 fold, CO raises to $1.25, Hero calls $1.25, SB calls $1, BB calls $0.75 Flop: ($5.00) 9 6 7 (4 players) SB checks, BB bets $5.00, CO folds, Hero calls $5, SB raises to $25, BB raises to $39.92, Hero raises to $84.82, SB calls $43.50 all in Turn: ($181.92) 3 (3 players - 1 is all in) River: ($181.92) T (3 players - 1 is all in) Final Pot: $181.92 SB shows 8 Q BB shows T T SB wins $178.92 (Rake: $3.00) Hand 3. SB är mindre duktig (74/21) och har väl varit inblandad i varje pott sista halvtimmen på bordet. Checkraisar jag för smått på en så våt bräda? IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $28.69 BTN: $55.29 SB: $42.63 Hero (BB): $50.00 UTG: $59.88 MP: $15.00 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 6 6 UTG raises to $1.50, 3 folds, SB calls $1.25, Hero calls $1 Flop: ($4.50) 6 8 9 (3 players) SB checks, Hero checks, UTG bets $3.37, SB calls $3.37, Hero raises to $11, UTG folds, SB calls $7.63 Turn: ($29.87) 7 (2 players) SB bets $30.13, Hero calls $30.13 River: ($90.13) Q (2 players) Final Pot: $90.13 SB shows A T SB wins $87.13 (Rake: $3.00) Nä, hädanefter ska det tamigfan inte slowspelas med set. Citera
papiPope Postad 18 Februari , 2011 Rapport Postad 18 Februari , 2011 Ett schema kanske vore något, men känns samtidigt trist att gå på schema om man känner att det är bättre värde vissa tider, inte vill sluta för att gamesen är softa osv. Skulle behöva en kärring som styr mig med järnhand. Hon får gärna vara duktig på att laga mat också. Vart hittar man sådana? livejasmin.com Citera
ShitSux Postad 18 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2011 livejasmin.com Lol! Ser tidskrävande ut. Kanske skulle testa någon postorder-variant? Fick totalt stopp i hjärnan nyss. Sitter på ett riktigt aggressivt bord där alla vill spela potter med knappen. Jag flattar qq dels för att få med knappen i potten, men även för att jag inte är så jätteförtjust i att 3-betta UTG-raise. Hur som helst, UTG spelar 22/15 och har en bred öppningsrange och har en pfr på 16 i tidig pos och 18 på knappen. Han synar 3-bets (fold to 3-bet runt 50%) rätt mycket och 4-bettar 17 procent. BB squeezar och 3-bettar light från BB. Jag tror QQ står sig bra mot deras pre-flop ranger och borde nog egentligen höjt pre. Det slog slint i skallen när floppen kom och jag visste inte vad jag skulle göra. Mot squeezaren hade jag höjt floppen och försökt få in det 7 dagar i veckan, men när UTG synar så vet jag inte vad som händer. Jag kan inte sätta honom på någon vettig range så jag synar för att omvärdera på turn om den blankar. Turn blankar, om man inte sätter någon på en 6:a förstås, och UTG-pushar. Now what? Enkel syn? Jag har försökt sätta lite ranger i pokerstove men ger nog honom en på tok för bred range. Har ju sett han setminea i 3-bettade potter hur många ggr som helst så kan ju inte utesluta lägre pockets. Bettar han AK i spader eller hjärter på turn? Ju mer jag tänker på handen, desto säkrare blir jag på att han inte slowspelar en hand som han i vanliga fall 4-bettat. Det var en så aggressiv bordsdynamik och jag har inte sett honom slowspela något tidigare. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players - DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $50.00 MP: $51.07 Hero (CO): $132.70 BTN: $94.64 SB: $93.32 BB: $53.02 Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with Q Q UTG raises to $1.50, 1 fold, Hero calls $1.50, 2 folds, BB raises to $6.25, UTG calls $4.75, Hero calls $4.75 Flop: ($19.00) 8 5 7 (3 players) BB bets $10.50, UTG calls $10.50, Hero calls $10.50 Turn: ($50.50) 4 (3 players) BB checks, UTG bets $33.25, Hero ? Citera
ShitSux Postad 19 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2011 Fan tiltande att det går bra varannan dag. När det går dåligt går det så klart sämre än vad det går bra. Älskar sådana där roliga dagar när man torskar 10 av de 11 största potterna man är inblandad i. Sprungit iskallt i 3-bettade och 4-bettade potter. Torskade AA efter att ha 4-bettat och fått syn av K8s. Han rivrar så klart färgen. Ett par händer senare settar samma snubbe i 3-bettad pott när jag får AA igen. Sedan så har ju fisken så klart haft toppen av sin sinnessjukt breda range när jag börjat veva med QQ och AK pre så sprang in i AA 3 eller 4 gånger. Nä, känns skönt att whinea av sig lite. Får bli en kortare paus och revansch inatt. Citera
ShitSux Postad 26 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2011 Känner en sån jäkla frustration. Har haft en sån där dag där det känns som att man förlorar vad man än gör. Har skrivit det förr, men skriver det igen. Hatar set. Fy fan vad jävla uselt man kan springa med dem. Känner att jag ligger under redan när jag ser att jag har set. Klart hans minraise är nötfärg. Tilta mig. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BTN: $15.00 SB: $67.89 Hero (BB): $57.38 UTG: $52.12 MP: $52.83 CO: $58.62 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 8 8 UTG raises to $1.50, 4 folds, Hero calls $1 Flop: ($3.25) 4 6 8 (2 players) Hero checks, UTG bets $2.00, Hero raises to $6.50, UTG raises to $11, Hero raises to $55.88, UTG calls $39.62 all in Turn: ($104.49) 2 (2 players - 1 is all in) River: ($104.49) 7 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $104.49 UTG shows 9 A Hero wins $5.26 UTG wins $101.49 (Rake: $-2.26) Orka checksyna med toppset för att hålla nere förlusterna. Käftsmällarna kom med korta intervaller ett tag. Ett par minuter senare kommer nästa set: IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $32.87 MP: $55.22 CO: $80.56 BTN: $26.96 Hero (SB): $57.25 BB: $53.57 Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with 5 5 1 fold, MP raises to $1.50, CO calls $1.50, 1 fold, Hero calls $1.25, 1 fold Flop: ($5.00) 5 Q A (3 players) Hero checks, MP bets $3.00, CO calls $3, Hero raises to $11.50, MP raises to $53.72, CO folds, Hero calls $42.22 Turn: ($115.44) J (2 players) River: ($115.44) T (2 players) Final Pot: $115.44 MP shows 8 A MP wins $112.44 (Rake: $3.00) Och när man äntligen får en hand mot 96/66-spelaren med 3-bet på 50 över 236 händer så kommer näven upp i röven. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BTN: $136.18 SB: $142.27 BB: $68.97 UTG: $187.93 MP: $123.35 Hero (CO): $50.00 Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with Q Q 2 folds, Hero raises to $1.50, 1 fold, SB raises to $4.50, 1 fold, Hero raises to $14, SB raises to $142.27, Hero calls $36 all in Flop: ($100.50) 9 T A (2 players - 1 is all in) Turn: ($100.50) T (2 players - 1 is all in) River: ($100.50) 3 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $100.50 SB shows J 9 SB wins $97.50 (Rake: $3.00) Känner sån äcklig frustration. Tappat månadsplusset på 5-6 sessions där jag blivit utdragen och sprungit in i toppen av fiskens sinnessjukt breda range gång efter annan. Sedan är det så klart inte bara utdragningar och oflyt. Jag har spelat sämre ju längre månaden gått. Känner hur jag blir tightare och tightare ju fler beats jag åker på så om ett par k händer sitter jag väl och nittar 5/5 eller något liknande. Som grädde på moset får nätverket såklart anslutningsproblem när jag får monster och tiltfisken hunnit ge sig in i potten samtidigt som jag har topp 2 mot en annan fisk på ett annat bord. Blir i alla fall cashout efter helgen för byte av nätverk. Tack Gud för Rakeback. Utan RB skulle jag antagligen tvingas jobba på McDonalds eller något annat jävla slavjobb. Aja, skönt att whinea av sig lite. Citera
papiPope Postad 21 Juni , 2011 Rapport Postad 21 Juni , 2011 För helvete, nu bumpar jag. Hur går det? Citera
ShitSux Postad 22 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2011 För helvete, nu bumpar jag. Hur går det? Hehe, du vet att du har dåligt minne när du glömmer bort att du har en dagbok på pf. Det går ganska segt. Resultatmässigt helt ok, men har tappat allt i volymväg och är inte direkt särskilt sugen på att grinda. Bestämde mig för ett tag sedan att jag ska fokusera på att spela bra istället för att dra in så mkt $$$ som möjligt på kortast möjliga tid genom att typ 12+ tablea. Problemet är väl att jag är så jävla ofokuserad. Känner snabbt att fokus försvinner och rundar av en session efter 30-40 minuter för att jag ska hålla mig till mitt A-game. Har svårt med motivationen just nu. Försöker väl mest filosofera mig fram till vad som är meningen med livet. Åldersnoja vid runt 22 bast typ. Våga vägra slavjobb! Lutar åt att jag återupptar mina studier i höst så får man se vad som händer med pokern. Citera
papiPope Postad 23 Juni , 2011 Rapport Postad 23 Juni , 2011 Hehe, du vet att du har dåligt minne när du glömmer bort att du har en dagbok på pf. Det går ganska segt. Resultatmässigt helt ok, men har tappat allt i volymväg och är inte direkt särskilt sugen på att grinda. Bestämde mig för ett tag sedan att jag ska fokusera på att spela bra istället för att dra in så mkt $$$ som möjligt på kortast möjliga tid genom att typ 12+ tablea. Problemet är väl att jag är så jävla ofokuserad. Känner snabbt att fokus försvinner och rundar av en session efter 30-40 minuter för att jag ska hålla mig till mitt A-game. Har svårt med motivationen just nu. Försöker väl mest filosofera mig fram till vad som är meningen med livet. Åldersnoja vid runt 22 bast typ. Våga vägra slavjobb! Lutar åt att jag återupptar mina studier i höst så får man se vad som händer med pokern. Händer inget vettigt, så finns inte något att skriva:-( Ah okej, gl med pokern och +1 att filosofera fram meningen med livet.. Citera
Recommended Posts