Orrarah Postad 12 December , 2010 Rapport Postad 12 December , 2010 d Synar bara river, tror inte fi kommer syna push med sämre tillräckligt ofta hur fiskig han än är... Färgen sitter också som sagt. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players - DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Hero (CO): $75.44 BTN: $57.93 SB: $50.00 BB: $77.89 UTG: $50.00 MP: $51.25 Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with J T 2 folds, Hero raises to $1.75, 2 folds, BB calls $1.25 Flop: ($3.75) Q 4 J (2 players) BB bets $2.00, Hero calls $2 Turn: ($7.75) J (2 players) BB bets $3.87, Hero raises to $9.68, BB calls $5.81 River: ($27.11) 7 (2 players) BB bets $13.55, Hero raises to $62.01, BB calls $48.46 Final Pot: $151.13 BB shows J 7 BB wins $148.13 (Rake: $3.00) Hand 2: Du våldtar denna... Checka turn, din hand har sd-värde. 0 fe när fi checkraisar på turn. Ingen vacker syn... IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $65.70 MP: $50.00 CO: $53.30 BTN: $100.03 SB: $90.04 Hero (BB): $56.95 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J Q 4 folds, SB raises to $2, Hero calls $1.50 Flop: ($4.00) 4 T J (2 players) SB bets $3.00, Hero calls $3 Turn: ($10.00) K (2 players) SB checks, Hero bets $7.00, SB raises to $20, Hero raises to $51.95, SB calls $31.95 River: ($113.90) 2 (2 players) Final Pot: $113.90 SB shows A Q SB wins $110.90 (Rake: $3.00) Hand 3: IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 5 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter SB: $61.37 BB: $115.51 Hero (UTG): $54.65 CO: $53.46 BTN: $50.00 Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with A K Hero raises to $1.75, CO calls $1.75, BTN calls $1.75, 2 folds Flop: ($6.00) T Q A (3 players) Hero bets $4.50, CO folds, BTN raises to $11.50, Hero calls $7 Turn: ($29.00) 2 (2 players) Hero checks, BTN bets $36.75, Hero ? Tanken först var att trycka turn, men jag lyckades timea ur () så istället för att pressa honom är det han som pressar mig. Hur kallt är det att syna här? Borde jag tryckt på flopp mot hans raise? Borde jag bli nittigare och folda hans floppraise? För övrigt hjälper inte lappen som ska påminna mig om att inte överspela topp-par. Behöver en till som säger "don't do it!". Citera
ShitSux Postad 12 December , 2010 Författare Rapport Postad 12 December , 2010 Tack för feedbacken Orrarah. Tänker i liknande banor så här i efterhand, men det är ett par läckor som jag har i mitt spel. Jag undervärderar fiskens hand rätt ofta och överspelar mina händer således. Det samma gäller i blind vs blind situationer. Jag bygger pott lite väl light ibland. Tight is right ffs. Får jobba lite på det i fortsättningen. Citera
ShitSux Postad 13 December , 2010 Författare Rapport Postad 13 December , 2010 Aaaaargh. Har spelat som en fisk idag. Dålig fokus men varit uttråkad så fortsatt nöta typ hela natten. Lyckades slakta några händer big time så blir inte kul att gå igenom händerna i morgon, eller rättare sagt senare idag. Funderar på en lugn dag för att hitta lite fokus. BLev lite väl mycket autopilot idag blandat med spew. Ingen jättekatastrof resultatsmässigt. Runt -$150 men rb:n raderar det mesta. Citera
Teh_MoUsE Postad 13 December , 2010 Rapport Postad 13 December , 2010 JT: syn river QJs: Check turn AKo: Om du tror han sitter med drag så kan vi inte släppa turn nu, om jag minns rätt så är det väldigt nitigt på nl50 och nu höjer vi UTG vilket ökar chansen att vi sitter på en bra hand. Tror därför han har mer värdehänder än draghänder. Mycket readbaserat om gillar att spela sina drag hårt m.m. JJ: 4betar pre då det är BTN som 3betar CO vilket han lär göra ganska mkt. Vi kommer få det väldigt svårspelat postflop då vi sitter ur pos. Som spelat slaktar du handen brutalt. Syna bara floppen. Citera
ShitSux Postad 14 December , 2010 Författare Rapport Postad 14 December , 2010 Teh_MoUsE// Ty ty. Funderade på att 4-betta JJ först men hade spelat rätt aggro så tänkte variera med en syn. Tror han 3-bettar CO brett där rätt ofta så därför jag checkraisade flopp. Så här med facit i hand så reppar jag ju inte ett skit med min checkraise såvida jag inte slowspelat stål pre. Har märkt att jag sätter krokben för mig själv ibland i sessions där jag kör både nl50 och nl100. Speciellt i 3-bettade potter. Brukar sluta med pannkaka rätt ofta. Får göra en längre analys utav 3-bettade potter någon dag i veckan. Citera
ShitSux Postad 15 December , 2010 Författare Rapport Postad 15 December , 2010 Spelade inte så mycket igår men hade nog mitt livs sjukaste session sett till kortsnitt. Skickade ett lite lagom bittert mail till supporten på sajten jag spelar på då jag tappat connection till ipokers gaming server lite väl ofta på sistone. Verkar som att de riggade upp kortsnittet som ett plåster på såren, hehe. Jag fick 4-tal fyra gånger inom loppet av 400 händer, tappade räkningen över antalet floppade sets och premiumhänder pre. Tänk om man bara hade fått betalt i en bråkdel av händerna. Hade fan varit pensionerad vid det här laget. Slutade iaf runt $50 upp för gårdagen efter att ha inlett dagen med en backsession på cirkus $130 så ändå helt ok. Spelade en märklig hand nyss mot en LAG-reg som spelade 12/3 på denna session över lite mer än 100 händer. Såg flera showdowns där han synat bakom med spekulativa händer och floppat nuts. IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 5 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $123.60 CO: $31.50 Hero (BTN): $191.50 SB: $100.00 BB: $225.54 Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 9 9 2 folds, Hero raises to $3, 1 fold, BB calls $2 Flop: ($6.50) T 9 Q (2 players) BB checks, Hero bets $4.00, BB raises to $12, Hero raises to $25, BB calls $13 Turn: ($56.50) 3 (2 players) BB checks, Hero bets $35.00, BB calls $35 River: ($126.50) 5 (2 players) BB checks, Hero checks Final Pot: $126.50 BB shows J 8 BB wins $123.50 (Rake: $3.00) Jag kom lindrigt undan, men vet inte riktigt vad jag tycker om mitt spel i handen. Visst träffar floppen hans range rätt bra, men jag tror inte jag är krossad här särskilt ofta. Borde ha höjt hans checkraise mer. Jag blev lite paranoid när han synade mitt turnbet med tanke på hans klonkade floppar tidigare. JX kändes mycket rimligt och jag hoppades på att han bara skulle fått ett kombodrag på turn i form av JX ruter. River missar ju större delen av den range jag sätter honom på, så är det fel av mig att checka bakom? Är det fel att trycka river med tanke på stackstorlekarna? Får jag syn av ett 2-par här? Halvpott? Fi spelar i vanliga fall runt 29/27 med rätt hög aggression factor. Denna session spelade han dock helt tvärtom så vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsatser av tidigare historik oss emellan. Då hade jag iaf bombat river 7 dagar i veckan. Citera
ShitSux Postad 17 December , 2010 Författare Rapport Postad 17 December , 2010 Den dåliga motivationen börjar komma tillbaka. Icke bra. Får jobba på det. Ska börja läsa lite i The Poker Mindset idag efter många rekommendationer och den har samlat damm tillräckligt länge redan. Jag avslutade gårdagen med en nice session där jag plussade runt 300 så kändes riktigt bra när jag gick och lade mig. Vaknade tidigt idag och var supertaggad på att grinda. Klart man ska välkomnas av att tappa $400 på 20 minuter. Torskade de få flippar jag var inblandad i, slowspelade AA mot spewfisk som såklart settar sina 66 och massa andra misärhänder. Största potten efter 1,5hs nl100 grind är på $33. Tilta mig. Jävla pissdag. Är det för tidigt att supa sig redlös? Mycket berg-och-dalbana över HEM grafen. Ska nog hålla mig till nl50 månaden ut och jobba mer på mitt spel just nu. Fortfarande en fin månad resultatsmässigt sett, men det mesta kom i princip första veckan. Citera
Orrarah Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Måste självklart beta river där. Vad synar han din raise med på flopp som han inte kommer syna riverbet med? Du verkar rädd bara för att han har träffa bra tidigare... Fel sätt att tänka på.. Citera
ShitSux Postad 18 December , 2010 Författare Rapport Postad 18 December , 2010 Måste självklart beta river där. Vad synar han din raise med på flopp som han inte kommer syna riverbet med? Du verkar rädd bara för att han har träffa bra tidigare... Fel sätt att tänka på.. Visst är det fel sätt att tänka på, men det var mest i kombination med att han varit så brutalt tight denna session. Vet inte ifall majoriteten av historiken med honom annars är från nl50 så kan vara lite scared money när han testar nl100, men fick bara en brutalt dålig känsla. Vad synar han floppraise med och turnbet? Jagar han på turn med Jx? Nu var vi förvisso ganska djupa och jag gör det billigt för honom så kanske. Sjukt snävt att sätta honom på KJ eller J8... men kändes bara fel att betta river nu. Gäller att kunna läsa riggen ibland. Magkänslan hade rätt den här gången, men i det långa loppet är riverbet alternativ 1 då dragen bommar och jag kan få värde av 2 par. Citera
ShitSux Postad 18 December , 2010 Författare Rapport Postad 18 December , 2010 Har för övrigt jobbat på att vända dygnsrytmen under veckan så har stigit upp okristligt tidigt varje dag. Jag har varit en vända på gymmet varje dag också (stoppa pressarna!). Som det känns nu så föredrar jag en pokerspelares dygnsrytm. Är trött hela tiden och det har ju med all sannolikhet påverkat mitt spel också. Orkar inte spela så sent just nu och det är då det brukar gå bäst för mig. Kanske lite tidigt att ge upp efter en vecka, but hey. I'm a quitter. Vad är hälsa värt när man kan tjäna pengar? Fuck that shit! 15:00 -> 06.00 it is i fortsättningen. För övrigt har jag kollat för mycket på tv-serier när jag börjar skriva och tänka på engelska. Citera
Orrarah Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Visst är det fel sätt att tänka på, men det var mest i kombination med att han varit så brutalt tight denna session. Vet inte ifall majoriteten av historiken med honom annars är från nl50 så kan vara lite scared money när han testar nl100, men fick bara en brutalt dålig känsla. Vad synar han floppraise med och turnbet? Jagar han på turn med Jx? Nu var vi förvisso ganska djupa och jag gör det billigt för honom så kanske. Sjukt snävt att sätta honom på KJ eller J8... men kändes bara fel att betta river nu. Gäller att kunna läsa riggen ibland. Magkänslan hade rätt den här gången, men i det långa loppet är riverbet alternativ 1 då dragen bommar och jag kan få värde av 2 par. Hehe, yepp lätt att vara klok i efter hand. Du har pm Citera
ShitSux Postad 18 December , 2010 Författare Rapport Postad 18 December , 2010 Aaaaaaaaaaargh. Vem ska man kontakta för att få riggen på rätt sida igen? Ingen bra dag idag. Runt $500 ned efter att ha slaktat mängder av händer. Har inte floppat några monster heller och i frustration har jag väl överspelat mina preflop premiums och blivit bortraisar med mina marginella händer. Backade några inköp med KK efter att ha sprungit in i triss och set några gånger om. Ett par är bara ett par... Måste lära mig minimera förlusterna när allt talar för att jag är slagen, men jag är uppenbarligen en nyfiken jävel. Det blir nog ett par lugna dagar nu. Ska försöka gå igenom månaden i morgon och se varför jag tappat så mycket utav mitt spel de senaste dagarna. Citera
ShitSux Postad 20 December , 2010 Författare Rapport Postad 20 December , 2010 Gårdagen blev en skön chilldag. Tv-serier blandat med lite pokerstudier innan lite kvällsgrind slutade i lite gröna stats. Det gillar vi. Ska försöka spela lite mer disciplinerat framöver och inte drabbas av hybris och dra igång fler bord när jag känner mig uttråkad. Avslutade en session nyss som slutade runt $100 upp. Hamnade inte i så många marginella situationer utan grindade mest ned motståndet och fick in det med AA vs AK efter att ha hackat på en nitreg. Fick ett hjärnsläpp där jag squeezar handen nedan från BB. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $31.96 BTN: $73.30 SB: $72.71 Hero (BB): $50.75 UTG: $54.63 MP: $50.00 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with K A UTG raises to $1.75, MP calls $1.75, CO calls $1.75, 1 fold, SB calls $1.50, Hero raises to $8.50, 2 folds, CO calls $6.75, 1 fold Flop: ($22.25) 9 T 7 (2 players) Hero checks, CO bets $23.46, Hero folds Final Pot: $22.25 CO wins $21.14 (Rake: $1.11) FI är 44/10 fisk med af på 1.5. Han har synat squeeze light tidigare, men spelat passivt post flop så jag räknade med att han skulle syna tämligen ofta. Sizear jag för smått pre? Brukar vara lat och bara pott-raisea, men tyckte det var lite mycket med lite över $11. AK står sig så klart bra mot hans pre-flop range, men känns som att floppen träffar honom ofta. Tidigare synade han squeeze pre med 34s så är det för tight att vika här? Ska jag skyffla in det och låta honom ta det jobbiga beslutet? Kändes som att jag mycket väl kunde få se turn gratis om jag checkade med tanke på att han spelat passivt tidigare. Är väl i princip bara i händer där han höjt pre som han spelat någorlunda aggressivt. Citera
ShitSux Postad 22 December , 2010 Författare Rapport Postad 22 December , 2010 -$418 på 800 händer idag. Nästan -$1k sista 10k händerna. Hoppas ha gjort klart med välgörenhetsarbete för det kommande året. Springer dåligt, spelar dåligt och nu så mår jag dåligt också. Brukar gå bra när jag är förkyld men icke idag. Jag välkomnas till dagens grind genom att slakta KK UTG när reg synar knappen och sedan höjer våt flopp. Som vanligt tror jag inte på honom så jag ska givetvis få in det på turn mot en floppad stege. Gjorde sedan 2 större semibluffar idag, men på fel gata förstås så riggen hinner ge FI nuts båda gångerna i form av klonkade turnset. Slaktade många händer idag. Väldigt många händer utav 800. Nä, blir nog billigast att vänta in månadsskiftet och ta det lugnt till dess, försöka studera lite (vem försöker jag lura?) och sedan hitta meningen med livet. Skulle vara sick nice om man lyckades vakna upp en dag och veta vad man vill göra resten av ens liv. Hitta något trevligt program på universitetet som inte får en att vilja gå med i en självmordssekt och sedan hitta ett deltidsjobb som ger en lön i paritet med Ingvar Kamprads. Citera
ShitSux Postad 1 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 1 Januari , 2011 Får väl börja med att önska alla PF:are ett gott nytt år. Må riggen vara vid er sida så länge ni inte sitter på samma bord som mig! Det har blivit ytterst lite poker den senaste veckan. Dels har det gått dåligt, men främst för att jag har legat i fosterställning. Den här förbannade kylan kommer ta död på mig. Har funderat mycket på att åka till Thailand några månader, men känner jag mig själv rätt så vore det inte särskilt bra. Jag tror det finns för många frestelser som kommer hålla mig borta från grinden, så det bästa är väl att hålla sig inlåst några månader till. Jag har inte varit nykter på nyår sedan... ja. Jag minns fan inte när jag var nykter senast. Inte kul att tillbringa nyår i fosterställning då fosterställningen vanligtvis först brukar komma på nyårsdagen. Nåväl, får bli ett 2011 med mindre alkohol och det har ju börjat bra i alla fall. Hatar att vara sjuk. Jag orkar inte göra någonting när jag har feber. Poker är inte direkt särskilt ansträngande, men har inte orkat spela mer än 100 min sedan den 23:e. December började bra volymmässigt och resultatmässigt men slutade väl i en besvikelse. Nya tag i januari och börjar bli riktigt grindsugen igen. Funderar på att köra en kortare session ikväll om jag känner mig bättre. Citera
GreenCurry Postad 1 Januari , 2011 Rapport Postad 1 Januari , 2011 Gott nytt år! Och U can do it! Citera
ShitSux Postad 3 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2011 Happy fucking new year. 2011 har börjat alldeles förträffligt bra. Eller kanske inte... Ska till doktorn snart om jag inte somnar. Kan ge mig fan på att jag har lunginflammation. Fast med min tur är jag säkerligen döende i svininfluensa. Har fått ned ungefär 5k händer. Var riktigt nöjd med hur jag spelade idag, tills jag såg resultaten dvs. Backade nästan 5 inköp på nl50 och har kollat igenom handhistoriken lite. Tycker inte jag gjorde bort mig i så många händer fast det var en session på nästan 3k händer. Grindade stabilt på dollar-borden och blev våldtagen på € & £-borden. Vet inte hur många gånger jag fick in det med stege och Fi rivrade färgen, alternativt redan hade den. Ska tamigfan aldrig mer spela connectors i fortsättningen. Galet tiltande när man fick tillbaka lite självförtroende för några minuter. Testade spela lite på Svenska Spel också. Jag finner inte ord för hur mycket jag hatar Svenska Spel, klienten och allt annat som är relaterat till skiten. Men fy satan vad fiskigt det är egentligen. Var nog värsta jag varit med om när jag spelade natten till söndag. Jag brukar inte ha tilt-problem när jag spelar, utan bitterfittan kommer fram först när jag rundat av session, men på Svenska Spel blir jag tiltad av minsta lilla grej. Inte hjälper det att det kommer ett ess på 98% av alla floppar heller. Jag håller mig nog till iPoker ett tag framöver. Citera
ShitSux Postad 4 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2011 Fick ned ungefär 2,5k händer idag. Spelet kändes fortsatt stabilt och jag fick lite kort att spela med. First I was like , sedan kom de sedvanliga sexuella övergreppen. Lite whinehänder. Varsågod och läs någon annanstans ett tag om min terapi inte uppskattas. Hand 1: FI är superduper dålig. Skulle inte tveka att få in det med tptk mot honom. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter MP: $29.61 Hero (CO): $49.45 BTN: $103.01 SB: $10.85 BB: $50.00 UTG: $52.92 Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with K K 1 fold, MP raises to $2, Hero raises to $6.50, 3 folds, MP calls $4.50 Flop: ($13.75) 9 5 8 (2 players) MP checks, Hero bets $10.31, MP raises to $23.11, Hero calls $12.80 Turn: ($59.97) 6 (2 players) River: ($59.97) A (2 players) Final Pot: $59.97 MP shows 7 7 MP wins $56.98 (Rake: $2.99) Hand 2: FI är galet LAG och har en 3-bet på över 20 på ett förhållandevis litet sample (ca300 händer). Jag donkpushar flopp för att provocera fram en syn från en hand som står sig bra mot AQ-AK. Blir chockad av att se 77. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BTN: $47.52 SB: $71.03 BB: $79.91 Hero (UTG): $47.75 MP: $49.11 CO: $50.00 Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with K K Hero raises to $1.50, 2 folds, BTN raises to $5.25, 2 folds, Hero raises to $14, BTN calls $8.75 Flop: ($28.75) 6 8 J (2 players) Hero bets $33.75, BTN calls $33.52 all in Turn: ($95.79) 7 (2 players - 1 is all in) River: ($95.79) T (2 players - 1 is all in) Final Pot: $95.79 BTN shows 7 7 BTN wins $92.79 (Rake: $3.00) Hand 3: Fi är en aktiv åsna som inte foldar mot 3-bet och 4-bettar light. Har tömt honom många gånger pre, men han fortsätter tack och lov att spela som han gör fastän jag får in det tight mot honom. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $58.65 MP: $51.77 CO: $56.77 BTN: $49.75 SB: $98.21 Hero (BB): $50.75 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with Q Q 1 fold, MP raises to $2, 3 folds, Hero raises to $6.50, MP raises to $15.50, Hero raises to $50.75, MP calls $35.25 Flop: ($101.75) 2 8 8 (2 players) Turn: ($101.75) 3 (2 players) River: ($101.75) T (2 players) Final Pot: $101.75 MP shows T T MP wins $98.75 (Rake: $3.00) Hand 4: Fi är lösare än diarré men klonkar som vanligt hela tiden. Är övertygad om att han hade spelat sämre JX, AQ-AK, 1010+ likadant. Jag borde ha vetat bättre. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BTN: $21.62 SB: $216.88 Hero (BB): $50.00 UTG: $62.46 MP: $56.88 CO: $122.50 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J K 2 folds, CO raises to $1.75, 2 folds, Hero calls $1.25 Flop: ($3.75) 2 J J (2 players) Hero checks, CO bets $2.81, Hero calls $2.81 Turn: ($9.37) 3 (2 players) Hero checks, CO bets $4.68, Hero raises to $14, CO raises to $117.94, Hero calls $31.44 all in River: ($100.25) A (2 players - 1 is all in) Final Pot: $100.25 CO shows A J CO wins $97.25 (Rake: $3.00) Hand 5: Ungefär 10 minuter innan började jag på allvar tro på de bisarra konspirationsteorierna om att poker är riggat, så jag tänkte att jag spelar QQ lite annorlunda. Jag borde ha vetat att jag är uppe mot toppen av hans range. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 5 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $69.28 BTN: $50.00 SB: $54.26 BB: $104.22 Hero (UTG): $48.50 Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with Q Q Hero raises to $1.50, 1 fold, BTN raises to $4.50, 2 folds, Hero calls $3 Flop: ($9.75) J 5 T (2 players) Hero checks, BTN bets $6.50, Hero calls $6.50 Turn: ($22.75) J (2 players) Hero checks, BTN bets $17.00, Hero raises to $37.50, BTN calls $20.50 River: ($97.75) 8 (2 players) Final Pot: $97.75 BTN shows K K BTN wins $94.75 (Rake: $3.00) Citera
ShitSux Postad 6 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2011 Kändes som att jag började få ett bra flyt i spelet igen och gick riktigt bra igår, men sedan kom bakslaget idag. Kul att vara tillbaka på röda siffror i HEM. Blev lite för aggro idag. Fick in det med JJ-QQ pre mot fel spelare och slaktade tptk någon gång. Kollade lite i HEM också och fick en otrevlig överraskning då det verkar som att HEM inte importerat alla händer, så är förmodligen back mer än vad jag tror (och hoppas). Lol. Floppade stege med JK på 9,10,Q rainbow flopp i multivägspott mot 2 fiskar. Degen åker in mot KK och AQ och givetvis kommer J på river för splitt. Riktigt bittert då det hade snyggat till resultatet rejält. Spelade en hand som jag funderar på om jag kanske borde spelat annorlunda. UTG är loose-fisk (36/23 över 500 händer) som öppnat rätt brett medan MP är mer weaktight och spelar 24/12. Är det dumt att få in det på turn här? Ska jag syna turn för att försöka få med UTG i potten och be till gud att jag klonkar river? IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Hero (BB): $50.00 UTG: $77.65 MP: $89.81 CO: $56.63 BTN: $116.61 SB: $49.50 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 9 J UTG raises to $1.50, MP calls $1.50, 1 fold, BTN calls $1.50, 1 fold, Hero calls $1 Flop: ($6.25) A T 8 (4 players) Hero checks, UTG bets $4.68, MP calls $4.68, BTN folds, Hero calls $4.68 Turn: ($20.29) K (3 players) Hero checks, UTG checks, MP bets $12.00, Hero raises to $29.50, UTG folds, MP raises to $47, Hero calls $14.32 all in River: ($107.93) 7 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $107.93 MP shows J Q MP wins $104.93 (Rake: $3.00) Citera
ShitSux Postad 8 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2011 En uppdatering av misären kanske vore på sin plats. 8 speldagar i januari hittills har resulterat i 7 röda dagar. Spelade lite nl100 nyss då 2 megafiskar valt att slå sig ned vid samma bord och det fanns en ledig plats mellan dem. Det logiska beslutet när man spelar som en fisk och springer som en rullstolsbunden vore att spela nl50 tills det går bättre igen. Men jag har nog aldrig sagt att jag är särskilt smart, och tur är väl det. UTG är ena fisken och knappen den andra. UTG är lite mer passiv medan knappen är hyperaggro och squeezar så fort tillfället uppstår. Funderade på 3-bet först men ville ha med knappen i potten eftersom det är enklare att stacka av mot honom. + var tämligen säker på att han skulle squeeza här då han gjort det X antal ggr i rad. Så frågan är väl vad man gör mot hans squeeze? Syna och hoppas klonka A eller K för lite mindre varians eller flippa? Han spelar varje flopp garanterat. IMO är det kallt att syna squeeze för att spela fit or fold post, men här hade jag fan velat gjort det. Hatar AK. Never again. IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $30.50 BTN: $139.94 SB: $64.05 BB: $33.00 UTG: $144.98 Hero (MP): $100.00 Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with A K UTG raises to $3, Hero calls $3, 1 fold, BTN raises to $13.50, 3 folds, Hero raises to $34.50, BTN raises to $139.94, Hero calls $65.50 all in Flop: ($204.50) 2 7 J (2 players - 1 is all in) Turn: ($204.50) 9 (2 players - 1 is all in) River: ($204.50) 5 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $204.50 BTN shows Q Q BTN wins $201.50 (Rake: $3.00) Cashade ut rullen från iPoker så jag inte tiltar bort något. Ska bli ett par spelfria dagar så man kanske får bort autopiloten. Funderar på att söka lite jobb, men fy fan vad segt det känns. Det finns inga intressanta jobb som jag har en rimlig chans att få i Sverige och är inte särskilt intresserad av att flytta utomlands igen heller. Friheten som pokerspelare är rätt nice, men samtidigt destruktiv som fan för mig. Skulle behöva ha något annat att tänka på tror jag. Kanske skulle plåga mig själv med att jobba som telefonförsäljare ett par dagar? Borde göra susen för grindmotivationen iaf. Citera
ShitSux Postad 20 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2011 Hej PF:s mest uppdaterade dagbok. Jag har haft lite utav en motivationskris. Inte velat grinda och inte orkat grinda heller. De senaste dagarna har det börjat vända och jag har känt att jag hittat både spelet och grindlusten. Tills idag dvs. Började dagens session fint. Kände att jag hade full koll fram tills jag spelar handen nedan så som jag inte borde gjort det. $40.00 No Limit Hold'em - 4 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $41.40 Hero (CO): $40.00 BTN: $41.03 SB: $63.35 Pre Flop: ($0.60) Hero is CO with A K Hero raises to $1.20, 1 fold, SB raises to $3.60, 1 fold, Hero raises to $10.80, SB calls $7.20 Flop: ($22.00) 7 6 2 (2 players) SB checks, Hero bets $15.20, SB raises to $52.35, Hero calls $14 all in Turn: ($80.40) 3 (2 players - 1 is all in) River: ($80.40) 4 (2 players - 1 is all in) FI är aggro, men vad ska han vika på den floppen som han synar 4-bet med pre? Sedan kom raset och lite whine-händer. $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter MP: $53.17 CO: $52.13 Hero (BTN): $64.14 SB: $62.58 BB: $10.25 UTG: $58.50 Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with K K UTG raises to $1, 2 folds, Hero raises to $2.50, 2 folds, UTG calls $1.50 Flop: ($5.75) 9 5 Q (2 players) UTG checks, Hero bets $4.00, UTG raises to $13.75, Hero raises to $61.64, UTG calls $42.25 all in Turn: ($117.75) 4 (2 players - 1 is all in) River: ($117.75) 7 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $117.75 Hero mucks K K UTG shows 5 9 UTG wins $114.75 Hero wins $5.64 (Rake: $-2.64) 3 X:ar pre trodde jag men blev ju ingen vidare bra size på det. Jävla pissmjukvara som gör att jag timear ur hela jävla tiden och fick trycka på första bästa knapp. UTG är i alla fall hur dålig som helst och spelar 61/47 med af på 5. Sett han överspela draghänder, mellanpar och topp-par så jag får gärna in det med överpar här. Klart han spikear 2 par på flopp. Dooooh! $50.00 No Limit Hold'em - 4 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $49.25 BTN: $23.56 Hero (SB): $50.25 BB: $78.67 Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with A A CO raises to $4, 1 fold, Hero raises to $11, 1 fold, CO calls $7 Flop: ($22.50) J 5 T (2 players) Hero bets $17.50, CO calls $17.50 Turn: ($57.50) 9 (2 players) Hero bets $21.50, CO calls $20.75 all in River: ($99.00) K (2 players - 1 is all in) Final Pot: $99.00 CO shows Q A Hero shows A A CO wins $96.00 (Rake: $3.00) CO är fisk så det skriker om sig. 56/9, men rätt passiv. Synar 3-bets på tok för mycket och 4-bettar inte alls på en dock förhållandevis liten sample (ca 600 händer). Sedan kör han super big ball pre. Finns inte en chans att jag viker post mot han oavsett flopp, men borde jag sizeat större pre? Tyckte jag spelade rätt bra annars och fick in det fint mot fisken. Brukar sällan kolla på ev-kurvan och så, men 4-5 inköp under ev på en sesson är tiltande. I synnerhet när månad redan är skit som den är. Har för övrigt försökt skriva ett jävla CV under snart 2 veckors tid, men fy satan vad segt. Jag vill verkligen inte jobba. Varför kan inte det motivera mig till att grinda mer? Blir fan deprimerad när jag kollar lediga jobb som man har en rimlig chans att få. Jag avundas de jävlar som är bra på att motivera sig och har disciplinen som krävs för att ja, göra vad som helst egentligen. Citera
ShitSux Postad 20 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2011 För övrigt vill jag bli så här rik: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article8437976.ab Hur svårt ska det vara? All-in på trisslotter ikväll! Citera
ShitSux Postad 24 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2011 Ett par minigröna dagar och hybrisen är på topp. Avslutade en session from hell som jag aldrig borde påbörjat ens då jag redan var småtiltad efter lite strul med routern. Jag vet inte riktigt varför jag varierar mitt spel så mycket ibland, men har känt ett tag att jag börjar hitta "det" igen. Tills idag dårå. Spelade riktigt uselt. Slakt 1: IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter MP: $10.91 CO: $76.98 Hero (BTN): $46.25 SB: $70.29 BB: $58.25 UTG: $51.98 Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with A J 3 folds, Hero raises to $1.75, 1 fold, BB raises to $5.50, Hero calls $3.75 Flop: ($11.25) 7 7 5 (2 players) BB bets $6.00, Hero calls $6 Turn: ($23.25) 9 (2 players) BB checks, Hero bets $17.43, BB raises to $46.75, Hero calls $17.32 all in River: ($92.75) 4 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $92.75 BB shows K K BB wins $89.75 (Rake: $3.00) Har en del historik med FI och han 3-bettar mycket från blindsen, men han bettar flop och checkfoldar turn på tok för ofta. Nu väljer jag ju helt fel bräda att bluffa på då jag inte har några hot att reppa och sizing på turn är ju helt åt h-vete fel. Jag reppar verkligen ingenting här. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $47.00 UTG: $52.22 Hero (MP): $52.48 CO: $51.73 BTN: $50.00 SB: $56.92 Pre Flop: ($0.75) Hero is MP with Q 9 1 fold, Hero raises to $1.50, CO calls $1.50, 1 fold, SB calls $1.25, 1 fold Flop: ($5.00) 3 2 5 (3 players) SB checks, Hero bets $3.75, CO calls $3.75, SB folds Turn: ($12.50) 8 (2 players) Hero checks, CO bets $5.00, Hero raises to $14.50, CO calls $9.50 River: ($41.50) 6 (2 players) Hero checks, CO bets $31.98, Hero calls $31.98 Final Pot: $105.46 CO shows A 8 CO wins $102.46 (Rake: $3.00) FI är jätteduktig, eller kanske inte. Men det är uppenbarligen inte jag heller så vem är jag att klanka ned på honom? Lol. Skulle inte ha några problem att vika på river egentligen om han inte visat sig vara mycket benägen att bluffa. Borde ha sizeat större på turn. En shove hade nog inte varit fel. Fiskjäveln hade synat likväl med sitt drag. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $28.71 UTG: $15.75 MP: $50.50 CO: $138.24 Hero (BTN): $52.82 SB: $15.00 Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with A J 1 fold, MP raises to $1.50, 1 fold, Hero raises to $4.50, 2 folds, MP calls $3 Flop: ($9.75) 4 2 8 (2 players) MP checks, Hero bets $5.50, MP calls $5.50 Turn: ($20.75) 5 (2 players) MP checks, Hero bets $15.56, MP raises to $40.50, Hero calls $24.94 River: ($101.75) 2 (2 players) Final Pot: $101.75 MP shows 3 6 MP wins $98.75 (Rake: $3.00) Checka bakom på turn? Kvaliteten på motståndet är i paritet med ICA-köttfärs från 2007 typ. Jag vet inte riktigt vad jag vill åstadkomma med att betta här. Han är synnerligen synvänlig och viker nog inget överpar, inga flushdraws och inte särskilt många kombinationer av överkort heller. Potten är ju tillräckligt stor för att jag ska få betalt på river om jag träffar. Sedan när jag åkt på några snytingar så börjar jag tveka. Här bestämmer jag mig för att tptk är tillräckligt bra för att försöka stacka av mot fisken, men det blir bara pannkaka av det istället då jag börjar tveka på turn. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BTN: $15.00 SB: $75.91 Hero (BB): $77.74 UTG: $72.21 MP: $104.95 CO: $63.27 Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J A 2 folds, CO raises to $1.50, 2 folds, Hero calls $1 Flop: ($3.25) J 6 9 (2 players) Hero checks, CO bets $1.00, Hero raises to $3.50, CO calls $2.50 Turn: ($10.25) 5 (2 players) Hero checks, CO bets $5.00, Hero calls $5 River: ($20.25) 3 (2 players) Hero checks, CO bets $10.00, Hero calls $10 Final Pot: $40.25 CO shows K T CO wins $38.24 (Rake: $2.01) Citera
ShitSux Postad 26 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2011 Avslutade en sjuk session nyss. Började rätt bra och kändes stabilt och sedan torskade jag 4 inköp inom loppet av 5 minuter där jag fick in det bra. Hittade några sjuka bord och jag antar att det är tack vare löning. FI är superdålig och spelade riktigt loose (vpip kring 80) och sedan aggro post där han floatade flertalet ggr och pottade river. Fattar inte riktigt vad han sysslar med här. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1142062 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter CO: $50.00 BTN: $62.38 Hero (SB): $45.50 BB: $86.09 UTG: $38.73 MP: $36.63 Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with K K UTG calls $0.50, MP calls $0.50, CO calls $0.50, 1 fold, Hero raises to $3, 1 fold, UTG calls $2.50, 1 fold, CO calls $2.50 Flop: ($10.00) Q T 6 (3 players) Hero bets $7.50, UTG calls $7.50, CO folds Turn: ($25.00) A (2 players) Hero bets $18.75, UTG calls $18.75 River: ($62.50) J (2 players) Hero bets $16.25, UTG calls $9.48 all in Final Pot: $81.46 UTG shows 3 K Hero wins $39.23 UTG wins $39.23 (Rake: $3.00) Handen nedan är mot samma snubbe. Visst finns det sjukt många händer som slår mina 2 par här, men med tanke på hur han spelat tidigare... Inte kan jag väl hitta vik här? Han har bluffat A-hög, pushat mellanpar och donkat helt tom tidigare. Generellt sett måste jag dock lära mig hitta fold i sådana här lägen betydligt oftare mot svaga spelare. Jag ger de ytterst sällan cred för en hand. IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1142059 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter MP: $84.50 CO: $62.88 Hero (BTN): $72.66 SB: $60.97 BB: $45.85 UTG: $34.99 Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with J Q 3 folds, Hero raises to $1.50, SB calls $1.25, BB calls $1 Flop: ($4.50) Q 2 J (3 players) SB checks, BB checks, Hero bets $3.50, SB folds, BB calls $3.50 Turn: ($11.50) 7 (2 players) BB checks, Hero bets $9.00, BB calls $9 River: ($29.50) K (2 players) BB bets $31.85, Hero calls $31.85 Final Pot: $93.20 BB shows 5 8 BB wins $90.20 (Rake: $3.00) Lyckades i alla fall vända till slut och slutade 2 inköp upp så känns riktigt fint just nu. Citera
ShitSux Postad 30 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2011 Dags för den typ veckovisa uppdateringen. Senaste veckan har, med Januari-mått mätt, varit riktigt fin och har vänt skutan till en minigrön månad om man räknar med rb. Började så dåligt så det kändes lite mission impossible. Volymen har varit riktigt dålig. Lite bättre sista veckan som ser ut att hamna kring 15k händer, men även det är för dåligt IMO. Fick lite bättre gymrutiner osv, men så fort jag börjat spela lite mer så är man tillbaka i gamla rutiner där man vaknar när vanligt folk hunnit jobba 3/4 av arbetspasset. Har plöjt igenom en massa träningsvideos den gångna veckan och infört lite nya rutiner. Jag tröttnar jäkligt snabbt på radio och spotify-listor så har en träningsvideo igång på ena skärmen. Det är så fruktansvärt tråkigt eftersom allt som jag förknippar med studier suger, så fokusen på pokern blir per automatik mycket bättre. Har kollat igenom lite händer som jag postat tidigare och det mesta är väl whine. Vet inte riktigt vilka slags händer man ska posta. Funderar på att göra något slags tema där jag fokuserar på ett visst koncept varje vecka för att få ut så mycket som möjligt av pokerstudierna. Citera
Recommended Posts