Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har blivit 326 minuters spel idag. Nådde inte riktigt målsättningen, men funderar på att dra igång en sista session. Det är ändå sjukt bra för att vara mig.

Började dagens första session riktigt illa men har jobbat ikapp och statsen visar gröna siffror nu runt $50. Blir ungefär lika mycket extra med rb så får ändå vara nöjd med dagen. Tycker jag spelade bättre på kvällen och gjorde inte så många korkade moves även om de fanns där och lurpassade.

Funderar på att antingen läsa lite i nån pokerbok, kolla någon video eller recensera föregående session innan dagens första grind bara för att hitta pokerfokus snabbare. Känns som att det tar lite väl lång tid innan jag börjar spela bra.

Ny dag i morgon. Har laddat upp med mat för hela helgen. Vägrar fan gå ut förrän det närmar sig 0 grader ute. Hoppas få ned runt 15h under helgen. Skulle sitta fint!

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hann med en timmas session efter gårdagens sista inlägg och idag har det blivit 6,5h poker så jag följer planen skapligt i alla fall.

Tycker grundspelet börjar komma mer och mer. Gick bra idag fram tills för typ 40 minuter sedan där raset kom. Raset började med handen nedan som jag spelar apdåligt. Till mitt försvar, om än dåligt försvar, vill jag bara poängtera att jag missade att BB synade squeezen från sb. Ska fixa tid hos optikern det första jag gör i morgon.

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $58.42

BB: $31.66

Hero (CO): $63.21

BTN: $50.00

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with K :diamond: J :spade:

Hero raises to $1.75, BTN calls $1.75, SB raises to $7, BB calls $6.50, Hero raises to $17.50, 2 folds, BB calls $10.50

Flop: ($43.75) 2 :club: A :spade: 4 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero checks

Turn: ($43.75) 6 :heart:(2 players)

BB bets $4.00, Hero calls $4

River: ($51.75) 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero checks

Final Pot: $51.75

BB shows 9 :diamond: 9 :heart:

BB wins $49.75

(Rake: $2.00)

Strax därefter överspelar jag AK typ så mycket som man kan göra. BB är en semifisk, men när han checksynar 2 gator där så tänkte jag checka bakom eftersom jag knappast lär få syn av något sämre. Reptilhjärnan i mig ville något annat och trodde jag kunde få värde här och sedan tiltsyna hans push. Skämmes ta mig fan.

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players

MP: $111.13

Hero (CO): $90.74

BTN: $145.01

SB: $17.00

BB: $51.25

UTG: $18.25

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with A :club: K :diamond:

2 folds, Hero raises to $1.75, 2 folds, BB calls $1.25

Flop: ($3.75) 3 :club: 7 :diamond: 2 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $3.00, BB calls $3

Turn: ($9.75) K :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $7.50, BB calls $7.50

River: ($24.75) 9 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $13.00, BB raises to $39, Hero calls $26

Final Pot: $102.75

BB shows 7 :heart: 7 :spade:

BB wins $99.75

(Rake: $3.00)

Tiltande när jag förstör ett fint resultat genom att spela sämre än fiskarna i några händer efter att ha grindat hur stabilt som helst annars. $50 plus i alla fall, men hade jag avrundat session när jag tänkte göra det så hade det varit $250. Tilta mig! Tack gud för rakeback.

Postad

Blev slowrollad nyss. Känns som att jag har lust att slå ihjäl någon. Nog för att jag alltid överspelar AK, men kändes som att jag har honom här väldigt ofta. Vi hade battlat lite med 3-bets tidigare och han kändes inte som en övermänniska om man säger så. Hans turnsize skriker väl kanske "stay away" men wtf ska han ha liksom? Äcklet synar i sista sekund. Tilta mig. Kommer alltid tilthänder när jag klickar ur auto post blinds och ska avsluta en session. Aja, tog iaf tillbaka $50 från föregående session så dagsresultatet hamnar runt $100 i vinster + ca $ $110 för rb.

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 3 players

Hero (BTN): $47.00

SB: $79.57

BB: $50.00

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with K :diamond: A :diamond:

Hero raises to $1.75, 1 fold, BB raises to $5, Hero calls $3.25

Flop: ($10.25) 4 :club: A :heart: 9 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $8.00, BB calls $8

Turn: ($26.25) 7 :club:(2 players)

BB bets $4.00, Hero raises to $34, BB calls $30

River: ($94.25) 8 :club:(2 players)

Final Pot: $94.25

BB shows A :spade: A :club:

BB wins $92.25

Postad

Har känt mig som en zombie idag. Vaknade lite väl sent men skönt när man lyckas slå sönder väckarklockan i sömnen och inte har något minne utav det.

Springer rätt fint just nu. +$420 på på 5,5h ungefär. Inte riktigt den volymen jag hade tänkt men kände att jag inte såg någon skillnad på hjärter och ruter till slut så var nog bäst att avrunda för idag.

Lyckades slakta AK ett par gånger idag. Jösses vad jag överspelar den handen ibland. Ska sätta upp en fet jävla lapp över ena skärmen för att påminna mig själv om att tptk inte är nuts.

Dagens "ställ dig i skamvrån Mr":

SB: $55.69

Hero (BB): $49.09

UTG: $50.00

MP: $68.23

CO: $93.34

BTN: $66.65

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with K :club: A :club:

1 fold, MP raises to $2, 1 fold, BTN calls $2, 1 fold, Hero calls $1.50

Flop: ($6.25) 2 :spade: 8 :heart: T :club:(3 players)

Hero checks, MP checks, BTN checks

Turn: ($6.25) A :spade:(3 players)

Hero bets $4.75, MP folds, BTN raises to $12, Hero raises to $23.50, BTN raises to $64.65, Hero calls $23.59 all in

River: ($100.43) 8 :diamond:(2 players - 1 is all in)

Varför squeezar jag inte pre? Varför raisar jag hans turnraise? Varför synar jag hans push? whyyyyyyyyyyyyyyyyyyy? Måste få bort de här misstagen om jag ska uppåt i nivåerna.

Dagens största pott lite tidigare. Förstår inte vad han försöker reppa genom att pusha där. Vad vill han få ut utav det? Blev lite svettigt dock när polaren bombat hh's där hans toppset blivit slaktat gång på gång av utdragningar så skönt det höll.

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 4 players

SB: $140.94

BB: $133.80

CO: $142.82

Hero (BTN): $121.75

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with T :club: T :spade:

1 fold, Hero raises to $3.50, SB raises to $10, 1 fold, Hero calls $6.50

Flop: ($21.00) 8 :diamond: T :diamond: 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $15.75, SB raises to $130.94, Hero calls $96 all in

Turn: ($244.50) K :spade:(2 players - 1 is all in)

River: ($244.50) 4 :club:(2 players - 1 is all in)

Postad
Kul dagbok. Du verkar seriös, ska bli kul att följa! Vilken nivå har du som mål att spela om ett halvår?

Hehe, det är en illussion. Jag försöker ta pokern seriösare i alla fall. Målsättningen är att vara stabil på nl200 och testa lite högre (med lyckade resultat så klart). Den största målsättningen är väl egentligen att jag ska bli bättre på det mentala spelet och även kunna grinda bra när det inte går så bra som jag kanske hoppas det ska gå.

Intressant!

Vad tkr du är den största skillnaden mellan NL50 och NL100? Jag är inom snar framtid (3-4år) på väg att hoppa uppåt.

Det är klart att det finns skillnader, men har inte tänkt så jättemycket på det. Tycker det blir aggressivare pre och regsen är klart mycket bättre. Jag gillar spela mot nl50 regs för antingen är de i princip nitregs eller spewregs. Jag har spelat mot väldigt få som jag känner är på tok för bra för nl50. I alla fall på iPoker.

Postad

Vaknade kl 8 idag av att grannen höll på att borra in i betongväggen. Hade iofs väckarklockan ställd på kl 9 men skulle stiga upp ändå så stängde av den. Lyckades givetvis somna och vaknade för en halvtimma sedan. Dagen börjar i tilt när jag ska rosta lite bröd och slår mig ned vid datorn när jag kommer på att brödet borde fan vara klart nu. Den äckliga jävla brödrosten har så klart ballat ur och vägrar slänga upp bröden så kommer rök så in i helvete. Klart grannarna blir oroliga och börjar undra vad jag håller på med. Tilt!

Ska man utmana ödet genom att spela idag? Känns som en dag där allt kan gå fel.

Postad

Blev en rätt kort session nyss med gröna siffror. Spelade ett par händer rätt dåligt och hitta obv fel tillfälle för en 3 barrel när jag försöker reppa AK eller nått. I don't know.

SB: $96.75

BB: $50.00

UTG: $54.60

Hero (MP): $52.00

CO: $50.00

BTN: $97.32

Pre Flop: ($0.75) Hero is MP with T :heart: T :club:

1 fold, Hero raises to $1.75, CO calls $1.75, 3 folds

Flop: ($4.25) K :spade: 5 :heart: 9 :diamond:(2 players)

Hero bets $3.50, CO calls $3.50

Turn: ($11.25) K :heart:(2 players)

Hero bets $8.00, CO calls $8

River: ($27.25) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $16.00, CO calls $16

Final Pot: $59.25

CO shows Q :club: K :diamond:

CO wins $56.29

(Rake: $2.96)

Klen betsize på river men ville att det skulle se ut som att jag försöker klämma ut så mycket värde på möjligt. I vanliga fall skulle jag gå på checkfold här, men blev lite sugen på att spewa med en push. Vad ska han ha liksom? Hehe. Frågan är om han hade synat en shove. Han kändes rätt vek men dumt att ge bort pengar i onödan.

Jag spelade ett par händer rätt passivt. Rätt eller fel?

Hand 1: Har precis slagit mig ned vid bordet, men har viss historik med fi sedan tidigare. Han känns som en kompetent spelare för nl100, om än lite passiv pre (25/19 med aggression på 2.6). Turn och River känns vekt, men samtidigt undrar jag om jag får syn av något sämre om jag skulle betta?

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 6 players

MP: $112.45

CO: $142.00

BTN: $39.05

SB: $100.94

BB: $100.00

Hero (UTG): $96.25

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with K :spade: K :diamond:

Hero raises to $3, MP calls $3, 3 folds, BB calls $2

Flop: ($9.50) 5 :heart: J :diamond: 2 :diamond:(3 players)

BB checks, Hero bets $7.50, MP calls $7.50, BB folds

Turn: ($24.50) 9 :diamond:(2 players)

Hero checks, MP bets $13.00, Hero calls $13

River: ($50.50) 4 :club:(2 players)

Hero ?

Hand 2: Har nyss slagit mig ned vid bordet och hunnit med ett varv. Fi har varit inne och vevat i varje pott i princip och fyrat av 2 gator utan att få syn på river. Första intrycket skriker iaf fish, fish, fish! Samtidigt har jag den där lappen brevid skärmen som säger att topp-par inte är nuts.

SB: $94.31

Hero (BB): $100.00

CO: $131.65

BTN: $219.10

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :diamond: Q :heart:

2 folds, SB raises to $3, Hero calls $2

Flop: ($6.00) K :heart: 9 :club: J :heart:(2 players)

SB bets $6.00, Hero calls $6

Turn: ($18.00) 6 :club:(2 players)

SB bets $18.00, Hero calls $18

River: ($54.00) 9 :heart:(2 players)

SB checks, Hero ?

Postad

Riktigt fin dag idag resultatsmässigt. Tror jag avrundar nu på runt $830 efter en sjuk session. Låg $150 back efter typ 10 minuter och torskade allt, sedan vände det med besked och slutade med att mina spews lyckades dra ut motståndarna. Sprang som en gud på slutet och känns väl lite dumt att sluta när man hittar rushen, fast känns som ev+ när jag gör en del misstag.

Dagens "ställ dig i skamvrån"-hand:

SB: $93.40

BB: $41.70

Hero (UTG): $100.40

MP: $99.40

CO: $104.25

BTN: $33.60

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with A :club: Q :heart:

Hero raises to $3, 2 folds, BTN raises to $10.50, 2 folds, Hero raises to $25.50, BTN raises to $33.60, 1 fold

Final Pot: $52.50

BTN wins $52.50

Lol. Det blev kaos ett tag där jag fick upp massa nya bord som jag stod i kö för samtidigt som jag hade straightflush på ett annat bord med lite action så jag hann inte syna shortisens shove. Tilt!

Postad

Det har gått lite tyngre idag, men ändå 2 sessions med miniplus. Mest nöjd är jag över att ha lyckats vända från ca -$150 i båda sessions.

Jag har tappat en del i aggression då ingen foldar mot mig längre, så mina showdown winnings har skjutit i höjden. Fått anpassa mig till att bli lite tightare än vad jag egentligen vill, men ska köra över dem jävlarna i morgon så ordningen återställs.

Hybris ftw! Ska ta en liten break nu och försöka få in ett par timmar till lite senare ikväll.

Såg att jag plussat i 20 av 22 sessions sedan Malta-resan. Lätt värt att köra fler tourer ur egen ficka om man får fortsätta springa så här 8-)

Postad

Sjukt märklig grind idag. Inledde varje session med att backa cirkus $150 men lyckats vända till minipluss varje gång. De största potterna som jag vann på sista session var utan showdown mot en sjukt vek spelare.

Vad sysslar han med här? Jag var övertygad om att jag var slagen när han synade turn men tiltpushade river typ.

SB: $26.50

Hero (BB): $152.65

CO: $106.00

BTN: $104.76

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :diamond: Q :heart:

CO raises to $4, 2 folds, Hero raises to $11, CO calls $7

Flop: ($22.50) T :spade: 4 :club: 2 :club:(2 players)

Hero bets $16.87, CO calls $16.87

Turn: ($56.24) K :spade:(2 players)

Hero bets $56.24, CO calls $56.24

River: ($168.72) 7 :club:(2 players)

Hero bets $68.54, CO folds

Final Pot: $168.72

Hero wins $166.72

Sedan donerade jag rätt friskt åt alla håll och kanter. Lyckades vinna 1 hand där jag stackade av på ca 2.7k händer. Ett mirakel att dagen inte slutar i röda siffor. Funderar på att ta en lite lugnare dag i morgon och ägna den åt lite studier och genomgång av handhistorik. Måste kolla hur jag spelar under början av varje session eftersom jag tokbackar varje gång.

Dagens "ställ dig i skamvrån"-hand:

Hero (SB): $50.75

BB: $46.73

UTG: $65.03

MP: $50.44

CO: $53.33

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with Q :diamond: A :spade:

2 folds, CO raises to $1.50, 1 fold, Hero raises to $4.50, 1 fold, CO calls $3

Flop: ($9.50) T :heart: T :club: 3 :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $6.00, Hero raises to $18, CO raises to $30, Hero raises to $46.25, CO calls $16.25

Turn: ($102.00) 9 :club:(2 players)

River: ($102.00) 2 :club:(2 players)

Final Pot: $102.00

CO shows T :diamond: J :diamond:

CO wins $99.00

Postad

Kunde inte sova så körde igång en till session. Inleder som vanligt med att backa, men har vänt på steken och är plus lite just nu. Sitter och spelar mot en megafisk som spelar 86/54 och bombar varje hand post flopp. Sjukt tiltande att inte få några händer att spela med mot honom då han verkligen spelar för stacken varje hand. Men men, han sitter på 3 inköp som jag ska ha innan jag går och lägger mig!

Postad

Avslutade precis en 7h session som varit äckligt svängig. Låg back ca $300 för några timmar sedan men tänkte ge mig fan på att vända det till gröna siffor. Hade nästan grindat ikapp det 2-3 gånger när jag åker på smällar och så för en halvtimma sedan hade jag börjat stänga ned bord då jag går från -$40 till -$400 på några sekunder. Sjukt tiltad på mig själv. I fortsättningen ska jag bara stänga ned bordfan när jag börjar runda av en session. Spelade några händer riktigt korkat så får se det som learning money.

Postad

Hand 2: Har nyss slagit mig ned vid bordet och hunnit med ett varv. Fi har varit inne och vevat i varje pott i princip och fyrat av 2 gator utan att få syn på river. Första intrycket skriker iaf fish, fish, fish! Samtidigt har jag den där lappen brevid skärmen som säger att topp-par inte är nuts.

guld ska också fixa en sån lapp :D

Postad

Har gått igenom morgonens/nattens session ett tag nu. Ration mellan vunna/förlorade stora potter är sick dålig så inte konstigt det slutade i röda siffror igår. Finns en del tillfällen där borde ha spelat annorlunda, men de flesta spelen hade jag gjort om.

En läcka jag har är att jag överspelar starka händer mot fisken även när det mesta säger att jag är slagen. Vad ska de ha liksom?

Hand 1: Detta är mot en rätt loose spelare med spewtendenser post flop. Han spelade 32/25 med hög aggression och jag har sett han öppna brett UTG samt fyrat av 3 gator med överkort. Jag borde kanske ha 3-bettat pre, men hade gjort det i många lägen och ville inte bygga en stor pott ur pos på honom. Jag tror jag är starkast på turn, men hurdan är min betsize? Har jag investerat för mycket i potten för att omvärdera situationen och vika mot hans shove?

BTN: $106.69

SB: $108.65

Hero (BB): $99.50

UTG: $129.30

MP: $83.57

CO: $165.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with J :diamond: J :heart:

UTG raises to $4, 4 folds, Hero calls $3

Flop: ($8.50) 5 :club: 3 :heart: 2 :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $6.00, Hero calls $6

Turn: ($20.50) 9 :spade:(2 players)

Hero checks, UTG bets $16.00, Hero raises to $45, UTG raises to $119.30, Hero ?

Hand 2: Jag hatar få in det med AK pre i nl50 då jag alltid är krossad av en jävla nitreg som vaknar upp med AA. UTG här är en rätt stabil reg som spelar runt 25/22 med mycket 3-bets och 4-bets. CO är en megafisk som synar bakom och bb är en reg med allvarliga syntendenser. Jag förstår inte UTGs betsize här. Varför pusha med KK-AA? Eller levlar han oss? Det kändes som att pushen var mer en steal med en ändå bra hand som mitt AK har bra equity mot.

SB: $45.83

BB: $87.65

UTG: $50.75

Hero (MP): $50.00

CO: $65.26

BTN: $53.88

Pre Flop: ($0.75) Hero is MP with K :heart: A :club:

UTG raises to $1.50, Hero raises to $4.50, CO calls $4.50, 2 folds, BB calls $4, UTG raises to $50.75, Hero calls $45.50 all in, 2 folds

Postad

How to lose money in poker -step 1:

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

UTG: $118.10

CO: $16.50

BTN: $132.00

Hero (SB): $100.50

BB: $153.65

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 6 :diamond: 6 :heart:

3 folds, Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6.00) 8 :club: A :club: 4 :diamond:(2 players)

Hero bets $4.50, BB calls $4.50

Turn: ($15.00) J :heart:(2 players)

Hero checks, BB bets $7.00, Hero raises to $20, BB calls $13

River: ($55.00) 4 :spade:(2 players)

Hero bets $73.00, BB calls $73

Final Pot: $201.00

BB shows 8 :diamond: 8 :spade:

BB wins $198.00

Ibland gör jag retarderade moves utan att förstå varför jag gör dem. Här har vi ett excellent exempel på ett retarderat spel. Whyyyyyyyyyyyy?

Postad
syna turn med JJ

syna med AK

folda turn med 66

Tack för feedback. Uppskattas när man lider av fancypancymegafishspew-syndrome.

I JJ handen vaknade han så klart upp med A4 för floppad stege. Lol, men jag hade i alla fall rätt i att han öppnade brett utg.

Blev givetvis toklevlad i AK-handen där ha pushade AA. Visst såg det fiskigt ut, men tror ändå han tjänar mer på en annan betsize i längden. Inte alltid han har fiskar som mig på bordet.

Postad

Mina vana trogen gjorde jag bort mig i några händer i senaste session.

Hand 1: Fi är megafisk som luckboxat rejält några gånger på bordet. Han har donkat flopp med topp-par skitkicker ett par gånger så jag tänker att jag har honom krossad på turn. Jag borde omvärderat situationen på river eftersom det känns som att han kan sitta på flushdraw där rätt ofta och bara tagit en billig syn, men självklart ska jag donera resten också till honom.

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 6 players -

Hero (CO): $75.44

BTN: $57.93

SB: $50.00

BB: $77.89

UTG: $50.00

MP: $51.25

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with J :diamond: T :spade:

2 folds, Hero raises to $1.75, 2 folds, BB calls $1.25

Flop: ($3.75) Q :club: 4 :heart: J :heart:(2 players)

BB bets $2.00, Hero calls $2

Turn: ($7.75) J :spade:(2 players)

BB bets $3.87, Hero raises to $9.68, BB calls $5.81

River: ($27.11) 7 :heart:(2 players)

BB bets $13.55, Hero raises to $62.01, BB calls $48.46

Final Pot: $151.13

BB shows J :club: 7 :club:

BB wins $148.13

Hand 2: Rätt vanlig situation som jag hamnar i när jag alltid undervärderar FIs range i blinds vs blinds situationer. Klart jag ska semibluffa in i nuts. FI här är aggro och vi har haft ett par duster tidigare. Har funderat en del på mitt spel här. Hur får jag bäst ut så mycket info som möjligt om hans hand? Så här i efterhand känns det inte som att jag kan folda bort så mycket när han checkraisar till 20 på turn så frågan är hur 2:a par och openended står sig här mot en aggressiv spelares stealrange?

UTG: $65.70

MP: $50.00

CO: $53.30

BTN: $100.03

SB: $90.04

Hero (BB): $56.95

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J :heart: Q :heart:

4 folds, SB raises to $2, Hero calls $1.50

Flop: ($4.00) 4 :spade: T :spade: J :diamond:(2 players)

SB bets $3.00, Hero calls $3

Turn: ($10.00) K :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $7.00, SB raises to $20, Hero raises to $51.95, SB calls $31.95

River: ($113.90) 2 :club:(2 players)

Final Pot: $113.90

SB shows A :club: Q :club:

SB wins $110.90

Hand 3: Fi är en rätt bra tag-reg på nl50 och spelar 20/15 med aggression på 4 och 3-bet på 5 över 1.3k händer. Jag har varit ganska aktiv ett tag då bb och CO är riktigt dåliga. Knappen har squeezat en del i liknande lägen tidigare, så jag tror inte att jag är krossad på flopp såvida han inte hittat KJ. Jag tror hans range här till större delen består av draghänder och synar därför bara hans flopp-raise för att omvärdera turn och ev sätta press på honom om turn blankar.

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 5 players

SB: $61.37

BB: $115.51

Hero (UTG): $54.65

CO: $53.46

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with A :spade: K :diamond:

Hero raises to $1.75, CO calls $1.75, BTN calls $1.75, 2 folds

Flop: ($6.00) T :club: Q :diamond: A :club:(3 players)

Hero bets $4.50, CO folds, BTN raises to $11.50, Hero calls $7

Turn: ($29.00) 2 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $36.75, Hero ?

Tanken först var att trycka turn, men jag lyckades timea ur (:oops:) så istället för att pressa honom är det han som pressar mig. Hur kallt är det att syna här? Borde jag tryckt på flopp mot hans raise? Borde jag bli nittigare och folda hans floppraise?

För övrigt hjälper inte lappen som ska påminna mig om att inte överspela topp-par. Behöver en till som säger "don't do it!".

Postad

Har ägnat natten till att jaga förluster som den speltorsk man är. Kunde inte sova så tänkte tjäna lite pengar på de som unnat sig lite gott att dricka. Dessvärre inleddes inte min session planenligt utan ganska omgående tappade jag 2 inköp på £nl100 som jag sedan försökt jaga ikapp. Slutade nyss med ett plus på hela $3.45.

För några dagar sedan kändes det som att jag hade flopparna på min sida om riggen. Bara och köra så skötte iPoker resten. Har inte riktigt fungerat så i mina session utan jag har istället fått in starka händer mot fisken som så klart hittat ännu bättre händer.

Så fort jag närmade mig breakeven kom sådana här händer:

UTG: $51.27

Hero (CO): $59.80

BTN: $52.91

SB: $142.32

BB: $81.55

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with J :spade: Q :diamond:

1 fold, Hero raises to $1.75, 1 fold, SB raises to $4.25, 1 fold, Hero calls $2.50

Flop: ($9.00) 9 :heart: Q :heart: J :diamond:(2 players)

SB bets $4.50, Hero raises to $11.50, SB calls $7

Turn: ($32.00) K :spade:(2 players)

SB checks, Hero checks

River: ($32.00) J :heart:(2 players)

SB bets $22.50, Hero raises to $44.05, SB calls $21.55

Final Pot: $120.10

SB shows J :club: K :club:

SB wins $117.10

FI är megafisk som spelar 61/45/4.8 med 3-bet på 16. Floppraise var lite klen tycker jag och kungen på turn gjorde mig lite rädd för stegen antar jag. Klart han ska ha KJ här när han hade spelat Ax, Kx, Qx och sina drag likadant.

Så fort man höjer AA och får syn av 2 fiskar borde man veta att någon utav dem kommer klonka fint på floppen. Jag blundar bara och kör. Måste bli bättre på att bromsa lite mot fiskar när de uppenbarligen har träffat floppen. Går ju inte direkt sätta honom på en draghand som han fiskar efter på den floppen. Hur många gator och hur mycket betalar han av med Tx? Å andra sidan kan en 61/44 spelare som inte 3-bettar ha vad som helst där.

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

SB: $136.00

BB: $143.76

UTG: $94.95

Hero (CO): $98.50

BTN: $99.55

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: A :heart:

1 fold, Hero raises to $3, BTN calls $3, 1 fold, BB calls $2

Flop: ($9.50) 4 :heart: T :club: 4 :spade:(3 players)

BB checks, Hero bets $7.12, BTN calls $7.12, BB folds

Turn: ($23.74) 2 :club:(2 players)

Hero bets $17.80, BTN calls $17.80

River: ($59.34) 7 :spade:(2 players)

Hero bets $70.58, BTN calls $70.58

Final Pot: $200.50

BTN shows 4 :diamond: A :diamond:

BTN wins $197.50

Postad

Har grindat rätt stabilt hela dagen idag. Inte så mycket spew eller så, utan har spelat mycket försiktigare och inte 3-bettat lika frekvent som jag gjort annars. Helt klart mindre varians och ändå profitbelt på nl50.

Jag skrev inte så mycket spew. Inte förrän nästsista handen förstås. Whyyyyy?

BB: $80.61

UTG: $60.76

CO: $58.78

BTN: $50.50

Hero (SB): $60.59

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with J :diamond: J :club:

1 fold, CO raises to $1.50, BTN raises to $4.50, Hero calls $4.25, 2 folds

Flop: ($11.00) T :club: T :heart: 2 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $6.50, Hero raises to $15.25, BTN calls $8.75

Turn: ($41.50) 8 :spade:(2 players)

Hero bets $40.84, BTN calls $30.75 all in

River: ($103.00) Q :club:(2 players - 1 is all in)

Final Pot: $103.00

BTN shows A :club: A :diamond:

BTN wins $100.00

Hero wins $10.09

(Rake: $-7.09)

Måste intala mig själv att det går att ge upp en bluff/semibluff på turn om han synar flopp. Tror att han har AQ-AK relativt ofta här som jag kan få bort på flopp, men när han synar så måste jag kunna checkfolda turn. Segt att avsluta en 3h session med att tappa det lilla man plussat.

Aja, en helt ok dag ändå. +$230 och runt $90 extra i RB. Skulle inte klaga om man kunde snitta det varje dag om dollarn kunde stiga lite.

Postad

Kunde inte sova så satte igång en session och såg till min glädje att det fanns gott om fisk ute inatt. Testade lite nl200 då jag hittade ett bord med 2 feta fiskar och ett annat med en annan fisk. Välkomnades till nl200 genom att floppa set och få in det mot fiskens AA som så klart hittar ett till A på river. Inte riktigt starten som jag hoppades på och inte blev det bättre av att jag 5 bets pushar QQ rätt kallt mot UTG efter att en annan fisk synat mitt 3-bet bakom som UTG höjer. Rörigt kanske, men känner mig helt slut i skallen nu.

Det kändes verkligen som en session där man inte skulle spela marginella situationer, men skam den som ger sig! Slutade $119 + till slut och mår förmodligen som en gud just nu.