Gå till innehåll

PLOhohohoho


sturedenstore

Recommended Posts

Hej pokersverige! Efter många månaders frånvaro så tänkte jag starta ytterligare en dagbok där jag kommer tjata om allt möjligt och kanske posta en hand eller två. Jag kommer inte vara så aktiv som tidigare, då det tidvis tog upp alldeles för mycket av min tid.

 

Mycket har hänt sen jag skrev här sist, och jag kommer skriva en längre sammanfattning av detta när jag har tid. Men jag kan berätta redan nu att jag helt har skolat om mig och enbart spelar PLO och nån enstaka MTT.

 

Återkommer som sagt senare med detaljer och uppdatering av de senaste månaderna.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej pokersverige! Efter många månaders frånvaro så tänkte jag starta ytterligare en dagbok där jag kommer tjata om allt möjligt och kanske posta en hand eller två. Jag kommer inte vara så aktiv som tidigare, då det tidvis tog upp alldeles för mycket av min tid.

 

Mycket har hänt sen jag skrev här sist, och jag kommer skriva en längre sammanfattning av detta när jag har tid. Men jag kan berätta redan nu att jag helt har skolat om mig och enbart spelar PLO och nån enstaka MTT.

 

Återkommer som sagt senare med detaljer och uppdatering av de senaste månaderna.

 

Peace

 

Kul! Be din lite lätt efterblivna kompis göra en comeback också vettja ;)!

 

Kör hårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och bockar.

 

Jag har som sagt varit frånvarande från pf en längre tid nu av många olika anledningar. Dels så har mitt konto varit avstängt av nån anledning jag aldrig riktigt har begripit. Var ip-bannad ett bra tag, så slutade helt enkelt läsa här. För några veckor sedan hittade jag hit igen och märkte att kontot var upplåst.

 

Men utöver detta så har det faktiskt blivit väldigt sparsamt med poker de senaste 7-8 månaderna. I mitt senaste inlägg här på forumet så sa jag i princip adjö till såväl forumet som poker. Jag var trött på spelet och orkade helt enkelt inte med swingsen. Jag hade hamnat i en väldigt dålig spiral som var jävligt knepig att ta sig ur. Var en ganska deprimerad period överlag och nu i efterhand är jag väldigt nöjd över mitt beslut att lägga korten på hyllan ett tag.

 

Så istället för att sitta och gräma mig hemma i Sverige så köpte jag en enkelbiljett till Spanien där jag hade några kompisar som jobbade på ett telemarketingföretag. Planen var att åka dit, chilla nån månad eller två och koppla bort poker och allt annat. Nu visade det sig i sin tur att jag trivdes jävligt bra där nere. Otroligt trevliga människor, mycket festande, billigt att leva. Så jag beslutade mig helt enkelt för att stanna. Efter nån månad så började även jag jobba på företaget för att slippa sitta själv på dagtid och även för att få lite arbetserfarenhet. Detta var ju faktiskt mitt första riktiga jobb.

 

Jag jobbade i drygt 2 månader till vad som var relativt dåliga pengar för mig som länge varit lite ekonomiskt sned i huvudet. Och jag trivdes jättebra! Jag valde att ta en "längre semester" när VM startade, så istället för att sitta på jobbet så solade jag och tittade på fotboll hela dagarna och festade hela kvällarna. Livet var awesome. Det blev ju inte direkt sämre av att Spanien gick hela vägen och vann VM.. Jag kan utan tvekan säga att kvällen då Spanien vunnit VM var den sjukaste jag varit med om. Jag fann mig själv högst upp i en fontän mitt på ett stort torg tillsammans med arbetskamraterna och åt vilket håll man än tittade så var det tusentals människor med flaggor, bengaler och tutor. Och varje människa skrek campione, campione! oavbrutet hela natten. Det var en upplevelse man aldrig kommer att glömma.

 

Min plan var att hälsa på några veckor hemma i Sverige innan jag började jobba igen. Men när jag kom tillbaka till Spanien efter 3 veckor i Sverige så infann sig aldrig nån lust att arbeta. Jag provade i några veckor, men bestämde mig för att jag var färdig med det. Och efter några månader till i partystaden så började jag känna mig ganska klar med stället och med livet man levde. Alla vet att det är kul och bo med massa polare, festa när man vill och göra vad man vill. Men efter drygt 7 månader så börjar man märka att kroppen tar en del skada av att festa 4-5 gånger i veckan :-P

 

Så i skrivande stund sitter jag återigen hemma i Sverige och inväntar den svenska vintern väldigt nöjd med året som har varit.

 

I Spanien så hade jag inget stabilt och fungerande internet. Så det blev väldigt sparsamt med poker, vilket var väldigt väldigt skönt. Men det märks också i plånboken att man varit borta länge utan någon riktig inkomst. Och faktum är att jag inte haft så lite pengar på flera år, men samtidigt har jag aldrig haft så roligt. Och de upplevelser jag har i bagaget går inte att räkna i en siffra på bankkontot, så jag ångrar absolut inget.

 

Men nu känner jag att det är dags att tjäna lite kosing igen, så en nysatsning är på sin plats. Jag har självklart spelat lite till och från under den här tiden, jag har också gått in för att lära mig PLO på riktigt. Och det känns som jag har kommit en bra bit på vägen.

 

Planen framöver är att spela främst PLO100 på pokerstars tills jag känner att rullen är tillräckligt stabil för spel på PLO200 där jag redan nu känner att jag står mig ganska bra mot regsen. Jag kommer vara väldigt försiktig med rullen eftersom jag inte känner mig så stabil ekonomiskt. Jag vill ha åtminstånde 50 inköp för PLO200 innan jag kliver upp på allvar. Så innan jag har $10k så kommer fokus att ligga på PLO100.

 

Kanske kommer att spela en och annan MTT när jag känner att jag har tid och lust. Förmodligen blir det main event på svs och kanske PLO eventet.

 

Har ni några ytterligare frågor så är det bara att fråga på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha åtminstånde 50 inköp för PLO200 innan jag kliver upp på allvar. Så innan jag har $10k så kommer fokus att ligga på PLO100.

 

Låter som en plan, gl.

 

Skulle kanske vara lite mer konservativ om jag vore du, 50 BI på PLO200 kan ryka på varians utan att det är speciellt sjukt. Kör iaf stopp-loss för återkliv till PLO100.

 

 

 

 

..och om du inte sett denna, är bra avseende variansinsikt. Standardavvikelsen i plo SH low tror jag ligger runt 150-190:

 

http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt konto var avstängt i en timme... välkommen tillbaka iaf. :)

 

Hmm.. måste varit lite mer då det stod att jag var avstängd under en betydligt längre tid än så.. Kanske var nåt annat krångel, men men.. Spelar ju ingen roll nu direkt :-P

 

Låter som en plan, gl.

 

Skulle kanske vara lite mer konservativ om jag vore du, 50 BI på PLO200 kan ryka på varians utan att det är speciellt sjukt. Kör iaf stopp-loss för återkliv till PLO100.

 

 

 

 

..och om du inte sett denna, är bra avseende variansinsikt. Standardavvikelsen i plo SH low tror jag ligger runt 150-190:

 

http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/

 

Tyty

 

Jo jag är medveten om att variansen i PLO är bra sjuk. Och 50 bi är bara en måttstock. Inte så att jag kommer stirra mig blint på det och vägra kliva ner om variansen kommer och biter mig i arslet. Någon sorts stoploss för att kliva ner igen kommer jag absolut att ha. Kan tänka mig att den hamnar nånstans på 10 bi.

 

Ja 100 buyins är rätt standard att ha i PLO. Jag hade 182 std dev. förra månaden över 20k händer 5-max PLO. Jobbar på att få ner den lite denna månad :P

 

Hehe grisig varians :) Antar att det var på svs du lirade eftersom det var 5-max? vad lirar du för nivåer?

 

Tack övriga för lyckönskningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hehe grisig varians :) Antar att det var på svs du lirade eftersom det var 5-max? vad lirar du för nivåer?

 

 

Ja, lirade lite på SvS, men gulade siterullen som var alldeles för liten för nivåerna jag spelade på(sprang även 100k under EV typ). Har bara 12k kvar på SvS nu så spelar knappt där. Nu kör jag på Boss media istället där jag kan följa min 100buyin regel på 1/2€ men spelar en hel del 2/4€/$ och ibland 3/6€ om det är bra värde.

 

Ska spela Poker SM Omaha och Main på SvS och om jag klonkar kan jag börja spela där igen :P. Vi kanske syns vid borden om du spelar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lirade lite på SvS, men gulade siterullen som var alldeles för liten för nivåerna jag spelade på(sprang även 100k under EV typ). Har bara 12k kvar på SvS nu så spelar knappt där. Nu kör jag på Boss media istället där jag kan följa min 100buyin regel på 1/2€ men spelar en hel del 2/4€/$ och ibland 3/6€ om det är bra värde.

 

Ska spela Poker SM Omaha och Main på SvS och om jag klonkar kan jag börja spela där igen :P. Vi kanske syns vid borden om du spelar dem.

 

Okej då vet jag. Får man fråga om svs nick? Kanske har mötts en del då jag lirade en del där förut.

 

För övriga omahaintresserade så rekommenderar jag den här tråden: http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/official-plo400-prop-bet-100bis-31-days-904023/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då vet jag. Får man fråga om svs nick? Kanske har mötts en del då jag lirade en del där förut.

 

 

Demmex är nicket.

 

I såna fall måste det varit förra året vi mötts. Spelade bara NLHE SH CG förra året, haft 7 månader paus i år, ungefär som dig, rest runt, festat osv. Bara spelat PLO seriöst i 7 veckor nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Demmex är nicket.

 

I såna fall måste det varit förra året vi mötts. Spelade bara NLHE SH CG förra året, haft 7 månader paus i år, ungefär som dig, rest runt, festat osv. Bara spelat PLO seriöst i 7 veckor nu.

 

Hmm det känner jag inte igen, vi kanske missat varandra..

 

Har precis köpt till PTOmaha till mitt PT3.. Men obv så skulle det inte vara PT om det inte skulle krångla.. När jag trycker på autoimport för stars så säger den "hand observed but not imported" vad är felet och hur fixar vi det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande trubbel med PT, jag fattar verkligen ingenting av dom här programmen.. Har köpt alla möjliga versioner, laddat ner alla möjliga uppdateringar av PT2, PT3, Holdemmanager, holdemmanager+omaha osvosv i mina dagar och jag har haft otroligt lite hjälp av dessa då det endast varit ett jävla krångel..

 

Nu ska har jag iaf gett mig fan på att få denna att funka.. Så några snabba frågor till er PT trollkarlar..

 

1. Varför sparar stars inga HH's i sin HH map? Hur kan man lösa detta, eller alternativt gå runt problemet?

 

2. Varför importerar PT händer jag observerat, men inga jag själv deltagit i?

 

 

 

Hade varit skoj att slänga upp några händer från dagens spel då det var några roliga potter. Men men.. Fuskade lite med rullekraven idag som jag brukar göra när det är dålig action på PLO100.. Blev ett skönt resultat och en profit på dryga $1k. Kan eventuellt bli lite mer spel senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...