Gå till innehåll

Begränsat antal bord?


Bojen

Recommended Posts

Varför begränsar pokersiterna antal bord man får ha uppe samtidigt till vanligtvis 4-5 stycken?

 

Är det inte bättre om tex. Primasiterna låter en spela på 8 bord samtidigt, så slipper man spela med några på prima och några på tex. Ladbrokes för att kunna spela 8-10 minibord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gör det för att folk inte ska sakta ner spelet genom att spela på alltför många bord.

 

Sakta ner och sakta ner, de som tycker att det för för långt tid för folk att agera kan ju alltid hålla sig till turboborden. Bara man agerar inom den tid man har på sig så borde folk inte börja klaga i chatten.

 

Hos 24h och partners kan man ha så många bord man vill uppe.

 

Nackdelen med 24h är ju att varje bord tar upp hela skärmen om man kör på tex. en laptop. Genom att använda Primas miniview så kan man i alla fall på plats med 8-12 bord utan att överlappa.

Men sen kan man ju alltid fixa flera skärmar med mera....men det är inte så kul att fylla upp soffbordet 3-4 skärmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sakta ner och sakta ner, de som tycker att det för för långt tid för folk att agera kan ju alltid hålla sig till turboborden. Bara man agerar inom den tid man har på sig så borde folk inte börja klaga i chatten.

 

Du får ursäkta men det där var nog det mest själviska jag läst på pf hittills... Om du spelar 8-10 bord samtidigt och konstant slöar ner spelet för 50-90 personer, och inte ser något fel med det, ja, då vet jag inte vad jag ska säga till dig...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta men det där var nog det mest själviska jag läst på pf hittills... Om du spelar 8-10 bord samtidigt och konstant slöar ner spelet för 50-90 personer, och inte ser något fel med det, ja, då vet jag inte vad jag ska säga till dig...

 

hmm tycker man det är själviskt ska man nog inte spela poker för är inte det poker är byggt på. Vara självisk. Då kan man se det som osjälviskt om man slöade ner spelet då alla som förlorar inte skulle förlora lika fort men men finns vinklar åt alla olika håll. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan ju välja att misstolka om man känner för det... Jag har inga som helst problem med att folk multitablar men jag ser det som ett problem om det orsakar att hands/hour sjunker från 80--->50 eller nåt åt det hållet... Men det kanske bara är jag :roll:

 

/TF

 

*edit* fet OT-varning här alltså :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan ju välja att misstolka om man känner för det... Jag har inga som helst problem med att folk multitablar men jag ser det som ett problem om det orsakar att hands/hour sjunker från 80--->50 eller nåt åt det hållet... Men det kanske bara är jag :roll:

 

Låter som någon vaknat på fel sida idag....

Om du ser det som ett stort problem att folk utnyttjar sin betänketid till fullo vissa gånger så borde du kanske byta till en site med kortare betänketider, turbobord som tidigare nämt, eller själv kanske börja spela lite fler bord än du gör idag.

 

Förövrigt. Är du en av alla otåliga spelare som skriver: "-Zzzzz" i chatten varje gång någon använder mer än hälfen av sin betänketid?

 

Jag kan hålla med dig om att jag är rätt självisk...Där har du en poäng.

Poker handlar om att ge och ta, lycka till vid pokerborden. Focker! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan ju välja att misstolka om man känner för det... Jag har inga som helst problem med att folk multitablar men jag ser det som ett problem om det orsakar att hands/hour sjunker från 80--->50 eller nåt åt det hållet... Men det kanske bara är jag :roll:

 

Låter som någon vaknat på fel sida idag....

Nejdå :lol: Ursäkta om min ton var lite kort...

 

Om du ser det som ett stort problem att folk utnyttjar sin betänketid till fullo vissa gånger så borde du kanske byta till en site med kortare betänketider, turbobord som tidigare nämt, eller själv kanske börja spela lite fler bord än du gör idag.

Har inte något problem om folk utnyttjar sin betänketid vissa gånger... De jag upplever som ett irritationsmoment är de som gör det konstant. Men det trodde jag var underförstått ;)

 

Förövrigt. Är du en av alla otåliga spelare som skriver: "-Zzzzz" i chatten varje gång någon använder mer än hälfen av sin betänketid?

Absolut inte... Men om det sker hela tiden så kan jag villigt erkänna att jag har gjort det!

 

Jag kan hålla med dig om att jag är rätt självisk...Där har du en poäng.

Där ser man. Då var vi ju överens om något iallafall ;)

 

Poker handlar om att ge och ta, lycka till vid pokerborden. Focker! 8-)

Eh, tack?

 

/TF - "En dag så kom en tidsstudieman till brandstationen... ... ... På kvällen läste han och Cameron högt ur Guns&Ammo" Vet inte varför jag kom att tänka på Nilecity. Flame on kanske :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...