Gå till innehåll

Bra SNG Sida?


Ronken1491911767

Recommended Posts

Har lirat SNG:s nu ett tag på Ipoker, men det är väldigt dålig trafik och dåligt med urval. Så jag tänkte leta efter en ny site, och undrade om någon har något bra tips.

 

Det jag söker främst är såklart, mycket fisk och stort urval.

 

Jag spelar mest 9-manna turbo, men även 6-manna regular. Men har lite i planerna att gå över flerbords SNGs...Vilket det är väldigt dåligt på Ipoker

 

Aja, hoppas jag inte uttryckt mig allt för dumt!

 

// R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som stars är standard tipset på sngs/turrar. Spelar bara mtts själv men sjukt bra action, dock förmodligen det tuffaste nätverket. Lite fiskigare är väl kanske party. Ftp funkar bra med, lite utav ett mellanting.

 

Stars>ftp>resten i spelarmotstånd och i trafik.

 

Har varit lite rädd för att börja på stars, mest för motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit lite rädd för att börja på stars, mest för motståndet.

 

Vilka nivåer planerar du att spela? Spelar man $100 och $200 kan jag förstå om man kan tycka att motståndet är svårt, men spelar man $20 och under och är rädd för motståndet så kanske man inte ska spela poker om pengar.

 

 

Vad jag menar är (och jag spelar visserligen mest på FTP, inte så mkt på Stars längre men har svårt att se att skillnaden i motstånd skulle vara såå stor) att spelarna på låga nivåer består i stor utsträckning av riktiga rikstomtar som inte borde vara speciellt svåra att slå, självklart med undantag för några regs. Tycker man att man är en bra pokerspelare så ska det inte vara svårt att vinna i SNGs under $20 på någon sajt överhuvudtaget.

 

Jag rekommenderar FTP, tycker spelarna där är riktigt usla plus att jag gillar klienten och dessutom så finns det fortfarande chans att FTP kan vara skattefritt (eftersom de har sitt huvudkontor på Irland), medan Stars till 100 % INTE är skattefritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka nivåer planerar du att spela? Spelar man $100 och $200 kan jag förstå om man kan tycka att motståndet är svårt, men spelar man $20 och under och är rädd för motståndet så kanske man inte ska spela poker om pengar.

 

 

Vad jag menar är (och jag spelar visserligen mest på FTP, inte så mkt på Stars längre men har svårt att se att skillnaden i motstånd skulle vara såå stor) att spelarna på låga nivåer består i stor utsträckning av riktiga rikstomtar som inte borde vara speciellt svåra att slå, självklart med undantag för några regs. Tycker man att man är en bra pokerspelare så ska det inte vara svårt att vinna i SNGs under $20 på någon sajt överhuvudtaget.

 

Jag rekommenderar FTP, tycker spelarna där är riktigt usla plus att jag gillar klienten och dessutom så finns det fortfarande chans att FTP kan vara skattefritt (eftersom de har sitt huvudkontor på Irland), medan Stars till 100 % INTE är skattefritt.

 

Men om motståndet gör att han vinner mindre måste han väll få vara rädd. Målet är ju att vinna, oavsett om du anser at 20$ är en struntsumma. Spela 200 sng om dagen som förlorande spelar på 20$ nivån så kan det bli ganska otrevligt i slutet av månaden trots att 20$ i sig kan vara litet...

 

Sen är det inte ovanligt att det är 5 regs i 22+2$ på FTP samt att bordet helt saknar en superdonk. i 11+1$ är det oftast 3+ regs. Så, så jättelätt är det inte att vinna heller.

De bästa spelarna når väll typ 6-7% ROI numer vilket inte är högt alls i förhållande till nivån och vad man kunnat ligga på förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om motståndet gör att han vinner mindre måste han väll få vara rädd. Målet är ju att vinna, oavsett om du anser at 20$ är en struntsumma. Spela 200 sng om dagen som förlorande spelar på 20$ nivån så kan det bli ganska otrevligt i slutet av månaden trots att 20$ i sig kan vara litet...

 

Sen är det inte ovanligt att det är 5 regs i 22+2$ på FTP samt att bordet helt saknar en superdonk. i 11+1$ är det oftast 3+ regs. Så, så jättelätt är det inte att vinna heller.

De bästa spelarna når väll typ 6-7% ROI numer vilket inte är högt alls i förhållande till nivån och vad man kunnat ligga på förut.

 

Vi får se vad stars bjuder på för motstånd :-D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om motståndet gör att han vinner mindre måste han väll få vara rädd. Målet är ju att vinna, oavsett om du anser at 20$ är en struntsumma. Spela 200 sng om dagen som förlorande spelar på 20$ nivån så kan det bli ganska otrevligt i slutet av månaden trots att 20$ i sig kan vara litet...

 

Sen är det inte ovanligt att det är 5 regs i 22+2$ på FTP samt att bordet helt saknar en superdonk. i 11+1$ är det oftast 3+ regs. Så, så jättelätt är det inte att vinna heller.

De bästa spelarna når väll typ 6-7% ROI numer vilket inte är högt alls i förhållande till nivån och vad man kunnat ligga på förut.

 

Jag förstår vad du menar, men jag skulle inte valt att kalla det "vara rädd", men det är väl enbart en semantisk fråga.

 

Självklart kan man både vinna och förlora mycket på låga nivåer och det är volymen som räknas, det håller jag helt med om. Sen så är visserligen inte $20 speciellt lågt heller, det tycker jag inte. Jag antog att det kanske rörde sig om $1, $2, $5 eller kanske $10 och det var främst de nivåerna jag syftade på, men jag skrev under $20 för att jag vet ju inte egentligen vilka nivåer han spelar och ville gardera mig lite. Vad jag menade var väl att vid $20 och högre så börjar det bli svårare, men på låga nivåer så ska det inte vara så svårt. Med låga menar jag egentligen runt $5.

 

Ja det är mycket svårare att ha en hög ROI nuförtiden än det var förut. Det är också en otrolig skillnad på single table SNGs och multi table SNGs. På multi table, på låga nivåer, hävdar jag härmed att man kan ha >70 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...