Gå till innehåll

Nyaste firefox tar extremt mycket minne?


Snygglenn

Recommended Posts

Hittade inte datorsäkerhet så la den här..

 

Uppdaterade till mozilla firefox version 3.6.12 igår och datorn är extremt seg nu. Med nyaste FF följde plugin-container.exe med som jag ännu inte förstått riktigt vad den gör.. Kollar iaf på tv6 play atm och firefox ligger på 255k kb i privat arbetsminne och plugin-container på 172k kb. Går det att lösa och om inte, hur får jag tillbaka förra versionen av FF?

 

Sen har jag ett till problem som jag inte vet om det är pga uppdateringen eller ej men blev så igår också iaf. Aktivitetshanteraren ser inte ut som på bilden nedan. Inga flikar (program, processer osv), files, options, views finns inte och inget kryss uppe till höger så man kan stänga den utan det är enbart processer jag kan titta på. Händer inget när jag trycker på 'Alt' heller. Vad är felet? Aldrig varit med om det tidigare.

 

Aktivitetshanteraren.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

löste problem #1, om någon har samma problem finns lösningen här: http://www.seo-strategies.org/2010/07/how-to-disable-plugin-container-exe/

 

Nu återstår frågan varför min aktivitetshanterare har blivit konstig?

 

google:

 

Varför ser Aktivitetshanteraren annorlunda ut? Vart har hänt med menyerna och flikarna?

 

Det finns två vyer för Aktivitetshanteraren. Om du vill se vyn med menyer och flikar dubbelklickar du i kantlinjen på fönstret för Aktivitetshanteraren. Om du vill växla tillbaka till vyn utan menyer och flikar dubbelklickar du var som helst i kantlinjen runt flikarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...