Gå till innehåll

Arbetsskada?


freeman

Recommended Posts

i dag slog det mig mycket seriöst att jag är arbetsskadad :D

 

är på stan. då ser jag en kille.. och tänker.. FYFAN VA HAN var full ( jobbar som bartender ) i lördag. 8-)

 

senare på dagen så går jag får bi karamellkungen stånd i en ICA butik.

jag har jobbat där. tittar på olika smaker... hmm. då tänkte jag på deras plockplatser.

i helgen var det värst. då såg jag min jackdaniels flaska. då tänkte jag CHECK SIFFRA 40

på VSD så har jackdaniels plats checksiffra 40.

 

säg era yrken och arbetsskada

 

( någon som kommer på en bättre topic än ju ändra )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag handlar och går i grönsaksavdelningen tänker jag ibland 4688 när jag ser röd paprika, 4237 när jag ser banan etc.

När jag ser tomkartonger i en butik är jag grymt frestad att plocka undan dem.

Om jag får en 500-lapp (av tex farmor) så är det frestande att av ren reflex kolla vattenstämpeln. Väldigt otrevligt :?

 

Ja, jag jobbar i en ICA-butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade under studietiden extra på ASG's (som blev Danza, som blev DHL) lager i göteborg... Godset som kom in från lokala företagare och som skulle vidare ut i landet med lastbilarna kodades med ett 3-siffrigt nummer som var baserat på ankomstortens postnummer... Exempel:

 

Stockholm: 110

Kalmar/öland: 572

Skara: 531

Malmö: 200

Helsingborg: 250

Halmstad: 300

 

På den tiden kunde man de flesta städers koder i skallen... Om en ort kommer på tal i ett samtal så häner det fortfarande att jag tänker "jönköping... ... 550!!!!" :shock:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetar som porgrammerare i iSeries-miljön (IBM's minidator, tidigare känd som AS/400). I den miljön handlar i princip allt om tre-ställiga förkortningar, t.ex WRKACTJOB (work active job), DSPPFM (display physical file member) osv. Jag har märkt att jag ofta och tänker ut vad de tre bokstäverna i bilnumren skulle kunna betyda. Grannens PFV har tex blivit print File View...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar som elkraftsingenjör. Händer ofta när jag är ute och åker, och även på semestrar att jag noggrant spanar in kraftledningsstolpar och transformatorstationer, ingen tycker sådant är intressant utom jag ;).

 

.. sedan har jag drabbats lite av "pokerskada", såg jag en bil med en registreringsskylt där siffrorna var 777, "all in" tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade under studietiden extra på ASG's (som blev Danza, som blev DHL) lager i göteborg... Godset som kom in från lokala företagare och som skulle vidare ut i landet med lastbilarna kodades med ett 3-siffrigt nummer som var baserat på ankomstortens postnummer... Exempel:

 

Stockholm: 110

Kalmar/öland: 572

Skara: 531

Malmö: 200

Helsingborg: 250

Halmstad: 300

 

På den tiden kunde man de flesta städers koder i skallen... Om en ort kommer på tal i ett samtal så häner det fortfarande att jag tänker "jönköping... ... 550!!!!" :shock:

 

/TF

 

818!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar som animatör, så om jag ser nån gå lite konstigt, eller springa fånigt tänker jag 'fan, det där skulle kunna göras mycket snyggare...'

 

Fast det är lite tråkigt om man kollar på film och stör sig på taskigt animerade saker, tar liksom bort tjusningen i det hela... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurytmech, 818? :lol: Den koden använde jag aldrig...

 

Idag utreder jag funktionshindrades rätt till insatser från kommunen... Ibland blir humorn lite morbid, men det måste den få bli för att man ska orka med jobbet...

 

Kom på mig själv att skriva följande i en utredning: XXXXX är på väg att ta steget in i vuxenlivet och är därför i behov av...

 

Sen kom jag på att XXXXX sitter i rulltsol och det kanske inte är så smidigt att uttrycka sig på det sättet då :lol: *gör om, gör rätt*

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetar som porgrammerare i iSeries-miljön (IBM's minidator, tidigare känd som AS/400). I den miljön handlar i princip allt om tre-ställiga förkortningar, t.ex WRKACTJOB (work active job), DSPPFM (display physical file member) osv. Jag har märkt att jag ofta och tänker ut vad de tre bokstäverna i bilnumren skulle kunna betyda. Grannens PFV har tex blivit print File View...

 

Hej Kompis,

 

dspmsg qsysopr, ljuvlig musik....

 

Jobbar på en IT-support med bland annat Iseries...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade under studietiden extra på ASG's (som blev Danza, som blev DHL) lager i göteborg... Godset som kom in från lokala företagare och som skulle vidare ut i landet med lastbilarna kodades med ett 3-siffrigt nummer som var baserat på ankomstortens postnummer... Exempel:

 

Stockholm: 110

Kalmar/öland: 572

Skara: 531

Malmö: 200

Helsingborg: 250

Halmstad: 300

 

På den tiden kunde man de flesta städers koder i skallen... Om en ort kommer på tal i ett samtal så häner det fortfarande att jag tänker "jönköping... ... 550!!!!" :shock:

 

/TF

780 borlänge

700 örebro

750 uppsala

etc

inte bara du som har jobbat på ASG ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TF: Kom just på att du kanske bara hade hand om södra Sverige?

 

Nope, från Gbg skickas ju gods över hela landet men jag kan tänka mig att 818 är en lokalkod som används till gods som skickas ut lokalt från en större ASG-central... Exempelvis är (var) lokalkoderna i Gbg tvåsiffriga + en bokstav, 15A, 17B osv...

 

F.ö är förmodligen ASG, med undantag av lumpen såklart, den enda arbetsplats jag varit på där man kunde checka in hjärnan då man började jobba för att sedan stämpla ut den vid gå-hem-dax :lol: En vältränad chimpans hade kunnat göra mitt jobb...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Kul tråd..

Är fortfarande arbestskadad sedan mitt förra jobb som Hamburge tillverkare på en fabrik.

 

4505 --> 50g Max Hamburgare

4506 --> 100g -""- -""-

 

7590 --> Sibyllas 90g

7545 --> Sibyllas 45g

7550 --> Sibyllas 150g

 

Sedan kan man ju kartongnummrena + alla andra hambure märken också..Ujuj vad mycket onyttig information man har i huvudet.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är konstigt att ingen nämt Lumpen, blir man skadad någonstans är det ju där...

 

Går och pratar tillsammans med en fin flicka och kommer pa sig själv med att kolla skjutvinklar?

Har konstant uppsikt mot misstänkta platser?

Vill skrika skydd nar någon kastar en granat i filmer, samt slänga sig pa golvet?

Tycker att vapen ar sexiga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar på en IT-support med bland annat Iseries...
Wow finns det fler i denna fina miljö :shock:

 

dspmsg qsysopr, ljuvlig musik....
Jo, det har man ju skrivit ett par gånger. "Vad faaaan är fel nuuuuu då..." :D

 

Slut på arbetsdagen förresten så nu är det PWRDWNSYS *IMMED som gäller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har många gånger i mitt liv "lånat" cyklar som stått olåsta på stan och så när jag ska hem från kompisar eller skolan osv.

Så nuförtiden när jag går förbi ett cykelställ med massa cyklar kollar jag alltid vilka som är låsta och olåsta med bara nåra snabba blickar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har många gånger i mitt liv "lånat" cyklar som stått olåsta på stan och så när jag ska hem från kompisar eller skolan osv.

Så nuförtiden när jag går förbi ett cykelställ med massa cyklar kollar jag alltid vilka som är låsta och olåsta med bara nåra snabba blickar.

Törs man fråga vad du jobbar som? Framgår inte av ditt inlägg ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är konstigt att ingen nämt Lumpen, blir man skadad någonstans är det ju där...

 

Går och pratar tillsammans med en fin flicka och kommer pa sig själv med att kolla skjutvinklar?

Har konstant uppsikt mot misstänkta platser?

Vill skrika skydd nar någon kastar en granat i filmer, samt slänga sig pa golvet?

Tycker att vapen ar sexiga?

 

:D:shock::D

 

har nog hänt fler än dig :oops:

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på mig själv att skriva följande i en utredning: XXXXX är på väg att ta steget in i vuxenlivet och är därför i behov av...

 

Sen kom jag på att XXXXX sitter i rulltsol och det kanske inte är så smidigt att uttrycka sig på det sättet då :lol: *gör om, gör rätt*

 

/TF

 

vad satt han i skrev du?? :shock:

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på mig själv att skriva följande i en utredning: XXXXX är på väg att ta steget in i vuxenlivet och är därför i behov av...

 

Sen kom jag på att XXXXX sitter i rulltsol och det kanske inte är så smidigt att uttrycka sig på det sättet då :lol: *gör om, gör rätt*

 

/TF

 

vad satt han i skrev du?? :shock:

 

/A :club:

 

Fan ta dig Pokemon67 :lol: Ska försåtsminera ditt arkivskåp med en prinsesstårta imornbitti!!!

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet en snubbe som jobbade med tillverkning av livbojar.

Varje gång han är på en strand eller annan plats där det finns en livboj, måste han ta ner den, dra ut linan, och rulla ihop den igen på rätt sätt.

 

Inte mig emot dock att han har den arbetsskadan, eftersom den säkerligen kan rädda någons liv någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...