Gå till innehåll

Att sätta upp ett mål för sin Poker?


Fedorov

Recommended Posts

Har för en gångs skull satt ett mål med mitt pokerspelade. Har bestämt att försöka öka min BR från $100 till $1000 fram till sista september. Plötsligt så spelar jag klokare o vinner mer. För statistik för varje dag sedan jag började.Skriver ner viktiga händer jag spelat, både bra och skitdåliga. har gått över förväntan, $100 har blivit $500 på en vecka!

Tålamod, tålamod, diciplin....

Skulle vilja höra hur ni andra gör, sätter ni upp några mål?

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, givetvis sätter jag också upp mål, men något mindre än att öka min BR *10. Mindre därför att jag blir glad när jag uppnått ett mindre mål och sätter då ett lite högre. Sätter inte heller upp någon tidsbegränsning eftersom jag tror det skulle påverka mitt spel i slutet, om jag fortfarande ligger en bit ifrån mitt mål.

 

Jag för ingen statistik över huvud taget just nu, men planerar att göra det. Hur gör du med din? Skriver tid/pengar för varje session i ett excelark eller sparar du enskilda händer också?

 

Grattis till vinsterna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjo!

skriver ner dag för dag, cash-in cash-out, tid, genomsnitt/h samt antecknar en del spelare jag mött (deras spelmönster, konstiga bets osv)

Antecknar oxå mina mindre bra spelade händer(så dom inte upprepas).

Givetvis är det som du säger om man sätter en tidsgräns. Den tidsgränsen jag satt upp är ju inte helig. Men det kan alltid vara intressant att se var man hamnar när den dagen kommer. Huvudsaken är ju att ha ett mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog ändra mitt uppsatta mål om $1000 till den sista sept. Jag har redan kommit upp till $950 o det har bara gått dryga veckan. Just nu är det jäkligt roligt att spela poker...Inom golfen så kommer man ju in i "zonen" ibland ( inte jag dock) o det verkar vara så inom poker också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att sätta upp ett mål med $/h. Det är ofta bättre eftersom man inte i förhand vet hur mycket man kan spela inom en viss tidsperiod.

 

Ofta vet man inte hur mycket man kan/hinner spela en viss månad därför kan det uppstå komplikationer med den typ av mål ni diskurerat, dvs X dollar på en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är realistiskt om man räknar $/h in the long run? Jag har ju bara fört statistik ett litet tag ( o har ju haft flyt) så min earnings/h ligger ju runt $25. sedan 22/7 har jag lirat 33.5 timmar ( shit!, det är ju 1 1/2 dygn....)

Undra på att sambon börjar muttra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är realistiskt om man räknar $/h in the long run? Jag har ju bara fört statistik ett litet tag ( o har ju haft flyt) så min earnings/h ligger ju runt $25. sedan 22/7 har jag lirat 33.5 timmar ( shit!, det är ju 1 1/2 dygn....)

Undra på att sambon börjar muttra...

 

vad för torneys har du lirat o har du vunnit något?

 

för +1000$ på en vecka e sjukt bra , om du inte vunnit någon tour som gett dig typ 500$ lr något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Variansen är ju högre när man kör turneringar, så det kommer antagligen sjunka när du kommer upp i fler timmar.

 

Jag har fört statistik sedan början av månaden och ligger på 40 BB i timmen på NL Texas, men bara 32 timmars spel så det kommer garanterat att minska. Har bara spelat en multi och det gick inte så bra. Nästan lika många timmar SnG, men där har jag inte lika bra timlön. Bara nästan :D

 

Men multis är kanske mer spännande. Lyckas man ett par gånger samma vecka är det ju skitkul. Men i sommar så behöver jag gå plus lite för att slippa snåla, så jag kör på säkra kort istället. Jag tror mitt spel har gått bättre sen jag började skriva ner resultaten. Man blir mer målmedveten. Och reagerar så fort det börjar gå dåligt för att inte tilta och sabba timlönen. Jag tror inte jag tiltat en ändå gång den här månaden.

 

Så jag rekommenderar verkligen att sätta upp mål och hålla reda på hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i sommar så behöver jag gå plus lite för att slippa snåla, så jag kör på säkra kort istället. Jag tror mitt spel har gått bättre sen jag började skriva ner resultaten. Man blir mer målmedveten. Och reagerar så fort det börjar gå dåligt för att inte tilta och sabba timlönen. Jag tror inte jag tiltat en ändå gång den här månaden.

 

Bara AA eller? :D

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://w1.901.telia.com/~u90118138/XLSsvenska.htm

 

Mycket bra. Tackar baller för det!

Lätt att lägga till egna fält också, jag har till exempel lagt till ett fält så jag kan se min timlön per dag.

 

Bästa dagen var jag plus 2731 BB/timme. Satte mig vid 1v1-bord. Får upp 55 och höjer 4 BB. Han lägger sig. Nästa hand får jag AKs. Höjer 4 BB, han reraisar allin och jag synar. Han visar AJ och jag tar hela hans stack på mindre än en minut. Sen slutade jag för dagen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fälten är ifyllda för att det finns en del formler i en del av fälten. Vilket innbär att man bara behöver fylla i en del fält men inte andra. Dvs för att underlätta...

 

Pockertracker hjälper tex inte till med br, inte heller är det ett universiellt intrument för vinst/förlust (inte än, v.3 kommer ha flera nya features som möjliggör detta dock) eftersom man kan missa hand histories, utan Pockertracker är främst till för att kunna analysera sitt eget och andras spel... kostnad 55 dollar, billigt och bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...