Scaniac Postad 23 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2011 En hel helg med turnerings spel och trevlig grindstuga lider mot sitt slut och det verkar som att klonken får vänta ett tag till... Resultatet för helgen är ändå bra=) hittade en andraplats i en 5$ freezout och fick 313$ för besväret, typ 450 man med i den. Senare hittade jag en 17 plats av 670 men fick bara 21$ då... Nära klonken tre gånger denna veckan med andra ord men det vill sig inte riktigt. Men jag är ändå mycket nöjd=) Finns ju ett par turrar kvar ikväll/natt också=) Ps. Jag klonkade visserligen Fri rullen men den räknar jag inte=).... GJ! hur är liret på ongame btw? Citera
ClownX Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Najs måste jag säga=) Bra mycket fler turrar än på Ipn/"boss" passar en micro turre grinder som handen i handsken =) Citera
Scaniac Postad 23 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2011 fint.. får väl skryta lite om mitt tips idag satte 900kr på denna trippeln; Sverige - Kroatien 1 Polen - Serbien 1 Milan - C(något) 1 gav fina 3300kr SEK lirat 600händer på Nordicbet nu €NL10 Ligger ca 17$ plus med 11bb/100 Visst är såna här situationer fina: ***** Hand History for Game 3739513714 ***** (Prima) $10.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, January 24, 01:33:21 ET 2011 Table DeepStack 301 (Real Money) Seat 2 is the button Seat 1: Godott ( $14.81 USD ) Seat 2: trickyGame ( $20.86 USD ) Seat 3: elitfisken ( $7.76 USD ) Seat 5: blackbart ( $10.97 USD ) elitfisken posts small blind [$0.05 USD]. blackbart posts big blind [$0.10 USD]. Dealt to elitfisken [ Jh Jd ] Godott raises [$0.30 USD] trickyGame folds elitfisken raises [$0.65 USD] blackbart folds Godott calls [$0.40 USD] ** Dealing Flop ** [ Jc, 7c, Ts ] elitfisken bets [$1.50 USD] Godott calls [$1.50 USD] ** Dealing Turn ** [ 6s ] elitfisken bets [$4.50 USD] Godott calls [$4.50 USD] ** Dealing River ** [ Td ] elitfisken bets [$1.01 USD] Godott calls [$1.01 USD] elitfisken shows [Jh, Jd ] Godott doesn't show [9h, 7h ] elitfisken wins $14.75 USD from main pot Citera
schumme Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Nya dinarer på Stars, drog ett par MTTs igår och slutade lillback. Väntar in min rakeback på ESP också. har dock lite mycket att stå i för tillfället så spel får bli när tid finnes... Citera
Scaniac Postad 24 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2011 nu har jag 1k händer avklarade på €NL10 och ligger $17 plus samt 100 händer spelade på €NL20 och ligger $6 plus Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 nu har jag 1k händer avklarade på €NL10 och ligger $17 plus samt 100 händer spelade på €NL20 och ligger $6 plus Gott =) Använder du HEM??? Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Jag hörde för ett teg sedan att 50 inköp skulle vara lagom om man sit n go grindar. Sen hörde jag att 100 inköp skulle vara bra för MTT´s. Köper inte riktigt detta. Tycker nämligen att strukturerna i alla sit´n go sammanhang är så mycket sämre än normal MTT struktur. Vilket gör att jag tycker det är lättare att stabilt hitta ITM´s i MMT än i sit´n go. Jag tycker helt enkelt att sit´n go är mer tur benägna än MTT. Då borde ju också variansen vara större. Därför borde det också krävas en djupare rulle??? Har jag fel här?? Är det någon som har en bra förklaring eller uträkning på detta??? Citera
Scaniac Postad 24 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2011 Gott =) Använder du HEM??? yes Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 ja Tack för det mycket givande svaret......... Du skulle inte vilja gå in närmare på varför??? Eftersom att jag är en vinnande MTT spelare men har svårare att hitta riktigt stabila dagar när jag sit´n go spelar skulle jag gärna vilja veta=) TACK Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 yes Jag får inte skiten att funka, jag har ju som sagt tummen mitt i hand när det gäller teknik. Tror du den är lika bra för MTT´s?? Citera
schumme Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Jag hörde för ett teg sedan att 50 inköp skulle vara lagom om man sit n go grindar. Sen hörde jag att 100 inköp skulle vara bra för MTT´s. Köper inte riktigt detta. Tycker nämligen att strukturerna i alla sit´n go sammanhang är så mycket sämre än normal MTT struktur. Vilket gör att jag tycker det är lättare att stabilt hitta ITM´s i MMT än i sit´n go. Jag tycker helt enkelt att sit´n go är mer tur benägna än MTT. Då borde ju också variansen vara större. Därför borde det också krävas en djupare rulle??? Har jag fel här?? Är det någon som har en bra förklaring eller uträkning på detta??? Skulle väl kunna tänka mig att ju fler folk desto mer varians. Du måste vinna fler flips och ducka oturen under längre period på vägen till klonk. Citera
Scaniac Postad 24 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2011 Jag får inte skiten att funka, jag har ju som sagt tummen mitt i hand när det gäller teknik. Tror du den är lika bra för MTT´s?? Är inte insatt när det gäller HEM och MTT, men kan tänka mig att det är bättre än inget.. Men rätta mig om jag har fel, men var det inte mr clown och schumme som inte kunde skilja på en SNG och MTT ?? Citera
schumme Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Är inte insatt när det gäller HEM och MTT, men kan tänka mig att det är bättre än inget.. Men rätta mig om jag har fel, men var det inte mr clown och schumme som inte kunde skilja på en SNG och MTT ?? Du e ju trög, vi pratade väl om att en flerbords sng är en MTT per defintion därav namnet Multi table tournament... Citera
Scaniac Postad 24 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2011 Du e ju trög, vi pratade väl om att en flerbords sng är en MTT per defintion därav namnet Multi table tournament... Ska uttrycka det så som ni sa det; En sitngo är väl turnering Sen om ni menade det du påstår så kan jag väl för fan inte veta att ni menar det så Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Skulle väl kunna tänka mig att ju fler folk desto mer varians. Du måste vinna fler flips och ducka oturen under längre period på vägen till klonk. Jupp men det finns också mycket fler backande spelare procentuellt i en MTT.. Det kan fan sitta 6-7 vinnande SNG spelare vid samma bord.... Vinna gör dom ändå..... Säg att man måste vinna 3 flipps SNG för att klonka. Då vinner man 5x insatsen. Om man vinner 5-10 flipps i en MTT lär man klonka mer än så..... Dessutom är det ju mycket lättare att få in degen bra i en MTT tack vare strukturen..... Jag vet att det stämmer, att det är större varians. Men jag kan inte se varför. Någon måste ju veta. Det är ju knappast så att det är påhittat. Citera
schumme Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Ska uttrycka det så som ni sa det; En sitngo är väl turnering Sen om ni menade det du påstår så kan jag väl för fan inte veta att ni menar det så du hävdar alltså att en sit and go inte är en turnering? Citera
Eblinho Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Tack för det mycket givande svaret......... Du skulle inte vilja gå in närmare på varför??? Eftersom att jag är en vinnande MTT spelare men har svårare att hitta riktigt stabila dagar när jag sit´n go spelar skulle jag gärna vilja veta=) TACK vet inte men i en std 10manna sng får väl 30% deg? I en mtt ligger de väl runt 10%. Kanske där du kan hitta svar Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Hahahaha jag kom precis på att jag svarade på min egen fråga =P Eftersom att man inte sätter 5-10 flipps lika ofta som 3 flipps blir det så klart också större varians =P Så dum jag känner mig..... Citera
zebra73 Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 E det en dagbok eller en del av nybörjarfrågor? Bara en stilla undran av en som e lite nyfiken Citera
ClownX Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 Har satt igång ännu en dag med MTT grind. Första turren, en 5$ 10k gtd, åkte jag som 38/880 Detta gav så klart inte mer än 55$ men det är ju bra det med. I övrigt har jag uppe ett par till som ser ut att gå till ITM. 3 turrar har jag gått lott lös ifrån, två st 2.75 $ och en 5 $. I skrivande stund halverade jag stacken när mina AA knäcktes av JJ men fortfarande ca 20 BB kvar =) Citera
ClownX Postad 25 Januari , 2011 Rapport Postad 25 Januari , 2011 När dagen drar igång fortsätter jag nu min micro turre grind. Sopranos serien är slut och jag får därför ersätta den med något nygammalt. Drar därför igenom Calirornication för andra gången. Riktigt bra serie!! Anledningen till att jag väljer något som jag redan sett är att det inte krävs full fokus för att följa med. En ny serie är alldeles för enkelt att fastna i. Tyvärr kommer jag innan veckans slut vara klar med denna också. Någon som har bra förslag på någon ny serie??? Jag har sett vänner, How I met your mother, big bang teori, de två ovan nämnda, two and a half men. Men letar alltså efter något nytt som inte är för svårt att följa med i..... Gillar inte hela "300" & "Troja" stilen så serier som rome och liknande är uteslutet. Kom gärna med andra bra förslag =) Tack på förhand!!! Citera
Scaniac Postad 25 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2011 När dagen drar igång fortsätter jag nu min micro turre grind. Sopranos serien är slut och jag får därför ersätta den med något nygammalt. Drar därför igenom Calirornication för andra gången. Riktigt bra serie!! Anledningen till att jag väljer något som jag redan sett är att det inte krävs full fokus för att följa med. En ny serie är alldeles för enkelt att fastna i. Tyvärr kommer jag innan veckans slut vara klar med denna också. Någon som har bra förslag på någon ny serie??? Jag har sett vänner, How I met your mother, big bang teori, de två ovan nämnda, two and a half men. Men letar alltså efter något nytt som inte är för svårt att följa med i..... Gillar inte hela "300" & "Troja" stilen så serier som rome och liknande är uteslutet. Kom gärna med andra bra förslag =) Tack på förhand!!! My name is earl Citera
wahlen1 Postad 25 Januari , 2011 Rapport Postad 25 Januari , 2011 När dagen drar igång fortsätter jag nu min micro turre grind. Sopranos serien är slut och jag får därför ersätta den med något nygammalt. Drar därför igenom Calirornication för andra gången. Riktigt bra serie!! Anledningen till att jag väljer något som jag redan sett är att det inte krävs full fokus för att följa med. En ny serie är alldeles för enkelt att fastna i. Tyvärr kommer jag innan veckans slut vara klar med denna också. Någon som har bra förslag på någon ny serie??? Jag har sett vänner, How I met your mother, big bang teori, de två ovan nämnda, two and a half men. Men letar alltså efter något nytt som inte är för svårt att följa med i..... Gillar inte hela "300" & "Troja" stilen så serier som rome och liknande är uteslutet. Kom gärna med andra bra förslag =) Tack på förhand!!! Jag tycker ju modern family är skitrolig Citera
ClownX Postad 25 Januari , 2011 Rapport Postad 25 Januari , 2011 My name is earl Är den rolig??? Humor är viktigt=) Citera
Recommended Posts