Gå till innehåll

FLT - 99 för svagt spelat?


dannyM_

Recommended Posts

Jag är en ganska tajt spelare av mig och många rynkar säkert på ögonbrynen åt denna fold, men min känsla var att jag var uppe mot ett högre pp därav min fold. Suttit vid bordet runt 5 min, inga reads.

 

 

 

 

Game No : 2205272461

***** Hand History for Game 2205272461 *****

$0.5/$1 Hold'em - Tuesday, June 14, 06:24:02 EDT 2005

Table Table 25415 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: Taggen62 ( $37.5 )

Seat 5: peter293 ( $39.5 )

Seat 6: bkrohn18 ( $25.25 )

Seat 7: msqua1 ( $9.75 )

Seat 8: Bobbox ( $12.16 )

Seat 9: noneed_ ( $22.5 )

Seat 10: marko33 ( $22 )

Seat 1: ManRye ( $22.75 )

Seat 4: DODGE_DAWG ( $24.5 )

ManRye posts small blind [$0.25].

Taggen62 posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to noneed_ [ 9d 9h ]

DODGE_DAWG folds.

peter293 calls [$0.5].

bkrohn18 calls [$0.5].

msqua1 calls [$0.5].

Bobbox folds.

noneed_ calls [$0.5].

marko33 folds.

ManRye raises [$0.75].

Taggen62 folds.

peter293 calls [$0.5].

bkrohn18 calls [$0.5].

msqua1 calls [$0.5].

noneed_ calls [$0.5].

 

Raise preflopp är kanske given egentligen, men jag gillar inte raisa i fixed med pp under tio .

 

 

** Dealing Flop ** [ 6d, 2d, 2s ]

 

Floppen kändes ju bra, nu ska vi se vad de andra gör.

 

ManRye checks.

peter293 bets [$0.5].

bkrohn18 folds.

msqua1 raises [$1].

noneed_ folds.

ManRye folds.

peter293 calls [$0.5].

 

bet + raise, känns inget bra alls.

 

** Dealing Turn ** [ 4s ]

peter293 checks.

msqua1 bets [$1].

Sammy987 has joined the table.

peter293 calls [$1].

** Dealing River ** [ 8c ]

peter293 checks.

msqua1 bets [$1].

peter293 calls [$1].

 

 

Gjorde jag rätt eller fel? Jag är nybörjare fixed, lirat kanske 4000 händer och inte läst några böcker.

 

Må så gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(På floppen är det bet+raise, inte raise+reraise.)

 

Limpen pre-flopp är okej efter tre andra limpare tycker jag. Först in hade det däremot varit en gjuten raise.

 

Jag hade 3-bettat floppen och bettat ut på turn. Du sitter på ett överpar och det är bara högre PP (osannolikt nu när pre-flopphöjaren har lagt sig - hade han 3-bettat floppen är det dags att bli fundersam), X2 och 66 som har dig slagen.

 

Bet på river hade också varit på sin plats, givet att fi synade på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan absolut inte lägga dig på floppen för en enkel höjning, särskilt inte som det inte var preflopphöjaren som är den ende som är någorlunda trolig att ha ett överpar. För att vara slagen krävs det att någon av dina motståndare sitter på 2x, 66 eller TT+ och tvåorna är de minst spelade korten i leken över huvud taget, 66 kan ju vara ett alternativt, och om någon sitter på TT+ så måste de ha fegat med en preflopphöjning. Dessutom finns följande händer som alla är rimliga för motspelarna att ha: 77-99, A6, 76, 65 och alla färgdrag, är det dessutom spelare som alls är kapabla att ha en tvåa i handen så måste det finnas ett helt gäng sexor som är troligare än tvåorna.

 

Tänk också på att du faktiskt inte behöver vinna ens en en tredjedel av gångerna här för att det ska vara lönsamt att ta handen till showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen preflopp är ok, tror inte det är så stor skillnad mellan syn och rais här. Jag hade nog valt syn när det var 3 limpare före mig för att försöka få in ännu mer folk i potten.

 

På floppen är det givet att lägga in 3-beten, fold finns inte på kartan med den info du har. De spelar som har aggerat nu limpade båda två in preflopp, svårt att sätta dem på ett högre par nu även fast man får ha i åtanke att det är 0.5/1 på party där allt kan hända. Sen bör de inte ha limpar in med en hand med en 2:a i, möjligtvis A2s/A2o om det är spelare som spelar alla A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...