Gå till innehåll

Synstation - en resa mot supernova-status (PLO50 + turrar)

Recommended Posts

• Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Funderar också att gå tillbaka till fulltilt igen efter en tung downswing på svs, tråkiga är ju att jag inte kan få rakeback. Är ju fint å kunna lita turrar å cg på samma site.

Ja, precis det jag kände. Som tur är har jag haft rakeback sen starten, för det verkar svårt att få igång ett nytt konto, iaf för mig. Alla mina polare har lyckats, och gjort det mycket sämre än jag gjorde också, haha. Men som du säger är det skönt med turneringar och cg på samma sida. Tyckte dock, den korta stund jag spelade, att värdet på texas 0,25/0,50 verkar sämre än 1/2 på svs. Omahan dock verkar betydligt bättre.

Postad
Funderar också att gå tillbaka till fulltilt igen efter en tung downswing på svs, tråkiga är ju att jag inte kan få rakeback. Är ju fint å kunna lita turrar å cg på samma site.

"Hej! Jag funderar på att börja spela hos er igen, men utan rake back så måste jag nog stanna kvar på min nuvarande sajt. Finns det någon möjlighet att få det trots att jag redan har konto hos er?"

Funkade för mig, en vecka sen. Lycka till!

/SK

Postad
"Hej! Jag funderar på att börja spela hos er igen, men utan rake back så måste jag nog stanna kvar på min nuvarande sajt. Finns det någon möjlighet att få det trots att jag redan har konto hos er?"

/SK

Hotade på i princip samma sätt men fick nobben ändå.. Men det går nog om man ligger i antar jag :)

Postad

Bustat i

$26, $42k garanti, JJ mot KJ

$11, 2-7 TD FL, kul att testa, semibubblade.

$26 KO, $33k garanti, limpställde sb med K2s mot bb, fick syn av QJo för 20bb. Floppade ATx med mitt flushdrag, han hade inga spader. Turn en blank J, river blank. Fick in det sista med A6 mot AQ.

Har avg. 232/704 i superstacken.

Har 2x avg i omahan, 9/117.

Postad

/SK

Hotade på i princip samma sätt men fick nobben ändå.. Men det går nog om man ligger i antar jag :)

drog iväg ett litet fint "hotmail" nu, får se hur det går :twisted:

Postad
drog iväg ett litet fint "hotmail" nu, får se hur det går :twisted:

GL HF! Jag antar att du lyckas, och jag förblir den enda vars nyskapade konto blivit blixt-avstängt av alla jag frågar :twisted:

Postad

Jag hatar verkligen att få in det preflopp. Spelar ingen roll vilket spel eller hur mycket eller nånting. Jag bara hatar det varje gång.

Full Tilt Poker Game #25613503657: $4,000 KO Guarantee (198397000), Table 13 - 250/500 - Pot Limit Omaha Hi - 18:06:52 ET - 2010/11/16

Seat 1: NoFearNed (15,128)

Seat 2: pjoe951 (24,052)

Seat 3: Stefanello27 (4,910)

Seat 4: dag21 (9,660)

Seat 5: evallejo78 (18,515)

Seat 6: Magicpocket (7,688)

Seat 7: SYRE123 (14,792)

Seat 8: MenTT (59,573)

Seat 9: mattard73 (34,732)

mattard73 posts the small blind of 250

NoFearNed posts the big blind of 500

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE123 4 of SpadesAce of HeartsAce of DiamondsQueen of Spades

pjoe951 folds

Stefanello27 folds

dag21 folds

evallejo78 folds

Magicpocket has 15 seconds left to act

Magicpocket raises to 1,750

SYRE123 has 15 seconds left to act

SYRE123 raises to 5,250

MenTT folds

mattard73 folds

NoFearNed folds

Magicpocket raises to 7,688, and is all in

SYRE123 calls 2,438

Magicpocket shows 6 of DiamondsKing of Hearts10 of Diamonds10 of Clubs

SYRE123 shows 4 of SpadesAce of HeartsAce of DiamondsQueen of Spades

*** FLOP *** 2 of SpadesJack of Spades6 of Hearts

*** TURN *** 2 of SpadesJack of Spades6 of Hearts10 of Hearts

*** RIVER *** 2 of SpadesJack of Spades6 of Hearts10 of Hearts3 of Clubs

Magicpocket shows three of a kind, Tens

SYRE123 shows a pair of Aces

Magicpocket wins the pot (16,126) with three of a kind, Tens

*** SUMMARY ***

Total pot 16,126 | Rake 0

Board: 2 of SpadesJack of Spades6 of Hearts10 of Hearts3 of Clubs

Seat 1: NoFearNed (big blind) folded before the Flop

Seat 2: pjoe951 didn't bet (folded)

Seat 3: Stefanello27 didn't bet (folded)

Seat 4: dag21 didn't bet (folded)

Seat 5: evallejo78 didn't bet (folded)

Seat 6: Magicpocket showed 6 of DiamondsKing of Hearts10 of Diamonds10 of Clubs and won (16,126) with three of a kind, Tens

Seat 7: SYRE123 showed 4 of SpadesAce of HeartsAce of DiamondsQueen of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 8: MenTT (button) didn't bet (folded)

Seat 9: mattard73 (small blind) folded before the Flop

400/561 i texas

36/45 i omahan

Postad

Just det, bustat i alla turneringar nu.

-$111 blev det eftersom jag fick en bounty på $4 i omaha-turneringen. Förhoppningsvis spar jag på turneringsflytet till tors, fre, mån nu för viktiga rankingpoäng inför finalen!

Nu ska jag tilta av mig lite och det får bli COD:Black ops som får stå för anti-tilten. Inte spelat så mycket men tycker inte riktigt det är lika bra som MW2. Men skönt att få skjuta ihjäl nån när man vill tilta av sig :twisted:

Postad

Var iväg på krukan igår och spelade turnering. Innan det blev jag intervjuad för en "låtsastidning" av en gammal polare som pluggar journalistik angående "svartpokerklubbar" då ämnet i fråga var just svart. Mycket kul, kan bli intressant läsning. Vet dock inte om det är dagboksanpassat...

Efter det blev det som sagt 600 SH på krukan. Spelade upp 15k till 30k när jag floppade 369 två hjärter med 78h och turn 5d, river 3x. Sen gjorde jag för första gången på länge ett spel som jag var ganska/väldigt missnöjd med.

Hittade TT utg+1 på 300/600, säger 1500 och killen direkt bakom slår om till 7700 (!). Han är ganska vild, väldigt trevlig och kul att spela med. Men jag förstår inte riktigt omslaget och bestämmer mig för att, eftersom strukturen är ganska brant, att han 9/10 har AK/AQ där, att stoppa in och gambla. Stoppar in mina 24k, han synar av för sina 20k och viker upp KK. Handen efter får jag K9s och åker ut mot A6o.

Sätter mig sen och spelar en timme online på krukan eftersm jag drack ett glas vin under intervjun och hade bilen med mig in till stan. Plussade ett par inköp innan jag begav mig hemåt och gick och la mig redan vid halv 1 och vaknade vid 10. Typiskt mig när jag verkligen inte vill ha en "normal" dygnsrytm att vända om den precis nu..

Menmen, det får bli lite grind under dagen för att åka in till krukan nångång i eftermiddag för ett litet möte och sen 600fo.

Tänkte posta lite händer och resultat efter dagens grind lite senare, på återseende!

Postad

Blev nån timmes spel och det fortsatte som tidigare när det varit omaha, med idel gröna siffror. Kul!

Fick in lite rakeback också vilket är kul, 100 år sen jag fick det känns det som.

Resultat sen start cirkus:

Cashgame

~4300 händer

~+$715

Turneringar 5st

-$111

Anledningen till att jag inte vet siffrorna till 100% är för att jag spelade x antal händer på krukan och fick höfta lite, men det bör stämma sånär som på några bucks.

Snart iväg till krukan för 600fo, börjar bli lite stressigt nu att skrapa ihop poäng samtidigt som alla som legat precis före/bakom mig har klonkat och ryckt ifrån. Så skärpning från min sida och en topp 5 placering idag tack!

Postad

Inga rankingpoäng igår, spelade ganska dåligt och sprang i nånting så fort jag försökte mig på nåt/hittade nåt.

Körde ett par timmar cg och plussade 2400 på 10/10 texas. Var ett sjukt bord med en kille som höjde varje hand, oavsett kort och position och till en början vann varje hand. För att sen dumpa av allt i omgångar. Jag fick bla in det med två ess mot hans två kungar för 6k. Han frågade om vi kunde köra 3 gånger, och jag fick vinna två av dom.

Idag blir det fotboll och lite hockey tror jag. Hoppas Dahlberg får vakta kassen för Modo mot Djurgårn idag, även om han gärna får släppa ett par kassar :) Blir nog ett bra London-derby idag också, tippar 1-1 om jag ska säga nåt.

Är kluven över ikväll om det ska bli lugnt med poker eller utgång med några polare som åker till Hongkong imorn för att göra Gökboet med Bounce. Vaknade alldeles för tidigt och känner mig inte skitsugen i det här vädret, men man vet aldrig, kan bli kul.

På återseende.

• 3 months later...
Postad

Nu är jag tillbaks!

Jag har väl egentligen inte varit någonstans mer än att jag inte skrivit så nånting.

Har hoppat till Stars och startat ett nytt mål för året. Nämligen att bli supernova. Har spelat ca 10k händer plo sen flytten i mitten på februari. Har också hunnit med en flytt och inte spelat så mycket senaste dagarna. Har räknat lite på det och kommit fram till att det borde räcka med 25k händer/månad för att nå supernova-status innan året är slut. Skönt för mig att ha ett mål som leder till att jag måste spela, oftast där jag slarvar och spelar alldeles för lite.

Nöter på $0,25-$0,50 plo, och en del turneringar när jag orkar. Tänkte försöka mig på en riktigt turneringssöndag imorn med $5M-turneringen på stars som höjdpunkt. Har precis startat igång en turnering nu, ska se om jag hittar några fler ikväll, annars blir det väl cash antar jag.

På återseende!

Postad

Sådär. Spelat 2st $58 8-manna sattar till $5M-turneringen ikväll, och har nu inköpet dit. Lär bli en del turneringar och grind ikväll!

Lär bli en av de sjukaste turneringarna i historien, med säkert 30-40 000 spelare, kan bli kul. Borde försöka få några timmars sömn för att orka med det ikväll, får se hur vi gör med det.

Återkommer lite senare när jag startar igång runt 21:30 skulle jag tro, later!

Postad

Blir stuga hemma hos en polare inatt, och startar upp med dessa turneringar:

20:00 - $11 - $40k garanti

20:35 - $11 PLO 6-max - $2k garanti

21:30 - $11 - $250k garanti

22:05 - $22 NLO - $2k garanti

22:30 - $215 - $5M garanti

22:40 - $55 PLO/NLH 6-max

Samtliga dessa på Stars. Nickar synstation.

23:00 - $22 mini ftops event 1 - $300k garanti

Den här och kanske nån till på FTP, nickar SYRE123.

Blir kul med en NL omaha-turnering, aldrig spelat det tidigare. Lär väl bli lite cashgame på sidan, hoppas på att nöta in lite VPP för att närma mig mitt Supernova-mål.

Kommer uppdatera här lite under kvällen!

Postad

Vad innebär supernova rent ekonomiskt? Har du koll på ungefär hur mycket bonusar man kan hämta ut under resans gång? Lite inne på att försöka själv nämligen :) Gl i million ikväll, ses på finalbordet om sisådär 50 timmar.

Postad
Vad innebär supernova rent ekonomiskt? Har du koll på ungefär hur mycket bonusar man kan hämta ut under resans gång? Lite inne på att försöka själv nämligen :) Gl i million ikväll, ses på finalbordet om sisådär 50 timmar.

Nä, har egentligen inte så stor koll på vad det ger för stålar, men gör det mest för att jag ska få in lite volym. Men en del grejer lär det ju ge :)

GL till dig med, ses på finalbordet då!

Postad

Ute ur allt utom $5M, mini ftops och NL omahan. Ligger dåligt till i omahan, avg i ftops och 8200 i $5M, startstack var 10k, spelar 150/300 nu.

Nu kör vi vidare!

Postad

Körde precis min längsta sittning hittills på Stars, nästan 5h och drygt 2400 händer blev det. Storplus på hela $25. Spelar också en turnering nu, 6-handed $11 plo, 50 gubbar kvar, 42 priser, ligger rätt kasst till.

Blivit lite drygt 1000 VPPs under dagen, och ligger just nu på 1881 VPP för månaden, och 5264 tot för året. Så, alltså:

1881 / 10.000 i mars.

5264 / 100.000 för året.

Ska försöka hitta lite intressanta händer här så postar jag det snart!

Esapro, ska kolla in det nu!

Postad

Har varit en fullkomligt iskall dag för min AA-händer, har säkert fått in det 8-10 gånger preflop idag och kan inte minnas att jag vunnit en enda. Såhär såg sista handen i turneringen ut tex:

PokerStars Game #58836408091: Tournament #411010541, $10+$1 USD Omaha Pot Limit - Level XVII (2000/4000) - 2011/03/08 1:12:35 CET [2011/03/07 19:12:35 ET]

Table '411010541 3' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Fibonachi88 (160376 in chips)

Seat 2: rasbomba (101154 in chips)

Seat 3: synstation (95993 in chips)

Seat 4: Brambino (99100 in chips)

Seat 5: pellefar25 (56557 in chips)

Seat 6: harlot69 (278820 in chips)

pellefar25: posts small blind 2000

harlot69: posts big blind 4000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to synstation 2 of Clubs9 of SpadesAce of HeartsAce of Diamonds

Fibonachi88: folds

rasbomba: folds

synstation: raises 5000 to 9000

Brambino: raises 15000 to 24000

pellefar25: folds

harlot69: folds

synstation: raises 54000 to 78000

Brambino: raises 21100 to 99100 and is all-in

synstation: calls 17993 and is all-in

Uncalled bet (3107) returned to Brambino

*** FLOP *** King of SpadesJack of Spades9 of Clubs

*** TURN *** King of SpadesJack of Spades9 of ClubsKing of Hearts

*** RIVER *** King of SpadesJack of Spades9 of ClubsKing of Hearts4 of Spades

*** SHOW DOWN ***

synstation: shows 2 of Clubs9 of SpadesAce of HeartsAce of Diamonds (two pair, Aces and Kings)

Brambino: shows 2 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs4 of Diamonds (a flush, Ace high)

Brambino collected 197986 from pot

synstation finished the tournament in 6th place and received $105.60.

*** SUMMARY ***

Total pot 197986 | Rake 0

Board King of SpadesJack of Spades9 of ClubsKing of Hearts4 of Spades

Seat 1: Fibonachi88 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: rasbomba folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: synstation showed 2 of Clubs9 of SpadesAce of HeartsAce of Diamonds and lost with two pair, Aces and Kings

Seat 4: Brambino (button) showed 2 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs4 of Diamonds and won (197986) with a flush, Ace high

Seat 5: pellefar25 (small blind) folded before Flop

Seat 6: harlot69 (big blind) folded before Flop

Och här har vi dagens största förlorade pott:

PokerStars Game #58818015921: Omaha Pot Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2011/03/07 19:53:39 CET [2011/03/07 13:53:39 ET]

Table 'Arctica XIV' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: oemerdoener ($42.95 in chips)

Seat 2: Gotch@k ($79.05 in chips)

Seat 3: forced error ($43.50 in chips)

Seat 4: synstation ($67.85 in chips)

Seat 5: Blamator ($66.20 in chips)

Gotch@k: posts small blind $0.25

forced error: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to synstation Ace of SpadesQueen of Diamonds6 of SpadesAce of Clubs

synstation: raises $1.25 to $1.75

Blamator: raises $2.75 to $4.50

oemerdoener: raises $11.50 to $16

Gotch@k: folds

forced error: folds

synstation: raises $37.25 to $53.25

Blamator: raises $12.95 to $66.20 and is all-in

oemerdoener: calls $26.95 and is all-in

synstation: calls $12.95

*** FLOP *** Jack of Clubs3 of Spades9 of Spades

*** TURN *** Jack of Clubs3 of Spades9 of Spades2 of Clubs

*** RIVER *** Jack of Clubs3 of Spades9 of Spades2 of Clubs10 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

synstation: shows Ace of SpadesQueen of Diamonds6 of SpadesAce of Clubs (a pair of Aces)

Blamator: shows 3 of ClubsJack of HeartsQueen of HeartsKing of Clubs (a flush, King high)

Blamator collected $46.50 from side pot

oemerdoener: shows 5 of ClubsAce of HeartsAce of Diamonds5 of Diamonds (a pair of Aces)

Blamator collected $127.60 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $176.10 Main pot $127.60. Side pot $46.50. | Rake $2

Board Jack of Clubs3 of Spades9 of Spades2 of Clubs10 of Clubs

Seat 1: oemerdoener (button) showed 5 of ClubsAce of HeartsAce of Diamonds5 of Diamonds and lost with a pair of Aces

Seat 2: Gotch@k (small blind) folded before Flop

Seat 3: forced error (big blind) folded before Flop

Seat 4: synstation showed Ace of SpadesQueen of Diamonds6 of SpadesAce of Clubs and lost with a pair of Aces

Seat 5: Blamator showed 3 of ClubsJack of HeartsQueen of HeartsKing of Clubs and won ($174.10) with a flush, King high

Och här är dagens största vinnare:

PokerStars Game #58815200407: Omaha Pot Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2011/03/07 19:03:17 CET [2011/03/07 13:03:17 ET]

Table 'Kiviuq IX' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: OneT1meB@by ($27.30 in chips)

Seat 3: piragibe ($35.20 in chips)

Seat 4: HolyT ($72.75 in chips)

Seat 5: synstation ($57.30 in chips)

Seat 6: fülemüle ($155 in chips)

synstation: posts small blind $0.25

fülemüle: posts big blind $0.50

tonyspain: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to synstation King of HeartsKing of SpadesJack of HeartsAce of Spades

OneT1meB@by: raises $1 to $1.50

piragibe: folds

HolyT: folds

synstation: raises $3.50 to $5

fülemüle: calls $4.50

OneT1meB@by: calls $3.50

*** FLOP *** King of Diamonds6 of Diamonds8 of Clubs

synstation: bets $10.65

fülemüle: calls $10.65

OneT1meB@by: folds

*** TURN *** King of Diamonds6 of Diamonds8 of ClubsQueen of Hearts

synstation: bets $34.55

fülemüle: raises $34.55 to $69.10

synstation: calls $7.10 and is all-in

Uncalled bet ($27.45) returned to fülemüle

*** RIVER *** King of Diamonds6 of Diamonds8 of ClubsQueen of Hearts10 of Spades

*** SHOW DOWN ***

synstation: shows King of HeartsKing of SpadesJack of HeartsAce of Spades (a straight, Ten to Ace)

fülemüle: shows 9 of Hearts3 of DiamondsQueen of SpadesQueen of Diamonds (three of a kind, Queens)

synstation collected $117.60 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $119.60 | Rake $2

Board King of Diamonds6 of Diamonds8 of ClubsQueen of Hearts10 of Spades

Seat 1: OneT1meB@by folded on the Flop

Seat 3: piragibe folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: HolyT (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: synstation (small blind) showed King of HeartsKing of SpadesJack of HeartsAce of Spades and won ($117.60) with a straight, Ten to Ace

Seat 6: fülemüle (big blind) showed 9 of Hearts3 of DiamondsQueen of SpadesQueen of Diamonds and lost with three of a kind, Queens

Menmen, fick iaf in ett bra antal händer för att vara jag. Blev väl iaf ett plus i turneringen, även om det känns lite småbittert nu.

Nya tag imorn, hoppas på att få in minst 2k händer imorn också innan första kvartsfinalen för DIF följt av Arsenal-Barca, kan bli en bra kväll!