Gå till innehåll

AK trubbel @ 2/4 SVS


Recommended Posts

Seat 4: Mikica (kr1032.03)

Seat 5: HERO (kr714.10)

Seat 1: JNlsn (kr728.00)

Seat 2: CarlaC (kr721.15)

Seat 3: DanielM- (kr1176.99)

DanielM- posts the small blind of kr2.00

Mikica posts the big blind of kr4.00

CarlaC is the button

*** HOLE CARDS ***

Mikica posts the big blind of kr4.00

Mikica posts the big blind of kr4.00

Dealt to HERO King of ClubsAce of Clubs

Mikica posts the big blind of kr4.00

Mikica posts the big blind of kr4.00

HERO raises kr14.00

JNlsn folds

CarlaC calls kr14.00

DanielM- folds

Mikica calls kr14.00

*** FLOP *** 4 of DiamondsKing of Spades2 of Clubs

Mikica checks

HERO bets kr35.00

CarlaC folds

Mikica calls kr35.00

*** TURN *** 4 of DiamondsKing of Spades2 of Clubs7 of Diamonds

Mikica checks

HERO bets kr87.00

Mikica calls kr87.00

*** RIVER *** 4 of DiamondsKing of Spades2 of Clubs7 of Diamonds3 of Clubs

Mikica bets kr288.00

HERO ???????

 

har inga direkta reads på Mikica, ganska ny spelare på bordet. Vad är GTO sas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som tyder på QQ? :S

 

Jag synar, får inte värde av nått genom att höja.

 

Alltså höja är väl så fel att man inte ens behöver ta upp det? Eller?

 

Jobbigt och konstigt spel från fi, men jag skulle antagligen syna. Svårt att se vad han skulle ha helt utan reads. K3 eller A5 skulle inte vara helt konstigt på svs dock =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså höja är väl så fel att man inte ens behöver ta upp det? Eller?

 

Jobbigt och konstigt spel från fi, men jag skulle antagligen syna. Svårt att se vad han skulle ha helt utan reads. K3 eller A5 skulle inte vara helt konstigt på svs dock =)

 

Höja måste vara jättefel ja, riktat till kommentaren ovan som ville ställa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 4: Mikica (kr1032.03)

Seat 5: HERO (kr714.10)

Seat 1: JNlsn (kr728.00)

Seat 2: CarlaC (kr721.15)

Seat 3: DanielM- (kr1176.99)

DanielM- posts the small blind of kr2.00

Mikica posts the big blind of kr4.00

CarlaC is the button

*** HOLE CARDS ***

Mikica posts the big blind of kr4.00

Mikica posts the big blind of kr4.00

Dealt to HERO King of ClubsAce of Clubs

Mikica posts the big blind of kr4.00

Mikica posts the big blind of kr4.00

HERO raises kr14.00

JNlsn folds

CarlaC calls kr14.00

DanielM- folds

Mikica calls kr14.00

*** FLOP *** 4 of DiamondsKing of Spades2 of Clubs

Mikica checks

HERO bets kr35.00

CarlaC folds

Mikica calls kr35.00

*** TURN *** 4 of DiamondsKing of Spades2 of Clubs7 of Diamonds

Mikica checks

HERO bets kr87.00

Mikica calls kr87.00

*** RIVER *** 4 of DiamondsKing of Spades2 of Clubs7 of Diamonds3 of Clubs

Mikica bets kr288.00

HERO ???????

 

har inga direkta reads på Mikica, ganska ny spelare på bordet. Vad är GTO sas?

 

 

 

Alltså hur svårt är det å sätta dig på AK egentligen? kolla hur du betar. Sen får du motbet på river på 0,3kkr å du blir helt förbluffad? Han har QQ, om du ställer kommer han folda. Om du synar torskar han minimum. Han spelar rätt, du spelar som vilket fisk som helst. MIX IT UP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hur svårt är det å sätta dig på AK egentligen? kolla hur du betar. Sen får du motbet på river på 0,3kkr å du blir helt förbluffad? Han har QQ, om du ställer kommer han folda. Om du synar torskar han minimum. Han spelar rätt, du spelar som vilket fisk som helst. MIX IT UP

l

o

l

 

vems troll är det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga innan fler kommer in i denna blivande epictråd!

 

Det är viktigt att vara medveten om att det medför en risk i sig, att dra alltför stora växlar på begreppet troll. Det händer att användare falskeligen anklagas för "trollande" trots att de har seriöst uppsåt. Användare kan anklagas för att vara "troll" antingen som ett uppsåtligt retoriskt knep, eller som följd av missförstånd. En person med åsikter som skiljer sig från andras, upplevs lätt av andra debattörer för att ha provokation som sitt syfte (dvs att därmed vara ett troll), trots att det egentligen alls ligger till på det sättet. En annan orsak till att en person felaktigt upplevs som "troll" kan vara att hans meddebattörer har en annan uppfattning om vart forumets debatt bör leda. Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets syfte och den andra parten uppfattar att syftet är att genom analytiskt resonemang nå logiska slutsatser, kan de två partena se varandra som troll utan att de egentligen alls uppfyller internettrollets definition. Man kan därmed konstatera vikten av att forumets arrangör tydligt förklarar vad diskussionens syfte är och om det finns gränser för yttrandefriheten och var de isåfall dras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga innan fler kommer in i denna blivande epictråd!

 

Det är viktigt att vara medveten om att det medför en risk i sig, att dra alltför stora växlar på begreppet troll. Det händer att användare falskeligen anklagas för "trollande" trots att de har seriöst uppsåt. Användare kan anklagas för att vara "troll" antingen som ett uppsåtligt retoriskt knep, eller som följd av missförstånd. En person med åsikter som skiljer sig från andras, upplevs lätt av andra debattörer för att ha provokation som sitt syfte (dvs att därmed vara ett troll), trots att det egentligen alls ligger till på det sättet. En annan orsak till att en person felaktigt upplevs som "troll" kan vara att hans meddebattörer har en annan uppfattning om vart forumets debatt bör leda. Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets syfte och den andra parten uppfattar att syftet är att genom analytiskt resonemang nå logiska slutsatser, kan de två partena se varandra som troll utan att de egentligen alls uppfyller internettrollets definition. Man kan därmed konstatera vikten av att forumets arrangör tydligt förklarar vad diskussionens syfte är och om det finns gränser för yttrandefriheten och var de isåfall dras.

 

Det här är ingen debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gå och spela freerolls ist.

Nej jag hatar freerolls, men eftersom du föredrar att hålla nivån högre än såhär så ber jag dig bemöta följande påstående med dina egna argument och tankar; observera att frågorna nedan också kan vara retoriska!

 

Då börjar vi:

 

Fråga 1: Vilket värde ser du i att raisa här? Vad tror du vi får syn av som vi slår dvs..

 

Fråga 2: "om du ställer kommer han folda. Om du synar torskar han minimum. Han spelar rätt, du spelar som vilket fisk som helst". Det här argumentet är lite motsägelsefullt om vi gillar pengar, tycker du inte?

 

mvh/

 

Karl-Olov "the real deal" nordin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga innan fler kommer in i denna blivande epictråd!

 

Det är viktigt att vara medveten om att det medför en risk i sig, att dra alltför stora växlar på begreppet troll. Det händer att användare falskeligen anklagas för "trollande" trots att de har seriöst uppsåt. Användare kan anklagas för att vara "troll" antingen som ett uppsåtligt retoriskt knep, eller som följd av missförstånd. En person med åsikter som skiljer sig från andras, upplevs lätt av andra debattörer för att ha provokation som sitt syfte (dvs att därmed vara ett troll), trots att det egentligen alls ligger till på det sättet. En annan orsak till att en person felaktigt upplevs som "troll" kan vara att hans meddebattörer har en annan uppfattning om vart forumets debatt bör leda. Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets syfte och den andra parten uppfattar att syftet är att genom analytiskt resonemang nå logiska slutsatser, kan de två partena se varandra som troll utan att de egentligen alls uppfyller internettrollets definition. Man kan därmed konstatera vikten av att forumets arrangör tydligt förklarar vad diskussionens syfte är och om det finns gränser för yttrandefriheten och var de isåfall dras.

 

Din mamma tycker nog om dig i alla fall så nu kan du sluta söka uppmärksamhet här. Hej svejs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag hatar freerolls, men eftersom du föredrar att hålla nivån högre än såhär så ber jag dig bemöta följande påstående med dina egna argument och tankar; observera att frågorna nedan också kan vara retoriska!

 

Då börjar vi:

 

Fråga 1: Vilket värde ser du i att raisa här? Vad tror du vi får syn av som vi slår dvs..

 

Fråga 2: "om du ställer kommer han folda. Om du synar torskar han minimum. Han spelar rätt, du spelar som vilket fisk som helst". Det här argumentet är lite motsägelsefullt om vi gillar pengar, tycker du inte?

 

mvh/

 

Karl-Olov "the real deal" nordin

 

 

 

 

Fråga 1: rage syn me pockets är värdet, som bästa syn av KQ. FI's spel indikerar inte att han har set, 2 par känns inte relevant samt syn me 4 outs på flop, turn känns inte aktuellt. Jag talar ur egna erfarenheter och hur jag skulle ha spelat. Finns det ett optimalt sett att spela poker?

 

Fråga 2: Jag ser utifrån bådas vinst perspektiv. Jag tycker hero kunnat spelat handen på ett annat sätt på så sätt fått max betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog beredd att hålla med Cirkuz här. Man ser ju klart och tydligt att du bettar en AK här. Kanske en AA men det är oväsentligt med tanke på att han inte har för avsikt att se din hand här. Jag tycker det lutar som att han vill se den i mucken. Så ja, Kanske QQ men mer troligt JJ eller 1010 pga synen preflop. Och visst han kan ha set här, men då har han spelat handen dåligt. Du måste syna här. Om inte för dina vinstchanser så för din image. Visa att du inte fegar ur för en pottbet på rivern. Utan read här så synar jag 10/10 iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog beredd att hålla med Cirkuz här. Man ser ju klart och tydligt att du bettar en AK här. Kanske en AA men det är oväsentligt med tanke på att han inte har för avsikt att se din hand här. Jag tycker det lutar som att han vill se den i mucken. Så ja, Kanske QQ men mer troligt JJ eller 1010 pga synen preflop. Och visst han kan ha set här, men då har han spelat handen dåligt. Du måste syna här. Om inte för dina vinstchanser så för din image. Visa att du inte fegar ur för en pottbet på rivern. Utan read här så synar jag 10/10 iaf.

 

Stå upp för dig själv och dina händer! Tryck in hela smeten och visa fisken att du minsann inte är nån fegis!:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...