Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

är nästan helfärsk på poker och behöver hjälp för att komma igång med tänket och matematiken.

vilka böker är de "bästa" i nuläget?

(planerar att lira NLH och NLHU)

Åker på långresa snart och därför är jag behov av lite litteratur som kan hjälpa mig på vägen.

/ Jw

Postad
LOL lite för avancerad för en nybörjare

Kanske, men jag antog att personen rimligtvis inte var nybörjare på just matte eftersom han ville ha tips på bra böcker som tog upp just mattebiten i poker. Har man bra koll på gymnasiematten så ska väl nivån i MoP inte vara något stort problem.

Postad
Kanske, men jag antog att personen rimligtvis inte var nybörjare på just matte eftersom han ville ha tips på bra böcker som tog upp just mattebiten i poker. Har man bra koll på gymnasiematten så ska väl nivån i MoP inte vara något stort problem.

Är inte nybörjare när det gäller poker (säkert spelat i 2 år - fisk nivå), men matematiken bakom har jag inte koll på.

Och har med mig mycket matte från gymnasiet så ska inte bli några problem =)

Tack Doclam!

Postad

hehe, det finns ingen svensk översättning av denna bok ?

jag vill ha något liknande fast på svenska, min engelska läsförståelse e lite krasslig, =D samt någon bra turneringsbok typ. help yes ? : )

Postad
hehe, det finns ingen svensk översättning av denna bok ?

jag vill ha något liknande fast på svenska, min engelska läsförståelse e lite krasslig, =D samt någon bra turneringsbok typ. help yes ? : )

MoP finns inte på svenska (och jag skulle inte läsa den så även om den fanns, efter att någon klåpare till översättare förstört linjerna i originaltexten), men om du läser valfri bok på svenskal om sannolikhetsteori/"matematisk statistik" så kommer du i alla fall en bit på väg på området.