Gå till innehåll

Uppringd av något RB-företag


Neuen

Recommended Posts

Hej, jag har inte spelat direkt aktivt på senare tid och typ lagt ner poker just nu, då jag har fullt upp med annat och inte direkt drar in miljonerna.

 

Men iaf, idag blev jag uppringd av ett dolt nummer. Jag svara, det visar sig vara en kille som ringer från ett företag som jag inte kommer ihåg namnet på. Han sa det lite hastigt när jag svarade och jag tänkte inte mer på det. Men iaf så sa han att han kunde erbjuda mig bra rackback och deals beroende på vart jag spelade osv. Han sa att han jobbade för nått affiliate program osv, frågade vart jag spelade. Jag sa Svs och sen lite på entraction, så då frågade han om min deal på entraction och när jag sa min deal så sa han ok, sen frågade han mig hur mycket jag "rakear" per månad.

 

Han frågade då efter min mail för att kunna skicka mer information om deals osv. Jag tänkte inte så mycket på det så jag gav han min personliga mail.

 

Men nu i efterhand så blev jag lite fundersam. Jag har inte fått något mail än och undrar hur fasen han fick mitt nummer, samt varför han ringde med dolt nummer. Så vad tror ni andra, har ni varit med om något liknande, behöver jag vara orolig för nått?

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR skumt om de ringer upp dig fastän du inte är tidigare kund. Då har något företag sålt deras kundregister, och ett företag som köper sådana listor skulle åtminstone inte jag lita på. Jag trodde företag slutade med sånt när spam blev en big no-no, men tydligen inte.

 

Det finns väl nån gammal tråd om Playerservices? Vill minnas att de som hade erfarenheter av dem inte hade något dåligt att säga, bortsett från hur de hade blivit kontaktade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du verkilgen allvar!? Så företag får inte kontakta nya potentiella kunder enligt dig? :shock:

 

Hallå, läs vad jag skrev igen. Om de får tag på mina kontaktuppgifter genom tvivelaktiga metoder så skulle jag vara försiktig. Ingenstans står det att jag är pokerspelare, så de har fått mina kontaktuppgifter genom ett spelbolag. Och ett spelbolag som delar ut mina uppgifter kan fara åt h-vete.

 

Jag avskyr affiliates som köper e-post adresser och spammar. För mig är det ett steg värre när en affe lyckats få tag på e-post, telenr, personuppgifter osv.

 

Sedan säger jag ingenting om tjänsterna som playerservices erbjuder för jag har ingen erfarenhet av det. Det mesta jag läst om dem är bara positivt. Det är mycket möjligt att det är trevliga och seriösa gossar som Bubba123 skriver om, men deras marknadsföringsmetoder är oetiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unsolicited commercials

 

Det vill säga reklam som man inte bett om ... framförallt telefonreklam ... jag absolut HATAR det! Jag har slutat spela på ett nätverk bara för att de ringde mig när jag inte ville det. Jag fattar inte att de inte har mer integritet.

 

Tydligt i posten var också att de frågade rätt så personliga frågor, ytterligare ett tecken på brist på integritet.

 

Tvi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...