Björnerik Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 20+2, 40000$ guarantee på Betsson (pokerroom). 860 spelare 90 ITM (100$), förstapris 9600$. BB = 1600 och jag har 11K. Två spelare vid bordet "stallar" och tar maximal tid i varje hand, det har varit otroligt segt från 130 pers ner till nuvarande 92. Jag plockar upp AKs i bb och alla foldar fram till sb (25K) som höjer upp till 7000. Jag höjer allin såklart (11K) och han insta-synar (givetvis) med JTo och jag åker ut. Gör jag rätt i att gå allin där eller ska jag dryga mig kvar tills bubblan spruckit innan jag gör ett move? Jag hade betalat 62$ och att vinna 100 kändes inte så lönt... Funderade efteråt om jag inte skulle skrivit i chatten typ "don't try to steal, I WILL go allin" och om det hade hjälpt... Jag visste ju att sb skulle syna min allin... Jaja jag är säkert bara resultat-orienterad och sur för att jag åkte ut på en 64%-are... * RP - QoS * Citera
pokeroracle Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Tycker det beror på vad du vill uppnå, dvs om du är ute efter ett pris lr vinna.... Vinna, så gjorde du helt rätt! /C Citera
Nusseman Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Det beror inte alls på. All-in alltid. Bra spel! Citera
grooch Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Helt rätt spelat! in med degen bara. Du måste ju trots allt komma upp i lite större stack för att ha någon chans på dom stora pengarna. Och chansen att någon försöket sno blindsen är ju riktigt stor i bubblan då spelet tightar upp sig. Så ser inget annat sätt att spela din hand på där än vad du gjorde, är ju trots allt inte plats 90 man vill hamna på. Citera
eurythmech Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Jag skulle antagligen fundera på varför han är beredd att committa sig i det läget. Han kan ju inte lägga sig om du slår om, samtidigt som en höjning till kanske 4,5k skulle få dig att lägga precis lika svaga händer. Möjligtvis är han då rädd för ett nytt omslag från din sida, men då måste han ju tro att du är kapabel att bluffa i det läget... Jag skulle tro att fi har en stark hand, men aldrig i livet att jag viker mig. Citera
Björnerik Postad 13 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2005 Tack för uppmuntran! Jag sa till mig själv "Har jag suttit här från 03.00 till 07.10 en fredagnatt för att folda ITM och plussa 38$? Svaret var ju rätt givet... ALLIN Citera
Björnerik Postad 13 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2005 Möjligtvis är han då rädd för ett nytt omslag från din sida, men då måste han ju tro att du är kapabel att bluffa i det läget... Jag tyckte storleken på hans höjning indikerade "Höjer du allin så synar jag, bara så att du vet". Jag hade kört in degen ungefär 2 gånger per varv på slutet så han visste ju att jag inte försökte glida ITM. Citera
f98majo Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Att folk med större stackar snor blinds på bubblan är ett ju ett känt faktum. Om du inte inte försvarar dina blinds med AK så är det inte många händer som du kan försvara blindsen med och du gör det väldigt lätt för dem att få bra värde med den typen av spel. Hade du foldat hade du nog kommit ITM men då hade bara haft ~6bb kvar och antagligen fått ta mycket sämre odds för att dubbla upp senare. Synd bara att favoritskapet inte höll. Bra spelat, han kan inte blivit helt nöjd när du cappade , tror inte han väntade sig det. Citera
baller Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Bra spelat, synd att det inte höll... Däremot tycker ja hans size på raisen är mer intressant att diskutera, han kommitar sig halva sin stack med JT, e d bra? Skulle en standard raise på 5000k vara bättre? Nä egentligen inte, måste ju syna den också på omslag om han bedömer att han har chips, lika bra för honom att gå all in pf egentligen ...?!? Citera
Björnerik Postad 14 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2005 Han höjer mot en smallstack på bubblan. En miniraise hade indikerat lite svaghet och gett honom möjlighet att folda för mitt omslag. Jag tror han ville höja så mycket att han kommunicerade "jag foldar inte". Men som du säger så kunde han ju lika bra gått allin/satt mig allin då. Han var ju i sb... Citera
baller Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 han ju lika bra gått allin/satt mig allin då. Precis, det finns iofs en liten aspekt med att inte göra det då det av somliga anses lite svagt (dvs de upplever allin riase som svagare hand distrubution än överraisen) pga när du går allin förmedlar du kanske även ett meddelande om att han inte vill spela handen... Citera
Recommended Posts