Gå till innehåll

Omskolning! All-in eller bust..!


tarmac

Recommended Posts

Tjena .. Nu är man återigen tillbaks efter ett långt uppehåll på dagsboksfronten!

 

Jag har spenderat massor med tid på ett eget nystartat bolag, så det har tagit all min tid, och kräver fortfarande en hel massa jobb, men just nu så ligger jag på grön kvist, och det är nästan kö för att få göra affärer med mig just nu vilket är en otroligt bra känsla.

 

Det bästa med det är att nu har jag faktiskt tid att ta upp pokern igen, och denna gången blir det total omskolning, dels för att jag känner att jag har lagt av mig, och sen spenderade jag en vecka cirkus med o gå igenom alla mina gamla posts på forumet... Det var brutal läsning, och jag kände mig totalt förnedrad av min egen attityd .. Bättring utlovas.

 

Iallafall, jag kommer sitta på SVS enbart, mest för att jag vill slippa skattetrassel, känns än mer nu när man står bakom ett eget företag att man inte vill bli jagad av skv.

 

Nivå? Vi börjar på 1/2 tycker jag, tanken var att jag slulle gå in på 5/10 direkt från början, men jag insåg att det är nog en storförlust som det står just nu.

 

Bankroll? Jag har 40x200bb för nivån, men kommer köra 1 insättning om 20 inköp till att börja med, men har lite problem med svs som jag måste lösa först, så officiellt startar jag inte förrens om en vecka eller så.

 

Spel? Alla ... Primärt NLT, men PLO & PLO/8 kommer också att spelas en hel del, även mörk o stötpoker .

 

Hur som haver .. var inte rädd att känga kassa spel, kritisera mig, whatever, det enda jag vill att ni gör är att poängtera vart jag har gjort fel, och vad jag borde ha tänkt på.

 

Inkluderat är länkar till mina 2 andra dagböcker jag hade en gång i tiden ... Notera att jag whinar jävligt mycket i dom, så det kan bli lite huvudvärk att läsa allting:

 

Storsatsningen som rann ut i sanden

 

Head's up Dagboken som tog en annan vänding!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dag!

 

Jag och ett antal kompisar var ute för att rensa ur en gammal industrilokal som jag har hyrt för att ha lager i, anledningen till att jag rensar själv är att värden skulle ge mig ett jävligt bra pris om jag gjorde det .. Iaf!

 

Vi kommer dit, jobbar hela dagen med o slita ut gamla hyllor osv, kommer snabbt underfund med att det finns lite skadedjur som t.ex råttor i området, och där tar den iktiga historian vid...

 

Efter x antal timmar slit så har mantalet sjunkit till 2, och vi sliter hund med att dra ner några gamla skåp, inget konstigt där, men skåpen var c:a 3m höga, och tunga som fan.

 

Vi kör på, kommer till näst sista skåpet, och ska lägga ner det för att skruva isär det, så jag sträcker mi så långt upp som jag kan för att balansera översidan när vi tippar det..

 

Helt plötsligt så känner jag att det kittlar till i mitt finger väldigt snabbt, och sen hugger det till i handen så in i helvete, inte nådigt heller, så rent instinktivt drar jag ut handen o bara skriker i chock/smärta när jag ser att en bamseråtta hänger ifrån min hand, jag känner tänderna mot ben alltså!

 

Av nån anledning så sprang jag iaf iväg medans jag försöker dra av råttfanskapet från handen, samtidigt som jag hör kompisen skrika "Fan jag orkar inte!!" samtidigt som jag hör en krasch, men just då så står jag o slår handen/råttan mot en vägg, och är i nån form av smärtchock när fanskapet äntligen släpper, efter c:a 30 sekunder så springer jag tillbaks in med en hand som forsar blod.

 

Kommer tillbaks in, ser kompisen på marken med armen under hyllan, o inser snabbt när jag kommer fram att han är medvetslös med armen i totalt fel vinkel under detta monsterskåp, försökter lyfta skiten, men inser snabbt att det inte går, så ringer 112 o får dit ambulans o brandkår m.m!

 

Dom anländer o lyfter bort skåpet, tillåter mig inte ens att hjälpa dom pga min keffa hand, så jag får lite attention av en kille som konstant frågar "hur är det? hur är det?, hur är det?" Samtidigt anländer ambulans #2, medans #1 rullar ut båren med polarn på med nån grej runt armen för att fixera den.

 

Jag får reda på att polarns arm vart bruten på 2 ställen, skulle in på op, helvete vad dåligt jag mådde då, men efter några timmar så ligger han på uppvak, men får inte träffa honom förrens imorgon...

 

Jag fick lite omplåstring o grejer, fick dra ut en tand ifrån handen utan ens lokabedövning, kändes lagom gott med en monster pincett av kirurgiskt stål som trycks in i min köttade hand. Fick ett antal stygn i handen, även det utan bedövning, men det var jag som propsade på det, trodde inte det kunde göra ondare än det som jag redan gått igenom i alla fall... hade fel i den saken f.ö, men det gick bra.

 

Just nu sitter jag kvar på sjukhuset, mår apa över att jag förorsakade polarens brutna arm, förväntar mig helt att han kommer o smasha mig med gipset runt armen imorgon .. får se.

 

iaf .. natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyfan.. satt och vred mig i stolen när jag hörde om råttan. satan vad vidrigt!! Det var inga problem med infektioner osv då? GL och hoppas allt löser sig så bra det kan för dig och polarn!

 

GL med dagboken också! :)

 

Jo, jag fick ju massa skit ordinerat samt nån spruta, tror det var stelkramp + 1 till, och jag ska dessutom kolla upp det varannan eller var tredje dag på vårdcentralen! Läkaren sa dessutom att råttor är något av det värsta man kan bli biten av pga alla bakterier :cry:

 

Vilken jävla grej alltså. Att bli biten av en råtta eller orm är något jag går och tänker på ibland och jag har svårt att komma på vidrigare saker. Jag byter nog hellre med din polare.

 

Jag vetifan alltså, min kompis vrider sig av smärta, jag har förvisso ont, men inte alls på samma nivå som han.

 

När vi ändå touchar på ämnet (igen) kan jag meddela att min kompis är Okej, brotten var ganska simpla tydligen, så dom räknar med att det ska läka utan permanenta men av det, och dom slapp köra såna där långa jävla skruvar igenom armen iallafall :!:

 

I övrigt blir han kvar ett par dagar till, och idoten försöker impa på sin tjej genom att äta mindre än 25% av dosen smärtstillande som han fick, och därmed framstå som rambo i hennes ögon eller nåt... Tycker det är dumt jag, han har chansen att bli hög på smärtstillande och passar? ...Pff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ditt bolag? Hur kommer det sig att du har mer tid nu?

 

GL!

 

Allting rullar på ganska bra pga anställningar som jag gjort, och min version av "mer tid" skiljer sig från de flestas, jag gick 4 månader med 2-3 timmar sömn per kväll, var helförstörd men hade fått de kontakter jag behövde. majortiten av mina affärer hanteras dessutom mailledes.

 

Nu får jag 6-7 timmar med sömn per kväll o kan kanske använda 3-5 timmar / dag mot poker tills .. gissningsvis januari iallafall då nästa modevåg kommer och det är mässor o skit som man ska rusa fram och tillbaks till.

 

Vill inte gå in på exakt vad jag gör eftersom jag fortfarande jobbar med att etablera konceptet, men de produkter jag håller på med är upper-end kläder, som t.ex armani, gucci, CP Company, Stone Island mfl mfl, men även lite mer low-end (relativt) som t.ex Ed hardy, Christian Audigier, Reebok Adidas, nike och ecko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vilken jävla historia med råttan och hyllan. Vilken syn det måste varit för brandmännen å ambulanspersonalen. :mrgreen:

 

Men fyfan att se en bamseråtta fastbiten i ens finger. Fick själv i somras halvt panik av att bara se 3-4 små äckliga råttor springa åt alla håll när jag lyfte på en hylla då jag rensade upp i ett hus, och det är ju ingenting mot att se en bamseråtta fastbiten i ens finger. :shock:

 

GL med liret hursomhelst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidrigt med råttan... Hatar råttor och hade fan fått men för livet. Manligt utan bedövning osv, denna db ska följas!:-) Låter intressant med företaget, men snälla, sprid Ed hardys snygga logga över landet!

FYP

 

Nej, men whatever sells, om det vore upp till mig så hade alla coola kids haft typ ecko istället, speciellt deras MMA tee's som det är riktigt grym design på!

 

Manligt utan bedövning ... Nu var det ju inte direkt så jag tänkte när det hände, utan jag trodde att jag inte skulle känna det helt enkelt, men som sagt var, jag hade fel, o med facit i hand hade jag gärna blivit bedövad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej en liten uppdatering från ett livespel! som väl egentligen har pågått non-stop ett tag nu i perioder.

 

Bakgrund: 5 rika slynglar, en jävligt duktig spelare och jag bestämde oss i Januari för att han en live-challenge typ som Dwan's, jag och en kompis erbjöd 2:1 till den som kunde slå oss över 5,000 händer... Nej jag tänker inte gå in på hur vi räknar händer, för jag är säker på att det finns bättre sätt, och det känns som om ni skulle skratta .. men iaf!

 

I början skulle allt detta hållas hemligt av varierande orsaker, men nu har jag fått tillåtelse att skriva litegrann om det, så vi kör på...

 

Reglerna som vi använde + buy-in etc:

Vi gick efter standardregler förstås, vi hade lite monetära regler som vi var tvungna att ha på plats för att garantera att pengarna fanns tillgängliga för alla parter.

 

Vardera "lag" fick själv avgöra vem som skulle var och när, så effektivt kan man se det som lagpoker, men jag och bror duktig måste välja vem av oss som ska spela på begäran av 'slynglarna' hittintills har det var jag som spelat 54% av händer to date, o bror duktig har 46%.

 

Vårat motkrav var att var o en av dom ska spela minst 500 händer vardera.

 

Det spelas som en turnering, där var vunnen hand har ett värde av 30 kr

 

Inköp (slynglar) : 50,000 SEK

Inköp (Jag + Bror Duktig): 100,000 SEK

Så ser det ut!

 

Idag spelade vi en stund, och då uppstod denna situation.

 

FI är en riktig jävla tightapa, han har frivilligt visat hur han lagt AQ/AJ/AT på relativt ofarliga floppar där han träffat ässet t.ex, dock så har han gjort rätta lägg mot mig i majoriten av de situationerna, där jag suttit på tvåpar eller större, så han är duktig på att läsa spelet.

 

BB: 100 / SB: 50

Hero (13,100)

FI (6,900)

 

HERO hittar Ah Jd, raisar till 450

FI synar

 

Flop: Ac Jh 9d (pot: 900)

FI checks

Hero bets 650

FI raisar till 1900 (pot: 3450)

Hero ???

 

Jaha .. Nu vet ju jag vad som hände redan, frågan är vad NI tycker borde göras här, då jag vet att mitt beslut kändes i allra högsta grad tvivelaktigt.

 

PS: YAY 500 INLÄGG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ta bort det där... Visste att det skulle förvilla folk.

Nej, men det är värdet per hand skulle man kunna säga.

 

Fattar inte heller.

150 000 tot inköp/ 5000 händer = 30 kr/hand i snitt? Fattar verkligen inte annars :mrgreen:

 

Skrattade som fan åt råtthistorien :lol: Skadeglädje är den enda.........

 

Börjat på svs än då?

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte heller.

150 000 tot inköp/ 5000 händer = 30 kr/hand i snitt? Fattar verkligen inte annars :mrgreen:

 

Skrattade som fan åt råtthistorien :lol: Skadeglädje är den enda.........

 

Börjat på svs än då?

 

GL!

Det är som o spela konstant 10/20, där jag o kompisen har BB varje hand typ..

 

Skadeglädjen ja .. under tiden får man bjuda en kompis på precis allting, vi var ute i helgen litegrann o man fick ju stå för notan, så han är legitim snyltare sen han bröt armen föfan.. =)

 

Och nej .. SVS får inte fingrarna ur, för jag har på nåt sätt strulat upp min egen registerdata i dera databas när jag försökte återaltivera kontot, men dom sa att det förmodligen är löst innan helgen .. Men vem behöver svs när man klonkar irl? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en bra dag på det stora hela vad det gäller livespel, suttit i en o samma session med samma gubbar sen 13 tiden här hemma, med paus för mat osv givetvis, har sjuk rungood på G just nu, ska redovisa litegrann..

 

SVS kom igång i fredags, inga udda händer tyvärr utan det var rakt på mellan 8-12 ungefär (vaknade sjukt tidigt o var jätttepigg), spelade varierande 2.5/5 - 25/50, vartän det fanns action, o drog hem drygt 6400 kr allt som allt!

 

Livespelet .. som jag förklarade för Antisk tidigare idag så missar jag knappt en enda hand just nu, dom senaste dagarna har jag bara stackat av med 2-3 händer, men re-buy o sen vinst!

Dock på livespelet uppkom en sjuk hand som jag stekte på i säkert 10 minuter, den spelades ut såhär:

 

200/400 är blinds, jag och FI har båda runt 45,000 (tidigt i gamet)

 

Jag fick :Kc::Jd: , raisade till c:a 6xbb, rundfold till gubben direkt till höger om mig, som synar direkt (han hade BB, jag var UTG),

 

Flop :Kd::Qs::3d: (pott: 5000)

 

BB bettar 3600

Jag instasynar

 

Turn: :Qd: (pott: 12200)

BB bettar 8400 efter o ha suttit o lekt med chipsen i säkert 4-5 minuter.

Jag funderar en bra stund här, och raisar efter flera minuter till 18900

BB blir sittande i flera minuter, o jag ser hur hela ansiktet på'n blir rött, han svettas litegrann och begraver ansiktet i händerna, men synar till slut

 

River: :4c: (pott: 50,000)

BB checkar uppgivet

 

Jag är i det här läget jävligt nervös, hans kroppsspråk tyder på att han inte vill vara med längre, men han är å andra sidan bra på o luras på det här sättet, men genom hela spelet fram tills nu så har jag vart 99% säker på att han inte har Q eller överpar, utan jag har gissat K9 eller kanske K10 eller liknande.

 

Iaf, jag har runt 15K kvar i stacken, slänger in det sista, BB titttar på mig väldigt länge innan han hittar synen, jag flippar handen samtidigt som han, och blundar en stund, för att sen öppna ögonen o se hans hand ...

 

88..

 

GG wp +45,000 and change =)

 

Nu ska jag dra in pokervinsterna från idag i företaget som en egen investering eller vad man ska kalla det.

Men jag har noll aning om hur man redovisar/skattar på en investering, nån som är revisor/har erfarenhet o kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...