Gå till innehåll

Var det en tiltsyn?  

12 medlemmar har röstat

1. 1. Var det en tiltsyn?

Recommended Posts

Postad

Nu gör jag ta mig tusan en poll om detta. Svara ärligt nu allihoppa.

Rajrajrippe höjer 20:-

Kricka (AK) synar 20:-

Spelare1 synar 20:-

Spelare2 synar 20:-

SB folds..

BB folds..

Pott 87:-

Flop A-4-4 (rainbow)

Rajrajrippe checkar

Kricka checkar

spelare1 går allin med 75:-

spelare2 synar med 75:- (har ca 400:- till)

Rajrajrippe lägger sig

Kricka, its your turn.

Pott 237:-

Kricka allin med ca 300:-

Ja här är då frågan, är det tilt? Jag tycker det naturligtvis inte men skulle ju vara intressant att se vad ni tycker.. Svara ärligt nu..

Postad
för oss som inte var på plats skulle det underlätta med en något komplettare HH...vad höll ni för löv?

Hehehe, hur har du lyckats missa vad de har för kort?!

Men jag tycker såhär, frågan är ju huruvida Krickas syn kan klassas som en "tiltsyn" eller inte. Då är det ju bättre att man inte har information om vad de andra har för kort, eftersom Kricka givetvis inte hade den informationen när han gjorde sin all in.

Och sen undrar jag en annan sak, själva tiltbegreppet har väl att göra med ngt man gör efter en stor förlust. Isåfall borde väl Kricka inte tilta när han går all in utan istället i kommande händer på grund av att och hur han förlorar.

Postad

Albin: Precis som Robbin säger, det var den informationen jag hade när jag synade. (eller gick allin då).

Spelare1 har 4-7off

Spelare2 har 43s

Föga väntade jag mig att bägge hade en fyra. En hade jag kunna tänka mig men båda var ju lite överaskande. Hade Spelare2 höjt hade jag blivit lite mer nervös men när han bara callade satt jag honom på ett A så det var ju bra spelat av honom. Om han synat med Ax hade jag ju ändå gått plus i potten om nu spelare1 hade suttit på en 4.

Postad

Tjena, Skumdum här, runner-up i fredags.

Angående handen du spelar så tycker jag absolut inte att det är något fel på synen du gör. Däremot kan man ju diskutera preflop-spelandet lite. När jag spelar AK vill jag ha den heads-up, när du sitter så tidigt och bara callar inbjuder du ju lite till att folk spelar skithänder eftersom oddsen blir hyfsade för dom..

Dessutom kanske det är läge att betta på floppen för att kolla läget lite.

Postad

Japp, just preflop hade jag kunnat raisa. Det håller jag absolut med om. Dock har jag inget emot att spela AK mot en eller två till. Dessutom kunde Rajraj mycket väl haft A-Q, A-J, A-T eller liknande och då har man honom som i en liten ask :D

Sedan är det alltid jobbigt att var inblandad i en stor pott med bara A-hög vilket man blir 64% av gångerna med Ak.. Ibland höjer jag med dem, ibland inte. Där hade jag nog förlorat i vilket fall. Tror Rajraj hade gått allin med sina damer och jag hade nog synat. Sedan hade damen som kom på rivern fått mig att gråta blod i alla fall ;)

• 2 weeks later...
Postad

PÅ DET BORDET VID DET TILLFÄLLET DÅ JUST DE SPELARE DU FÖRLORA HANDEN EMOT GJORDE DU FEL. ALLA SPELA SKITHÄNDER VID DET BORDET OCH DU SATTE INTE FOLK PÅ EN 4 FÖR ATT DU SJALV INTE SPELA SKITHÄNDER. SAMLA LITE INFO NÄR DU SUTTIT VID ETT BORD ETT TAG. ELLER HAR JAG OCKSÅ FEL?

/NATHANIEL