Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur bör man spela liknande händer, generella råd och synpunkter tas emot?

Hoppas att det inte är ett allt för uttjatat ämne.

Jag sitter på KK bettar ett normalt preflopbet och får en syn.

Floppen kommer 89T (rainbow) det checkas till mig. Här känns det naturligt med ett potbet. (1. rätt eller fel?)

Turn är blank och det checkas till mig. (2. Vad göra i detta läget betta pot? Halv pot?)

Anledningen till frågan är att jag sperang in i QJ och han checksynade mina potbets hela vägen, svårt att hoppa av från bettandet. (3. Ska man bara ta dessa förluster?)

Annan hand.

Jag har AA raisar normalt preflop, får en syn.

Floppen 5JQ (rainbow) det checkas till mig som bettar pott. Turn ger K det checkas till mig (4. hur ska jag göra?) Jag bettade pott och fick syn (5. måste jag se mig slagen här?) River 5 det checkas till mig som ställer in och får 55 mot mig.

(6. Att han får fyrtal är ju inget att göra åt, men överpar mot set är det bara att betala av?)

Postad

Vet inte vilken limit du spelar på men på låglimit brukar det oftast bara vara och betala av då han lika gärna kan sitta med lägsta stegdraget eller mellanparet speciellt när dom bara synar (tänker på hand 1).

1. Helt rätt.

2. Jag skulle betta ca 80 procent av potten.

3. Det är bara ta en sån förlust. Att slänga in stacken på rivern är ju inte det smartaste här om man säger så. Då får man lite på magkänslan om man ska lägga ett till bet. (Rätt eller fel?)

4. Ja betta ca pott.

5. Du är troligt vis slagen här.

6. Bra och värdebetta rivern mot alla möjliga 2par bara betala av stegen och setten då du kommer få syn av många lägre 2par. (Rätt fel?)

Postad

När du drar pott bet hela vägen med KK och det ligger 8910xx tycker jag du måste chekca ut rivern. Beror dock på stack storlek osv. 8910 är väl bland de äckligaste flopparna med överpar.