Gå till innehåll

poker på tåg/mobilt bredband


hejjahejja

Recommended Posts

Antar att bredbandet som erbjuds på X2000 tågen inte är så stabila så att man kan förlita sig och spela poker på dem?

Så frågan är om ett mobilt bredband är bättre? Någon som har erfarenhet om det? Isåfall är det bara telia som gäller?

 

För har mer eller mindre beställt en iphone 4 utav 3, men kanske är bättre att byta till telia då de har bättre täckning.

Eller är det lönlöst iaf?

 

Sträckan är främst gbg-stockholm. Och visst, vissa bitar är ju bättre än andra, men det får ju änna vara heltäckande om det ska vara lönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag upplevt det så kommer du få massa avbrott i spelet vilket är mindre bra/tiltande. Detta gäller både med mobilt bredband och SJs internet.

 

Det beror antagligen på att det inte finns täckning på 100% av sträckan. Man kan ju verkligen vara inne i någon skog där ingen människa satt sitt fot.

 

Avstå skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat båda två, och kan inte rekommendera nån av dem. Tyckte det var toppen att kunna lira under jobbresorna till sthlm då jag var av med körkortet några månader men insåg snabbt att det blir dyrt i form av tilt och missade potter då nätet laggar.

Blev istället aftonbladet, betapet och pf.nu som fick lösa tristessen i kupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men samtidigt, det finns ju ett nät som heter ice1.net eller net1.net... ska tydligen vara jävligt bra täckning... all jävla personal som jobbar i fjällen, snut brandkår osv använder skiten där ingen täckning finns... (förutom denna). Topphastighet bara på 3.1mpbs men den är alltid på den hast. om jag inte fått fel info.... Går ju att kolla upp iaf va?! Den borde fan funka tillräckligt för poker mellan sthlm götet om den håller vad som sägs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att bredbandet som erbjuds på X2000 tågen inte är så stabila så att man kan förlita sig och spela poker på dem?

Så frågan är om ett mobilt bredband är bättre? Någon som har erfarenhet om det? Isåfall är det bara telia som gäller?

 

För har mer eller mindre beställt en iphone 4 utav 3, men kanske är bättre att byta till telia då de har bättre täckning.

Eller är det lönlöst iaf?

 

Sträckan är främst gbg-stockholm. Och visst, vissa bitar är ju bättre än andra, men det får ju änna vara heltäckande om det ska vara lönt.

 

Jag åkte tur o retur Stockholm-Malmö för nån vecka sen och jag spelade konstant utan ett enda avbrott på SJs lina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag har testat tre olika mobila bredband.

Telia, Telenor och Comviq.

 

Telia är överlägset bäst. Comviq är ok. Telenor suger.

Ska testa 3 snart.

3 var riktigt bra faktiskt. Har kanske inte testat 3's täckning så hårt ännu, men det rullar på fint än så länge.

Min rangordning alltså:

 

1. 3

2. Telia

3. Comviq

4. Telenor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 var riktigt bra faktiskt. Har kanske inte testat 3's täckning så hårt ännu, men det rullar på fint än så länge.

Min rangordning alltså:

 

1. 3

2. Telia

3. Comviq

4. Telenor

 

3 köper väl in sig på telias nät? ivf deras gsm nät, medan de andra kör på egna master och endast har bra täckning i storstäderna

 

sthlm-uppsala var sjuktiltande, speciellt på svs där klienten startar om sig varje gång man förlorar nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...