13_Outs Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Hej! Jag har nyligen beslutat mig för att börja spela mer NL. Jag har tidigare spelat en del FL på Micro Limit och ska nu gå över till NL. Är det något jag behöver tänka på? Har ni några tips för att lyckas? Någon som har gjort samma sak! Allt för att minimera förlusterna är välkommet. Tacksam för svar! /Alex Citera
ades_va Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Hoppa ner i limits, tänka mer på position, börja spela mer för implicita odds, tänka mer på din image och basera ditt spel mer på tidigare erfarenheter av fi. och en till grej som funkar för många, spela på magkänsla. din första känsla är allt för ofta rätt Citera
alve Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Våga betta. Om du tror dig ha bästa handen, måste du våga betta pott. Citera
Bogust Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Försök också hela tiden att dina motståndare aldrig får odds för att dra till sig en bättre hand än du. Citera
Hjort Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Mina tips: 1) Se till att få värde på dina bra händer. Det innebär att du inte får beta för mycket med en hand eftersom din motståndare foldar och en hand som TPTK då blir värd lika mycket som en ren bluff. Det innebär också att du allt som oftast får leva med att ge marginella odds åt en del av motståndarens händer eftersom du försöker ta betalt av andra händer. 2) Lär dig att älska att folda när du blir höjd. Om någon höjer dig så börja direkt leta efter ursäkter att lägga dig. Citera
13_Outs Postad 12 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2005 Hej igen! Jag har prövat att spela lite och det verkar gå bra. Tipset med att lita på magkänslan har gett mig modet då jag egentligen inte vågat spela och det har faktiskt visa siga fungera(utom första gången ajajaj). Att våga betta är något jag måste lära mig så tack för hjälpen. Jag brukar av någon mystisk anledning tänka att jag får ju potten iallafall lol. Detta har bara fått mig utbluffad pga rädsla för att bli av med marker *L* Bara för att jag skriver att det gått så bra gör jag en miss precis och förlorar ett inköp medans jag skriver. men men allt som allt så har det gått bra hittills. Mer tips tackar och bugar jag dock för! /A Citera
13_Outs Postad 12 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2005 En fråga till bara... vad är ett normalt BB/100h i NL Microlimit? Är det högre än FL? Hur skiljer det sig från högre nivåer(lägsta hittills)? Har inte statistiken i huvudet men jag har totalt med FL från att jag började spela poker. 0,27BB/100H ungefär. har ju inte spelat mer än några tusen händer men ändå. Tackar på förhand /A Citera
Recommended Posts