Gå till innehåll

cashout från pacificpoker


MacDaddy

Recommended Posts

http://www.google.com/search?hl=en&client=opera&hs=KwJ&rls=en&q=site%3A888.com+exchange+rate&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

 

So when we are converting our money, we will want to be converting to USD when the exchange rate from our currency is low, and withdrawing when the exchange rate from our currency is high. It is not easy to estimate how these rates will change over time unless you are experienced in the exchange business, but it is worth keeping an eye on these rates and be aware that your bankroll will be losing value as the exchange rates decrease. It is more important to keep track of exchange rates after a big win, as the exchange rate will have a greater effect on the amount you will be withdrawing.

 

 

It would be wrong to suggest that it is in an online poker player’s main interest to study exchange rates in any great depth, as the amount of money that you will be losing or gaining will not be significantly affecting the size of your bankroll.

 

However, it may be beneficial in keeping an eye on the exchange rates when determining whether or not it is a good time to make a large withdrawal of money if it is not vitally important, because there is a good possibility that you will be able to save yourself a decent sum of money by waiting for a time with good exchange rates.

 

I use the x-rates site to keep an eye on the exchange rates between different currencies through their very handy graphs and calculators.

http://www.thepokerbank.com/strategy/other/exchange-rates/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska ta ut till ditt bankkonto så spelar det ingen roll vad du väljer för valuta. De kommer ändå dra växelkurs avgift. Ska du ta ut till Neteller eller annat konto där du har $, så tar du självklar ut i $.

 

Förövrigt är det väldigt olika vad bolage tar i växelkurs. Mina senaste uttag

€-->kr har jag fått väldigt väldigt bra växelkurs på. Men skräck exempel som tex Neteller drog typ 40-50öre på valuta kursen senaste gångerna jag tog ut via dem. Värre än Forex.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska ta ut till ditt bankkonto så spelar det ingen roll vad du väljer för valuta. De kommer ändå dra växelkurs avgift. Ska du ta ut till Neteller eller annat konto där du har $, så tar du självklar ut i $.

 

Förövrigt är det väldigt olika vad bolage tar i växelkurs. Mina senaste uttag

€-->kr har jag fått väldigt väldigt bra växelkurs på. Men skräck exempel som tex Neteller drog typ 40-50öre på valuta kursen senaste gångerna jag tog ut via dem. Värre än Forex.....

 

Bankens växelkurs lär ju inte vara samma som Cassavas.

Du bör kolla vad du får för kurs om du väljer SEK, jämföra med gällande kurs på xe.com och se hur många procent sämre den är. Är den över 2 % bör du ta ut i dollar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...