Iinkan Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Jag har varit mer eller mindre heltidsspelande mtt-grinder i två år och det jag egentligen tycker är jobbigast med detta liv är att jag får så störda sömnvanor samt matvanor. Så jag lägger ut lite randomfrågor och hoppas att ni andra mtt-grindare har några goa tips att dela med er: Hur gör ni med mat under en session? Jag skulle tro att jag snittar 6 turneringsbord samtidigt när jag spelar, ofta är det 10-11 bord. Detta gör det väldigt svårt att gå iväg och käka. Ett standardpass ligger på någonstans mellan 6-12 timmar. Hur gör ni för att slippa den här dassiga känslan att man alltid är seg? Brukar komma efter 2-3 dagars spelande i streck. Hur klarar ni av att behålla era icke pokerspelande vänner? Jag har sjukt svårt att hinna med dem. Speciellt eftersom jag har sambo som stjäl nästan all min lediga tid då vanliga Svensson är ledig. Har ni någon nötig grindmat? För att inte hamna i total pokerkoma brukar jag inte spela mer än 4 dagar/vecka och brukar även ha lite längre break varannan månad eller något liknande. Hur mycket spelar ni (i antal dagar räknade)? hej då xoxo Citera
Rebonius Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Rebonius tips för ett bra liv kombinerat med MTTs: Spela bara söndagar och förbered med mat som du kan tillreda under de få minuter som det är paus. Stanna antingen uppe till middagstid dagen efter om du har svårt att stiga upp och sov sedan in din förlorade sömn från måndag dag till tisdag morgon då man återigen får en bra rytm. Har du svårt att hålla dig vaken men lättare att stiga upp så sov några timmar på måndag dag/morgon och gå och lägg dig lite tidigare på måndag kväll. Spendera resten av veckan med roliga och utvecklande aktiviteter istället. Citera
Iinkan Postad 24 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Tack för tipset. Problemet för mig är att jag inte är tillräckligt duktig pokerspelare för att bara spela söndagar så jag måste spela 3-4 dagar/vecka för att klara av att hålla den levnadsstandard jag är van vid. Citera
bearbeer Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Bra att du inte lirar mer än 3-4 dagar i veckan tycker jag. Om din sambo är vaken kan ju hon komma med värmd mat till dig kl xx.55 så får du lite mer tid iaf. Annars ha mat som inte ens behöver värmas, t.ex. rostbiff o potatis sallad. Annars kan man ju köpa proteinbars och ha vid datorn. Spelar själv 3-4 dagar i veckan. Att ha kontakt med ickepokerspelande kompisar är ju inte så svårt eftersom de slutar jobba/plugga kl 17 00 så då hänger man med dom kl 17-21 typ. Tycker dock att du har lite långa pass om de uppgår till 12h på en vardag (på en söndag ska man ha rätt långa pass) då förstår jag att du är seg mot slutet. Se till att ha det mesta gjort innan du startar ett pass dvs gå på toa, ät, ta en powaa nap Citera
SNG_Jedi Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Intressant tråd. Jag har yrkesspelat i 15 månader nu och spelat väldigt mycket och mer eller mindre skippat allt annat. först på sista tiden jag börjat försöka styra upp mitt liv med träning samt träffa polarna utanför pokerkretsen. Biten om mat är ju lätt att lösa egentligen med matlådor från tidigare middagar som man bara värmer och äter framför datorn men slö som man är har de blivit för mycket onlinepizza under den här tiden. Men nu är det slut på det, till en stor del iaf =) Hoppas många kommenterar denna tråd med hur de gör, så man får lite bra tips! GL gott folk Citera
mackan996 Postad 25 Augusti , 2010 Rapport Postad 25 Augusti , 2010 tips är att spela på synkade klienter tex stars o ftp då får du 5min över varje timme och då kan du värma lasagne Fast du är väl mer Ongame/Ipoker typen bara ladda upp med matlådor och frukt. Citera
KungKroon Postad 25 Augusti , 2010 Rapport Postad 25 Augusti , 2010 Jag gör precis som Reb skrev med sömnen. Vaknar kl 16-17 på söndagen och håller mig vaken till 13-14 på måndagen. Sover typ 14h och sen är man back on track. Skjuter några timmar på dygnet varje dag. Ibland kanske jag råkar sova länge som fan en dag och då hoppar jag över en natt till. Hade helst sovit 5 gånger per vecka hela tiden, men det kommer ivägen för rep och andra förpliktelser. Ang mat: Har kyl/frys och mikro i grindhörnan, så det blir en del färdigmat. Frukt och riskakor funkar bra också! Citera
Penils Postad 25 Augusti , 2010 Rapport Postad 25 Augusti , 2010 Ett alternativ är ju att sluta fjolla dig med MTTs och börja spela oerhört manliga cash games i stället. Då kan du käka när fan du vill. Citera
Iinkan Postad 25 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2010 tips är att spela på synkade klienter tex stars o ftp då får du 5min över varje timme och då kan du värma lasagne Fast du är väl mer Ongame/Ipoker typen bara ladda upp med matlådor och frukt. Japp, jag lirar mest på sidor med ickesynkade pauser. Gillar ert sätt att se på sömn. Jag vill av någon anledning ha en hyfsat "normal" dygnsrytm så jag försöker gå och lägga mig vid 3-4 och gå upp vid 12-13. Jag äter mycket pizza, chips, läsk, godis och annan skitmat under grindpassen vilket gör att jag känner mig rätt mosig i slutet av passen. Riskakor kanske man ska prova, det är väl rätt nyttigt vad jag förstår. Jag har försökt käka lite nyttigare grindmat men nyttigt tycker jag ofta = vidrigt... Ska faktiskt dra ner på stan nu och försöka hitta något litet kylskåp/frys som man kan ha inne i grindrummet. +1 på den! Citera
bearbeer Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Postad 26 Augusti , 2010 Vaknar kl 16-17 på söndagen och håller mig vaken till 13-14 på måndagen. Sover typ 14h och sen är man back on track. betyder inte detta att du går upp 04 på tisdag? ser inte riktig att det är back on track Citera
Penils Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Postad 26 Augusti , 2010 betyder inte detta att du går upp 04 på tisdag? ser inte riktig att det är back on track Sophämtarna börjar tidigt Citera
KungKroon Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Postad 27 Augusti , 2010 betyder inte detta att du går upp 04 på tisdag? ser inte riktig att det är back on track Det är ju perfekt! Brukar vara uppe 02-04 ungefär och sen går jag och lägger mig 20-21 på tisdag kväll = back on track! Citera
PokerPlogg Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Postad 27 Augusti , 2010 Jag äter mycket pizza, chips, läsk, godis och annan skitmat under grindpassen vilket gör att jag känner mig rätt mosig i slutet av passen. Riskakor kanske man ska prova, det är väl rätt nyttigt vad jag förstår. Jag har försökt käka lite nyttigare grindmat men nyttigt tycker jag ofta = vidrigt... QUOTE] Maten du äter är så viktig, särskilt då du är MTT-spelare. Du ska äta mat med lågt GI. Lyssna på Deuce plays när Travis Steffen är gäst. Kan laddas via itunes eller på deucescracked hemsida. Han ha även skrivit en bok som kan rekommenderas - peak performance poker Citera
Soni Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Postad 27 Augusti , 2010 Maten du äter är så viktig, särskilt då du är MTT-spelare. Du ska äta mat med lågt GI. Lyssna på Deuce plays när Travis Steffen är gäst. Kan laddas via itunes eller på deucescracked hemsida. Han ha även skrivit en bok som kan rekommenderas - peak performance poker +1. Sjukt inte bra någonstans att få i dig så mycket skit när du bara sitter still. Även riskakor har högt GI värde om jag inte minns fel. Nyckelhåls märkta grejer ftw! Citera
Recommended Posts