Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Goddag!

Efter en massa om och men så beslöt min kusin och jag oss att starta en dagbok ihop. Med tanke på att hålla koll på vårt spelande.

Lite kort om mig själv: Är en 21årig Lunda Student som ska se om internetpokern har riggat mig åt rätt håll! Tänkte bara lira turneringar med en startstack på 4000 kr.

Kommer ursprungligen från Halmstad, vilket är en stad som ligger mig mkt varmt om hjärtat. Är/har varit, en väldigt aktiv student inom lundaomkretser. Att träna är ett stort intresse; Gym, fotboll, löpning och pass blir det ofta ett par gånger i veckan!

Poker karriär: Vunnit på turneringar förlorat på Cash

Sites: Asteria och PS.

Andra spel intressen: Kan inte annat än att älska stryktipset, Har just nu en tävling med vänner ( http://www.laget.se/stryktipset ) Där vi hållt på 2 veckor just nu! Vill ni vara med så säg till!

BoL, välkommna att följa!

• Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

[x] Man

[x] 21 år

[x] Studerande inom civilingenjör

[x] Stadigt förhållande

[x] Jobbar ej

[x] Festar mkt.

[x] Gillar sport

[x] Idrottat: Fotboll, Innebandy

[x] Energisk

[x] Legat med Marilyn Monroe

[x] Håller på Liverpool och HBK, mörka tider just nu :(

Nu: Off to gerdahallen för inköp av årskort samt gå på första passet sen jag kom tillbaka till lund för hösten!

Ikväll: Ta hand om de små nollorn, Fest, krök och Fest!

Regler: Alltid ha minst 30 inköp till turneringen jag köper in mig på. ( dvs rebuy + addons får inte överstiga beloppet)

Mål: Klara av mina studier, hinna träffa vänner + GF, Lira 20 turneringar i veckan (isch 0 vid tentaveckorna). Gå + varje månad! Inte spela något CG överehuvudtaget!

Rock'n'Roll!!

Postad

Tjena!

Poker poker poker. Spel eller jobb? Under mina 23år har jag spelat poker i 3, och har länge funderat på om jag kan leva på det eller om det bara är en riskabel hobby. Tankarna har varierat under mina ups and downs.

Likt min kusin ska jag också hålla mig till turneringar då detta är den tydliga vinstfaktorn i mitt spelande.

Det har inte hunnit bli så mycket spel i sommar då jag har jobbat och slitit nästan varje dag, men nu när det är höst kommer jag förhoppningsvis ha lite tid att ägna mig till pokern.

På den senaste tiden har jag spelat några turneringar på Pokerstars, det har väl gått sådär, men nu ska jag gå tillbaka till mina rötter. Unibet.

Jag gör en investering på 2000kr och hoppas på avkastning.

Postad

Här kommer jag ständigt uppdatera mitt kapital.

Startkapital: 200 €

Aktuellt saldo: 209 €

Spelade turneringar: 7

Postad

€4000 GTD rebuy

Gick nu på morgonen in på Unibet och såg en turnering som lockade väldigt mycket €4000 GTD rebuy! Inköpet låg på €25+2.5 vilket är lite för mycket för min bössa, men när det bara vart 20 anmälda kunde jag inte låta bli, då den garanterade prissumman överskrider de anmälda inköpen.

Nu har dessvärre folk gjort sena anmälningar så för tillfället är vi uppe i 72 deltagare!

Resultat: Ingen vinst

Det slutade med att det blev 95 spelare.

Kom på 18 plats, ingen utdelning då bubblan började vid 10 players. Känns riktigt surt då jag höll i mig ganska bra, men åkte på JJ mot A7. Jag vart smallblind, och dealer höjde. Jag tryckte och fick syn.

Flop 2 3 4... turn A... och det va kört. Hade jag vunnit denna hand hade jag förmodligen nått bubblan och kammat hem minst 100 euro.

1st place gav €1560... Hade ju inte vart fel att hyvla hem en sån första dagen ;)

€500 GTD rebuy!

Inköp €1+0.1 vilket är mer acceptabelt för min rulle :D

100> deltagare!

Resultat: Ingen vinst.

Torska med AA som vanligt, 3 all-in calls preflop mot A8, KJ och QQ. Floppen såg lovande ut med; 10 5 J men jag föll på runner runner 8 8... vilket gjorde att den svagaste handen lyckades träffa en jackpot.

€4000 GTD TURBO REBUY

En liten billigare turnering på €2.5+0.25!

Nu måste vi ju bubbla!

Finns inte mycket att säga... Turbo... Klarade mig första timmen sen blir det bara massa all-ins och oseriöst spel där man inte kan läsa av någon överhuvudtaget.

Åkte för övrigt ut med JJ mot AA då jag gick mot en kille som körde in sin stack hela tiden.

€3000 GTD REBUY (6-seat)

€10+1 Inköp

112 deltagare vid start.

6 player bord - Bli bordets herre och vinn!

QQ mot 10 8, Flop 8 2 2, All in... Runner runner färg.

AA mot A5, Flop 5 5 Q...

Behöver nog inte säga mer.

Desperado €1000 GTD REBUY

€3+0.30 Inköp + 3€ Rebuy

€5000 GTD REBUY

€5+0.50 Inköp + 5€ Addon

350 Deltagare

Resultat: 17/350,€48 + €4.4 .

Haha denna turneringen var ju bara för rolig.

När det va 80 players kvar, låg jag bland de sämsta, och där låg jag och led hela vägen till 17nde plats :D

Postad

Tung start kusin!

Själv har jag inte riktigt börjat än då jag håller på att nolla nollor! Vaknade förövrigt idag klockan 14.00 på toalett golvet hemma.. gårdagens utgång gick inte så bra.. :P

Så hoppade över liret idag, kanske blir något ikväll!

over and out!

Postad

Då sätter vi igång! Börjar med:

11 NL (20k gurantee) på PS -11

åkte snabbt. losa pott mot en low... aq mot 88, a 8 7 å va tvungewn att syna ner..

åkte sen på 99 mot qq ai pre!

8.8 nl (12k gurantee) på PS -8.8

Paus: va nere på 1k marker, vann några småpotter å dubblade på AQ suited mot 6-3, ai preflopp! tack å lov att damen kom på flopp så jag slapp va orolig, han hade dock runner runner chans:)

Åkte =( på a10 mot ak, då jag va low så chansa jag på att sno, en kille höjer 3 synar, jag trycker en syn :/

5.5 nl (2R1A) 25k Gurantee på PS +247

Spelar ganska bra, vann stor pott på KK mot 3-2 han försökta bluffa in potten, toppen för mig :==)

Paus: 13 k markler, startade med 7.5! blir addon nu med!=15,5 k

Paus2: 2h 15min. 14.5 k nu, -1k session! va uppe i 19.5 men losade en all in pre med AK mot 22. jobbar på!

4.4 NL. 4 k gurantee på PS -4,4

spela stabilt i ca 45 min.. blir ai preflopp med aa mot 33..3a på turn och jag dör :(

4.4 NL SNG 180 player -4,4

den sket sig efter cirka 45 min, spelar en kanske ngot dum hand q-10, floppar 10 jag trycker mot en höjning, som synar med A-10

Postad

sitter och snackar mic med elanoz som spelar en 5 euros turre på Unibet..

21 pers kvar å han är i ITM, 20 av 21.. "har a-2 nu, trycker. en synar... han har 33, flopp 2a! turn 2a! yesss triss" haha

snyggt:P

Postad

Paus 3 i min 5 dollars, sitter inne på 63 k marker, medel ligger på 33k, ligger 51 av 509, 324 betalda. Hade en fin streak där ajg får 88, settar slår ut en lowstakad som träffade toppair top kicker. QQBlack någon hand senare 9-10-j flopp, 2 st spader. Turn:2a spader. river A spader, han foldar river. men toppen seession från 14 k -> 63k! mkt nöjd!

Postad

Paus4: Tappat ner till 32k, PG av en jobbig AK, floppar a.3.2. turn 4, han går all in, vågar inte syna.

aja ITM nu iaf!ska jobbas upp!

Paus5: Allt har gått som de ska! va illa ute ett tag, trippla m.h.a 99 mot a-4 samt a-9. satt ju bra skönt! nu har jag 237k och ligger på plats 29 av 83! trött på pauserna!

Paus6: Började sessionen med en missad bluff, men efter det är det stuckit mot toppen igen! 4 av 24 atm! sitter inne på 1 076k marker!Dock lite fusk, mitt bord består av 8 personer, 7 av oss är me i topp 6!

Postad

DAMN!! losade precis en mkt stor pott på rivern. 1010 mot a10 all in rpe flopp

han får in stegen på river.. aja still alive!

Förlorar även AK mo AQ mot low stack ---> gjorde mig low.

Losar AQ mot 22 ai preflopp, mot en annan lowstack, ute.. Varför synar han ens med 2-2 :S Äckligt!

Kom 12a. Såååå nära FT. 267 dollar till mig = +247

Postad

Ny dag nya möjligtheter, jobbigt att åka precis innan FT igår, iaf när det gick så bra som det gjorde.. men men +a 220 dollar första kvällen och det får man inte klaga på, är ju här för å bygga! :)

Idag blire möjligtvis lite lir på dagen, men kvällen ska spenderas med GF på malmöfestivalen, Oskar Linnros spelar!

chipchop

Postad

dubblat på 11 dollarn. hittar AQ, flopp a-7-9, rainbow, blir all in mot j-9.. turn j river X.. handen efter; AA all in mot 77, 7a på river dödar mig.. aja glad att de inte va 33dollarn.

Postad

- cirka 40 dollar idag!

Dock så spelade jag en satelite till wcoop-03, 2 dollar rebuy(2x turbo).lyckades klonka in en plats! (215 nlhe, 2million guranteed).. Hade inte klagat på om detta blev klonk turren ;)

Postad

spelar 11 dollar deepstack samt 11 dollar turbo nu, ganska kul med så olika turrar!

deepstacken har jag gått från 5k --> 11.1 k på första timman

turbon har spelats i 45 min 2k --> 8.8k .. haft ett riktigt flow, ak på ak på kk, på settat 99 .. Kan inte klaga, hoppas det springer på lika bra!!