Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$25.00 USD NL Texas Hold'em

Seat 3: Hero ( $34.50 USD )

Seat 4: Player4 ( $24.23 USD ) - VPIP: 57, PFR: 13, 3B: 13, AF: 1.7, Hands: 60

Player4 posts big blind [$0.25 USD].

Hero posts small blind [$0.12 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 7d 7c ]

Player5 folds

Player2 folds

Hero raises [$0.50 USD]

Player4 calls [$0.37 USD]

** Dealing Flop ** [ 5d, 6d, 8d ]

Hero checks

Player4 bets [$1.24 USD]

Hero calls [$1.24 USD]

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Hero checks

Player4 bets [$22.37 USD]

Hero ??

Postade denna hand i min DB för någon dag sedan men har inte fått någon respons alls så postar den här istället. Om det skulle visa sig vara olagligt att posta en hand i två olika trådar är det bara att plocka bort denna samt ge mig en dumstrut.

FI är baserat på vad jag sett de blygsamma 60 händer vi spelat inte den vassaste kniven i lådan..

Spelet fram till turn standard? ett stycke set samt straightflushdrag, synar vi hans all in där och säger wp till 8-8, två ruter och any 9 or 4?

Postad

Sjuk hand. Drygt 35% mot en 8, under 30 mot en färg (över 7-high), egentligen "enkel" fold.

När du lägger till det där med kniven i lådan kan spelare ibland få asrolig panik med diverse händer, men du måste ha rätt så pass ofta att om du inte verkligen tror han är full av skit eller gör såhär med AA eller annan rå-bust så kan du inte syna.

Postad
Sjuk hand. Drygt 35% mot en 8, under 30 mot en färg (över 7-high), egentligen "enkel" fold.

När du lägger till det där med kniven i lådan kan spelare ibland få asrolig panik med diverse händer, men du måste ha rätt så pass ofta att om du inte verkligen tror han är full av skit eller gör såhär med AA eller annan rå-bust så kan du inte syna.

indeed....han verkar ju onekligen rätt fiskig mtp statsen, firrar brukar få panik med händer dom inte vet hur dom ska agera med, och då brukar det oftast vara hyffsat starka händer/drag. Jag hade nog synat mot random fisk faktiskt när han överpushar sådär iaf....

nå du synade å vann i guess?

Postad
Nja, de flesta HH's som postar är nog förluster. Vinner man är det ju ett genidrag. :)

Det har du helt rätt i. Ja jag synade och fisken, eller vi kanske ska kalla honom "spelaren som egentligen var mycket sämre än jag som oxå är dålig" hade 9d 6x och spenderade sedan 45 minuter på att håna mig i chatten för hur dålig jag var som kunde syna honom när han "so obvious had straight". Om jag sedan stackade honom med set där han checkraisar mig all-in med missad A-K är en annan storry :mrgreen: