Gå till innehåll

Floppat set, betta river för värde?


Recommended Posts

SB: $76.50

BB: $40.77

UTG: $33.51

CO: $205.26

Hero (BTN): $205.37

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 2 :heart: 2 :spade:

1 fold, CO calls $0.50, Hero raises to $4, 1 fold, BB calls $3, CO calls $3.50

 

Flop: ($12.50) 7 :diamond: 9 :club: 2 :club:(3 players)

BB checks, CO checks, Hero bets $8.00, BB calls $8, CO calls $8

 

Turn: ($36.50) 5 :diamond:(3 players)

BB checks, CO checks, Hero bets $24.00, BB folds, CO calls $24

 

River: ($84.50) 3 :club:(2 players)

CO checks, Hero bets $33.00, CO folds

 

Vad tycker ni, är det rätt att betta river här?

5:an på turn ger 68 stege, men tror han skull raisa mig om den satt. Sen när klövern kommer på river. Fundera jag om de finns nått värda alls att betta. Kommer fram till en siffra ungefär 1/3 pott och tänker att kanske betalar han av med någon 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag tror du får syn/värde av på river kan vara en väldigt dåligt spelad top2 7-9. Men det finns nog inte.

 

Du får syn av högre set (också det vore dåligt spelat). Stege/Färg får du omslag av och du blir troligen sugen på att syna då du bettat dig commitad.

 

Behöver jag säga att jag checkar ner? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålänge han inte visat tendenser på checkraisea med starka händer på river så ska du absolut valuebeta.

 

Med spelare som checkhöjer river i såna här situationer får man ju omvärdera vilken range man ska valuebeta alt vika om man blir höjd. Men det är ju irrelevant så länge han aldrig gör detta.

 

Jag må vara ute på djupt vatten lite här när jag påstår att sizen på valuebeten beror ju mångt och mycket på hur tunn din range för bet på river är. Ju tunnare ju mera kan du beta. Gäller väl samma sak ifall du vill bluffa en pott med tunn reprange på river? Finns ju iofs alltid en motpol där man kan beta svagt för att reppa svag men ändå få fold. Men man får nog räkna med ökad % syn också.

 

Jag tycker ditt spel med bet på fyra av fyra möjliga reppar ganska säkerligen en bra hand och bör då få mycket kred. Dvs fi kommer syna väldigt sällan. Med det i beräkningarna så bör man göra en väldigt låg valuebet för att öka syn %.

Sizea beten så 88 och 9x, 7x blir sugna att kolla upp dig på river. (natuligtvis förlorar man en del värde mot 2par som annars hade synat en betydligt större summa)

rätt eller fel?

 

Allmänt spelar du den som man ska enligt handboken och river sizen är marginell då vissa synar "normala/höga" betar anyway.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar tanken om en större size på river då det kan få honom att börja tro han kan bluffcatcha. En annan fördel med stor size är att FI nära på aldrig kommer gå för en bluff. Liten size funkar fint också, även om det ökar risken att bli bluffraisad.

 

Tycker absolut att det är en bet på river för att kunna bli avbetald i framtiden. Sitter vi och checkar ett set här börjar nog motståndarna tycka vi är übernit och det är tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns standard, men en fundering om Fi slår om relativt stort på river lägger vi?

 

Skulle han slå om de är, så hade jag foldat. Ja tror han väldigt sällan bluffar där.

Tycker de är sällan FI c/r river på den här nivån om han skulle ha satt färgen. Oftast brukar dom leda ut då dom är ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Skulle han slå om de är, så hade jag foldat. Ja tror han väldigt sällan bluffar där.

Tycker de är sällan FI c/r river på den här nivån om han skulle ha satt färgen. Oftast brukar dom leda ut då dom är ur position.

 

Tvärtom. Detta är ett gyllene tillfälle för Fi att bluffa. Syn på alla gator skriker färgdrag och c/r är ett alldeles utmärkt sätt för att få bra betalt när färgen sitter. Hero hade haft en svår syn om Fi reppat färgen och höjt till exempelvis 95. Tycker dock att Hero spelar handen bra men undrar vad Fi håller på med, :Ad::8d:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...