Gå till innehåll

Någon som vet?


Gus-owicz

Recommended Posts

Spelar på Microgaming NL50 och där finns de några spelare som köper in sig för 10euro. Antingen AI eller Fold. Dubblar dom så lämnar dom bordet för att köpa in sig på nästa med 10. Dom kan göra rebuy 3 ggr också på samma bord också ..

 

Har frågat varför dom spelar så , men ingen vill svara.

 

 

Någon här som har en aning om vad det är för strategi :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på Microgaming NL50 och där finns de några spelare som köper in sig för 10euro. Antingen AI eller Fold. Dubblar dom så lämnar dom bordet för att köpa in sig på nästa med 10. Dom kan göra rebuy 3 ggr också på samma bord också ..

 

Har frågat varför dom spelar så , men ingen vill svara.

 

 

Någon här som har en aning om vad det är för strategi :-)

 

För att det är en fördel att spela med kortare stack än sina motståndare, då du inte kan bli utbettad ur handen när du är all in, vilket kan ske för spelarna med djupare stackar. En short stack som spelar optimalt går inte att exploita medan de djupare stackarna automatiskt blir exploitade pga att de kan påverkas i handen efter att ha synat short stackens all in.

 

 

Ett Exempel:

 

Spelare 1 har 100kr

Spelare 2 har 100kr

Spelare 3 har 20 kr

 

Spelare 2 postar Small Blind (0,5kr)

Spelare 3 postar Big Blind (1kr)

 

Spelare 1: Höjer till 3kr

Spelare 2: Höjer till 10kr

Spelare 3: All in 20kr

Spelare 1: ?

 

Efter detta får spelare 1 väldigt svårt överlag att syna spelare 3 på grund av att han hotas att bli ställd all in av spelare 2 så oftast står han inför beslutet att höja eller folda. Spelare 3 kommer alltid att spela om antingen spelare 1 eller 2:s döda marker inne i mitten och har här en fördel av att spela för mindre insats än de andra kring bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tackar för svaret.

 

Spelar du efter den strategin? Undrar om det är vinnande.

 

De spelare jag möter tror jag ej är vinnande, iaf inte på denna nivån. De reggsen som spelar på NL50 microgaming, alla vet juh vad deras range är ( och den är inte speciellt optimal om man ska pusha AI ) så de får väldigt ofta syn och losar. För de spelar heller inte speciellt ofta efter de exempel som du beskrev, de pushar oftast först.

Hade dom köpt in sig på ett bord med bara "short stacks" hade de funkat bättre kanske, men ofta sitter vi med över 100BB.

 

måste man kanske spela så på massa olika nivåer samtidigt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tackar för svaret.

 

Spelar du efter den strategin? Undrar om det är vinnande.

 

De spelare jag möter tror jag ej är vinnande, iaf inte på denna nivån. De reggsen som spelar på NL50 microgaming, alla vet juh vad deras range är ( och den är inte speciellt optimal om man ska pusha AI ) så de får väldigt ofta syn och losar. För de spelar heller inte speciellt ofta efter de exempel som du beskrev, de pushar oftast först.

Hade dom köpt in sig på ett bord med bara "short stacks" hade de funkat bättre kanske, men ofta sitter vi med över 100BB.

 

måste man kanske spela så på massa olika nivåer samtidigt ?

 

Jag har aldrig spelat efter strategin själv, men jag har under en lång tid spelat på iPoker, där det fanns flera regs som spelade efter denna strategi. Just den formen som du beskriver där de open pushar låter inte som något optimalt och bör inte vara vinnande på speciellt höga nivåer.

 

Att det går vinna som short stack är dock ett givet faktum. Jag har sett shortstacks som gjort över 30$k på nivåerna 0,5/1-5/10 bara i år. Det vanliga när man kör short stack strategi är att man spelar flera nivåer eftersom man ofta springer slut på bord om man bara spelar en nivå. Shortstacksen lämnar så fort som dom har dubblat och det tar ca 2 timmar (tror jag?) innan de får återvända till borden med annat stackdjup än de lämnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...