Gå till innehåll

"Sveriges bästa turneringsspelare listar sina favoritturneringar"

Recommended Posts

Postad

Håller på att lägga upp en ny artikelserie på Poker.se. Så här beskrivs den i ingressen:

"Vi har kontaktat ett flertal av Sveriges bästa nätturneringsspelare för att få dem att berätta om sina favoritturneringar, och vilka faktorer som styr valet av spel. I en serie om tre delar presenterar vi en unik redogörelse av hur den svenska turneringseliten ser på utbudet online, och vad som skapar värde för dem i turneringarna."

Här hittar ni första delen.

Här hittar ni andra delen.

Här hittar ni tredje och sista delen.

Målgruppen för artikeln är primärt spelare som inte själva spelar onlineturneringar på de högsta nivåerna, men som har intresse för att raila och följa resultat därifrån, och kanske siktar på att spela dem i framtiden.

Vi kommer att följa upp med intervjuer med flera mycket duktiga turneringsspelare.

I den här tråden kan ni diskutera artiklarna.

Postad
Lite b att ni döper den till "Sveriges bästa turneringsspelare" och sen inte anger iaf deras nicks. Intressant annars.

Ja, jag köper absolut den kritiken. Samtidigt känns det svårt att bara nämna ett fåtal av spelarna, vilket skulle skapa mer spekulationer om vilka de övriga är. I den bästa av världar hade vi nämnt dem alla. Jag vill ändå tillstyrka att rubriken är korrekt; en stor del, även om vi saknar några, av Sveriges bästa turneringsspelare har deltagit i arbetet.

Postad

Kan avslöja att bl.a jag, Crappy och jm_j har blivit intervjuade. När det gäller turneringar på nätet är ju Selman på SvS oslagbar. Lagom inköp, lagom mycket folk och en hel del kompetenta spelare att lära sig moves av.

Postad

Intressant som sagt, speciellt med intervjuer. Men att länka till pocket fives för att se vilka det kan gälla är väl lite missledande? En stor del av de topprankade finns ju inte med om du söker på Sverige.

Postad
Intressant som sagt, speciellt med intervjuer. Men att länka till pocket fives för att se vilka det kan gälla är väl lite missledande? En stor del av de topprankade finns ju inte med om du söker på Sverige.

Nej, jag insåg det med. Exemplifieringen där var inte klockren så här i efterhand. Jag vill inte heller att det ska läggas för stor vikt vid enskilda namn, utan mer i själva resonemanget. Det handlar ändå om hur spelarna tänker när det väljer vad de ska spela.

När det handlar om poker kan man alltid resonera i termer om "varför är den med?", och "varför saknas den?", men jag är trygg i vetskapen om att det är mycket rutinerade spelare som är med här, samtliga är regs på nivån, och ett flertal av dem tillhör det absoluta spelmässiga toppskiktet i Sverige. Kort sagt uppfyller de kraven för mitt urval.

Postad

Mycket bra artikel! Tackar för den!

Kan avslöja att bl.a jag, Crappy och jm_j har blivit intervjuade. När det gäller turneringar på nätet är ju Selman på SvS oslagbar. Lagom inköp, lagom mycket folk och en hel del kompetenta spelare att lära sig moves av.

Kommer väl i del 3 när Erik förklarar att det är nästintill omöjligt att gå back om man bara spelar turneringar med 50-100% övervärde eller oändlig övervärde (=frirullar)...

Postad
Kan stämma, vet inte om det arrangerats fler på den nivån. På $10K-nivån har det ju ägt rum ett antal dock.

Ekvation för att räkna ut hur många 10k-turrar som har spelats online:

y = x

där

y = Antalet 10k-turrar där Sumpas har varit på FT

x = Antalet 10k-turrar tot.

Do the math!

Postad

All heder till tanken med detta reportage, men efter att ha läst alla tre delarna känns det hela rätt urvattnat och tämligen inehållslöst. Har svårt att se vilka individer som tycker det är kul att lira MTT´s som inte kunnat räkna ut detta själva.