Mikey Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 Har märkt att jag ofta har märkliga svängningar i mitt SnG spel. Jag brukar gå stadigt plus i 3-4 dagar, sedan går jag back 3-4 dagar. Sedan går jag plus 3-4 dagar i streck igen, och sedan back 3-4 dagar i streck. Brukar ligga på $70-$140 plus per dag de dagar jag plussar och $30-70 per dag back då jag backar, så BRen går ju stadigt uppåt i vilket fall som helst. Men jag tycker ändå att det är lite kuriöst. Hur brukar ni andra SnG spelare ha det på svängningsfronten? Jag lider inte av att det svänger och har sig på grund av att jag vet att jag tar igen det snart ändå, och jag ser alla dessa pengar enbart som läropengar i vilket fall som helst, men intressant ändå. Nämnas bör att jag spelar runt 5-10 SnGs per dag. Kanske blir annorlunda när man 8-tablar. Antar att svängningarna blir mycket mindre då från dag till dag. EDIT: Vet ej om ni vill ha denna i TRN eller Resultat, men testar här till att börja med! Om inte annat så blir ju QoS glad då han får använda sina moderatorkrafter * Turneringspoker är helt okej, men jag pillar till NLT (antar att det är det) - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Förmodligen kommer du få uppleva både längre uppåt perioder och längre neråt perioder i framtiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
unis Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Jo det svänger så det står härliga till. Skämt o sido, det är klart det svänger så äre alltid. Och med tanke på att du går plus och du ser pengarna som läropengar så äre ju ingen fara i fortet. Bara att tuta å köra tills det inte går mer. Nämnas bör att jag spelar runt 5-10 SnGs per dag. Kanske blir annorlunda när man 8-tablar. Antar att svängningarna blir mycket mindre då från dag till dag. 8-tablar ? du menar att spela 8 SNG samtidigt, hur i all världen ska du lyckas med det ? Det känns lite som overkill, finns ju inte en chans i världen att du hra kolla på dina motspelare där? eller har jag missuppfattat dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 15 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2005 ^^ Nej alltså jag är inget fan av 8-tabling, men vet många som gör det dock (inte personligen, utan genom forum osv) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mabose Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Det är normalt att det blir mycket svängningar om man spela SNG. Ibland får man in förstaplatser medan andra veckor hamnar man bara på bubblan. Jag hade väldiga svängningar när jag spelade SNG:s på Paradise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Det blir så för de flesta tror jag. Det handlar nog inte bara om tur vs otur utan om att man kan gå in i mentala svackor och spelar svagare alt aggressivare om man är i en downperiod. Det är svårt att tjäna pengar på SnGs. Jag har kommit fram till att man måste upp på minst 100-300 US nivån om det skall bli en hyvsad timpeng. Raken tar sjukt mycket i längden. Jag brukar dock dryga ur med några SnG ibland för att kunna spela turneringar med höga avgifter. Det är dock jävligt lärorikt för man lär sig spela om förstaplatser vilket är bra när man tar sig till finalbordet i större turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Det blir så för de flesta tror jag. Det handlar nog inte bara om tur vs otur utan om att man kan gå in i mentala svackor och spelar svagare alt aggressivare om man är i en downperiod. Det är svårt att tjäna pengar på SnGs. Jag har kommit fram till att man måste upp på minst 100-300 US nivån om det skall bli en hyvsad timpeng. Raken tar sjukt mycket i längden. Jag brukar dock dryga ur med några SnG ibland för att kunna spela turneringar med höga avgifter. Det är dock jävligt lärorikt för man lär sig spela om förstaplatser vilket är bra när man tar sig till finalbordet i större turneringar. Ja raken blir ju en del, så flyttat till en annan site inom PR nätverket och fått en sådan där deal som vi här på PF är lite tystlåtna om. Ska se när jag snappar upp min SnG karriär igen. Har upptäckt de relativt stora pengarna som finns på CGs nu också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Det blir så för de flesta tror jag. Det handlar nog inte bara om tur vs otur utan om att man kan gå in i mentala svackor och spelar svagare alt aggressivare om man är i en downperiod. Det är svårt att tjäna pengar på SnGs. Jag har kommit fram till att man måste upp på minst 100-300 US nivån om det skall bli en hyvsad timpeng. Raken tar sjukt mycket i längden. Jag brukar dock dryga ur med några SnG ibland för att kunna spela turneringar med höga avgifter. Det är dock jävligt lärorikt för man lär sig spela om förstaplatser vilket är bra när man tar sig till finalbordet i större turneringar. Vad ser du som en hyffsad timpening? För att tjäna som ett hyffsat betalt jobb räcker det ju med en RIO på 20% på 22$-nivån. Spela 4 st i timmen vilket inte bör vara något problem och du har runt 130 kr/h skattefritt + rakeback, så kanske 150 kr. Spela det 8 timmar på dag och då drar in en bit över 1000 kr/dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts