Gå till innehåll

Bör jag spela FL?


Zindar

Recommended Posts

Hejsan

 

Jag har nu spelat microlimit NL ett bra tag på nätet. Och jag känner att jag lär mig mer och mer och blir bättre och bättre. Jag har fortfarande långt kvar och massor att lära.

 

Jag spelar NL för att jag tycker det är mycket roligare OCH enklare. Anledningen till att det är enklare är att jag känner att jag har fler sätt att påverka spelet.

 

Nu till frågan, för att bli en bättre pokerspelare så har jag skaffat ett flertal böcker som jag har studerat och fortsätter att studera. De flesta böcker som finns handlar om FL och ju mer jag läser desto mer känns det som att jag borde spela FL för att bli en bättre pokerspelare. Sen kanske gå vidare till NL efter.

 

Så.. jag är egentligen inte ute efter att tjäna mer pengar, utan att bli en bättre pokerspelare. Det är tom helt ok om jag förlorar pengar ett tag.

 

Vad tror ni? Fortsätta med NL som jag trivs med och känner att jag blir bättre och bättre på, eller byta till FL som jag inte trivs med, känner mig sämre på, detta för att bli bättre senare?

 

/Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog helt individuellt vilket som passar en psyke bäst. Själv börja jag med FL 0,5-1, spelade upp en rulle, gick över till NL 25 och 50, gick bra ett par månader sen gula jag rubbet 1000$, :cry:

(Redan här kändes det att jag hade svårt med att trycka in hela stacken och veta att man tappa den + att jag allt som oftast gjorde idiot moves och loosade ännu mer.

Gick över till FL 1-2 och gick even ganska länge innan det lossnade.

Köpte SSH och den har gjort susen för spelet, nu spelar jag FL 2-4 och

3-6 med bra resultat och jag spelar aldrig mer NL cashgames, (Tourneys räknas inte för det är ett helt annat spel).

Gillar du att jaga steg och flushdrag och kan du leva med att bli utdragen många ggr men dra ut själv lika många så är FL något för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut att du ska ge det ett försök! Alla fördomar om att limit är tråkigt och man kan syna på vad som helst för att det inte kostar något och att det bara är för fega o.s.v är inte heller någt annat än fördomar. Jag blev faktiskt intresserad av FL när jag läste en NL-bok där de jämförde de båda spelen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa! Även om du inte fastnar och återgår till NL så är det givetvis bra att kunna bägge spelen.

 

Själv har jag spelat mest FL men lite NL under några korta perioder när jag varit trött på Fl-grindet, men efter kanske 5-600 händer NL har jag längtat tillbaks till gamla herderliga FL :)

 

Ett mycket bra boktips gällande FL är Small Stakes Hold'em av Ed Miller, den helt klart bästa boken för low stakes FL som finns idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...