Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!


obvspeltorsk

Recommended Posts

NP! :-)

 

Jag gjorde även chokladpuddingen/vaniljpuddingen efter anvisningar och var mer än nöjd med smak och konsistens på även dessa. Såg riktigt fram emot mina måltidsersättningar då de alla var riktigt goda, och då är jag ändå extremt kräsen med vad jag stoppar i mig.

 

Jag tycker du ska gå ut hårt som fan och tappa all vikt, eller åtminstone 80% av målvikten på helt ren kur innan du börjar addera måltider. Anledningen till detta är att blodsockret kommer bli ostabilt när du väl börjar äta fast föda igen, vilket kommer leda till ett enormt sug, och hunger dagligen om du bara stoppar i dig ett mål mat/dag. Ren kur är jobbigt de första 2-3 dagarna, sen tänker man inte ens på att man är hungrig eller sugen längre(egen erfarenhet obv.)

 

Jag kan tillägga att jag tappade 11 kilo(176cm, 81--->70kg) på en 26 dagars ren kur, men då satt jag mest still och grindade de första 20 dagarna. Adderar du löpning och gym till din diet så kommer det gå fort som tusan, men jag avråder från alltför tunga pass på gymmet av förståeliga anledningar. :-)

 

Se till att trappa upp träningen när du återgår till normal kost igen, och håll dig borta från en alltför dekadent kost den första perioden så ska du nog hålla kilona borta för gott.

 

 

Wow tack :D Vad hände sen för dig? Ändrade du din kost helt och hållet sen eller vad?

 

För har aldrig egentligen varit överviktig då jag större delen av mitt liv hållit på med idrott, men sen då man helt plötsligt la ner med allt som hade med idrott och göra (och kände sig värd att inte behöva träna alls på ett tag) Kom det kilo efter kilo, och man är nu en lönnfett grinder. Är dock ingen kris än då jag är 193cm lång och väger 95kg. Men hade tänkt gå ner till en bit över 80kg och sedan börja bygga muskler därifrån, då man lär ha tappat ganska mkt kroppsfett. Gör detta med modifast med för att få en snabb viktnergång ( vilket blir som en motivation ) Då man ser snabbt att resultat sker, så man återigen kan komma i form och på så sätt hålla igång motivation att hålla sin "matchvikt" för sitt eget välbefinnande :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wow tack :D Vad hände sen för dig? Ändrade du din kost helt och hållet sen eller vad?

 

För har aldrig egentligen varit överviktig då jag större delen av mitt liv hållit på med idrott, men sen då man helt plötsligt la ner med allt som hade med idrott och göra (och kände sig värd att inte behöva träna alls på ett tag) Kom det kilo efter kilo, och man är nu en lönnfett grinder. Är dock ingen kris än då jag är 193cm lång och väger 95kg. Men hade tänkt gå ner till en bit över 80kg och sedan börja bygga muskler därifrån, då man lär ha tappat ganska mkt kroppsfett. Gör detta med modifast med för att få en snabb viktnergång ( vilket blir som en motivation ) Då man ser snabbt att resultat sker, så man återigen kan komma i form och på så sätt hålla igång motivation att hålla sin "matchvikt" för sitt eget välbefinnande :D

 

Wut? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow tack :D Vad hände sen för dig? Ändrade du din kost helt och hållet sen eller vad?

 

Efter avslutad kur trappade jag upp träning på gymmet som jag under 1års tid bara slutade med och började lägga på mig vikt i form av fett istället för muskler. Min kost behövde jag inte ändra alls, då jag hela tiden ätit nyttigt och hälsosamt, bara det att jag ätit för mycket i förhållande till den motion jag fick under mitt "lök-år".

 

Det enda jag gjort på senare tid är att jag dragit ner riktigt mycket på öl och drinkar och grundat mitt alkoholintag på mer och mer vitt vin, samt ren starksprit. Det hjälper givetvis till att hålla vikten på en balanserad nivå, då jag förr kunde dra i mig 20-30 starköl under en helg vilket givetvis sätter sina spår om man sitter stilla vid en dator om dagarna :-D

 

I övrigt är min historia ganska snarlik din. Gick idrottsgymnasium, alltid sportat mycket på fritiden med polare som ett sätt att umgås, vilket jag helt plötsligt tappade intresse för när jag träffade mitt ex och jag blev tvungen att prioritera bort vissa saker i livet för att få tid för henne.

 

Valde då att umgås mer med vänner på helgerna, och då vart det ju bara festande som gällde.

 

I övrigt så tror jag det kommer gå riktigt fort för dig att tappa vikt. Har hjälp en del bekanta med kost och liknande, och långa, välvuxna grabbar har ju allt som oftast en vansinnigt hög kaloriförbrukning även under vila.

 

Ett tips i all välmening är att skippa pokern de första dagarna under din rena kur. Humör, koncentration och andra viktiga egenskaper är ju knappast på topp när kroppen helt plötsligt inte får "tillräckligt" med energi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 186 och ligger där. Hade gärna vägt några kilo till.

Som sagt en hel del andra faktorer också, sedan väger ju muskler mer än fett =)

 

Efter avslutad kur trappade jag upp träning på gymmet som jag under 1års tid bara slutade med och började lägga på mig vikt i form av fett istället för muskler. Min kost behövde jag inte ändra alls, då jag hela tiden ätit nyttigt och hälsosamt, bara det att jag ätit för mycket i förhållande till den motion jag fick under mitt "lök-år".

 

Det enda jag gjort på senare tid är att jag dragit ner riktigt mycket på öl och drinkar och grundat mitt alkoholintag på mer och mer vitt vin, samt ren starksprit. Det hjälper givetvis till att hålla vikten på en balanserad nivå, då jag förr kunde dra i mig 20-30 starköl under en helg vilket givetvis sätter sina spår om man sitter stilla vid en dator om dagarna :-D

 

I övrigt är min historia ganska snarlik din. Gick idrottsgymnasium, alltid sportat mycket på fritiden med polare som ett sätt att umgås, vilket jag helt plötsligt tappade intresse för när jag träffade mitt ex och jag blev tvungen att prioritera bort vissa saker i livet för att få tid för henne.

 

Valde då att umgås mer med vänner på helgerna, och då vart det ju bara festande som gällde.

 

I övrigt så tror jag det kommer gå riktigt fort för dig att tappa vikt. Har hjälp en del bekanta med kost och liknande, och långa, välvuxna grabbar har ju allt som oftast en vansinnigt hög kaloriförbrukning även under vila.

 

Ett tips i all välmening är att skippa pokern de första dagarna under din rena kur. Humör, koncentration och andra viktiga egenskaper är ju knappast på topp när kroppen helt plötsligt inte får "tillräckligt" med energi :)

 

 

Hahha så sjukt, la också ner helt med idrotten osv för mitt ex. Och under det 1,5året har man gainat några pannor så rasar lätt iväg. Får nog bli även för mig att dra ner på alkoholintaget, först och främst ölen då. Om man ska göra något sånt här är det likabra att gå in för det till 100% annars ger det inte mkt imo. Tror personligen också att det kommer rasa ganska snabbt och då kommer man ju garanterat må mycket bättre också. Kommer bli några jobbiga första dagar nu, så vettefan egentligen vad jag ska sysselsätta mig med. Kan ju som bara inte sitta och stirra i taket och vänta på nästa måltid då man håller gå genom taket för att man är så hungrig och sugen på socker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kapacitet arbetar hjärnan på under en "kur"? Inte insatt i nånting om det här och hade inte hört om "shake-dieten" vad det nu kallas förrens en polare körde på den för ett par månader sedan. Blev lite sugen på att tappa ett par kilo med en "quick fix" men insåg att jag förmodligen skulle vara för seg för att kunna grinda under tiden.

 

Som sagt jättejätte o-insatt inom ämnet men jag rasade 29kg på 10 månader för ett par år sedan (193cm, 107-78kg) på det gamla hederliga sättet. Inte röra alkohol, inte ens titta åt läsk/pizza/godis/chips och leva på fullkornspasta. Har nu på ett par år smitit upp till strax under 100 igen och insett att det handlar mer om att ändra sin inställning till mat/alkohol/motion mentalt istället för annars glider man sakta men säkert upp igen. Kan betta femsiffrigt belopp med vem som helst att min polare som gick ner 25kg med "shake-dieten" (vad heter det? :) för lazy för att läsa upp) kommer vara tillbaka vid originalvikt inom 15 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kapacitet arbetar hjärnan på under en "kur"? Inte insatt i nånting om det här och hade inte hört om "shake-dieten" vad det nu kallas förrens en polare körde på den för ett par månader sedan. Blev lite sugen på att tappa ett par kilo med en "quick fix" men insåg att jag förmodligen skulle vara för seg för att kunna grinda under tiden.

 

Som sagt jättejätte o-insatt inom ämnet men jag rasade 29kg på 10 månader för ett par år sedan (193cm, 107-78kg) på det gamla hederliga sättet. Inte röra alkohol, inte ens titta åt läsk/pizza/godis/chips och leva på fullkornspasta. Har nu på ett par år smitit upp till strax under 100 igen och insett att det handlar mer om att ändra sin inställning till mat/alkohol/motion mentalt istället för annars glider man sakta men säkert upp igen. Kan betta femsiffrigt belopp med vem som helst att min polare som gick ner 25kg med "shake-dieten" (vad heter det? :) för lazy för att läsa upp) kommer vara tillbaka vid originalvikt inom 15 månader.

Vilka viktswingar :S

Yes, inne på ditt spår men det är efter en stund av "ren-kur". Då man sen sakta men säkert kommer trappa ner på kuren för att så småningom övergå till vanlig nyttig mat, och eventuellt någon bar om man är väldigt sötsugen. Annars blir det lätt att man sakta men säkert äter igen kilona igen, och säkert ett par kg till.

Det som kmr bli jobbigast för mig är att kunna hålla mig undan för colan, då man med handen på hjärtat kan säga att man är rätt så jävla beroende av det.

 

Sen undrar jag även som dig hur kroppen samt hjärnan fungerar under kur?

 

Problem med magen osv?

Trötthet?

osvosv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk går upp i vikt är ju för att dom i majoriteten av fallen återgår till sina gamla vanor. Har man som mig(och uppenbarligen obvspeltorsk) inga gamla ohälsosamma vanor, förutom kort period av slarv, så kommer man ju inte gå upp. Det spelar liksom ingen roll hur man tappar vikten.

 

Tränar du bort den och äter fullkorn så kommer du likförbannat dra på dig övervikten igen om du återgår till den gamla livstilen som gjort dig fet från början.

 

Samma sak med VLCD-diet såklart.

 

Det enda som talar för att tränings-bantarn skulle ha lättare att klara av att hålla vikten är att han under sin viktnedgång varit tvungen att lägga om sin livstil till ett mer sunt sätt att leva, medan killen som går på pulver inte alls behöver ändra om sitt sätt att leva utan rasar i vikt även om han inte rör sig.

 

Sen är ju gammal klassisk träning givetvis det allra bästa sättet att tappa vikt, då man tappar en massa vikt som man egentligen inte vill tappa under en VLCD-kur, men vissa människor(likt mig) är otåliga och vill se snabba resultat för att inte tröttna och då är pulverdiet helt ok.

 

Sen undrar jag även som dig hur kroppen samt hjärnan fungerar under kur?

 

Jag var sinneslö under 2-3 dagar, sen funkade "kontoret" som det ska igen. Spenderade mina första dagar vid sjön med fiskespö i handen så led inte av att vara okoncentrerad. Var faktiskt riktigt mysigt, även om jag stundtals var riktigt riktigt hungrig

 

Problem med magen osv?

 

Gjorde inte "number two" på 3 dagar, men köpte sedan hela linfrön och sköljde ner en matsked av dessa med morgon-shaken. Det satte fart på systemet. Hela linfrön finns att köpas i alla hälsokostaffärer och större matvaruaffärer.

 

Trötthet?

 

Blev trött lite tidigare och vaknade lite tidigare. Win-win för mig som hade urusel dygnsrytm och brukade vakna strax innan tanten kom hem från jobbet. Nu är jag givetvis tillbaka i den onda spiralen med kass dygnsrytm igen :D

 

osvosv

 

I stort sett ett ganska smärtfritt sätt att rasa i vikt, så länge man har disciplin. Fuskar man och småäter en massa så blir det givetvis värre. Se till att dricka riktigt mycket vatten, och om du har problem med cola-sug så köp Coke-zero då du kan dricka oändligt av den utan att det påverkar viktraset något. själv slutade jag helt med Colan strax innan min diet och bytte ut all Cola mot kolsyrat vatten(som efter ett tag är minst lika gott)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan bluffsyn, det här med colan jag var mest orolig. På senare tider har jag dock försökt dricka cola-zero istället och tycker den är över förväntan. Du är säker att den inte påverkar viktraset någonting alls? Då jag lär ha ett enormt sötsug inom de närmsta dagarna känner jag. Ätit första puddingen idag och för andra börjar det snart bli dags. DRA ÅT HELVETE VAD HUNGRIG JAG ÄR :D Kan inte koncentrera mig på något typ, och mat är det överallt här i kylskåp och skafferier osv. Är en jävla massa frestelser.

 

Sen 4a påsar om dagen är inte det lite overkill? Känns som man redan på engång måste beställa nytt annars har man ju bara mat till typ 1 vecka ?

Hade tänkt mig kanske, en filtallrik och ett litet grovbröd till frukost och sedan 2-3 påsar? Sen eventuellt nån bars om det skulle krisa. Någonting som skulle funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför folk ska ha så bråttom. Min före detta vän gjorde detta och precis som nämnts så tog det ca ett år sen var alla hans 15 kilo tillbaka.

 

Det är inte som att det går jättelångsamt om man inte kör pulverdiet. Lägger man om kosten och börjar äta massa sallad, kyckling, fisk osv osv, skippar skräpmaten och drar ner på ölen så kommer vikten rasa mycket fort i vilket fall. Dessutom kommer man må mycket bättre under tiden och även orka träna om man vill det. När man väl fått ner vikten dit man är nöjd har man redan vanorna inne.

 

Det är i princip oundvikligt att man kommer gå upp några kilo igen när man slutar med VLCD och börjar äta vettigt och jag kan tänka mig att detta är väldigt omotiverande.

 

Nu ska jag äta Cocoa Pebbles med fetmjölk :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan bluffsyn, det här med colan jag var mest orolig. På senare tider har jag dock försökt dricka cola-zero istället och tycker den är över förväntan. Du är säker att den inte påverkar viktraset någonting alls? Då jag lär ha ett enormt sötsug inom de närmsta dagarna känner jag. Ätit första puddingen idag och för andra börjar det snart bli dags. DRA ÅT HELVETE VAD HUNGRIG JAG ÄR :D Kan inte koncentrera mig på något typ, och mat är det överallt här i kylskåp och skafferier osv. Är en jävla massa frestelser.

 

Sen 4a påsar om dagen är inte det lite overkill? Känns som man redan på engång måste beställa nytt annars har man ju bara mat till typ 1 vecka ?

Hade tänkt mig kanske, en filtallrik och ett litet grovbröd till frukost och sedan 2-3 påsar? Sen eventuellt nån bars om det skulle krisa. Någonting som skulle funka?

 

Sötningsmedlena ryktas frisätta lite insulin så det kan möjligen göra hungern svårare.

 

Vet inte hur stora dessa påsar är men min gamle vän körde genom Xtravaganza och han delade påsarna i två delar och spridde ut dem över dagen. 5-6 såna portioner om dagen tror jag det blev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför folk ska ha så bråttom. Min före detta vän gjorde detta och precis som nämnts så tog det ca ett år sen var alla hans 15 kilo tillbaka.

 

Det är inte som att det går jättelångsamt om man inte kör pulverdiet. Lägger man om kosten och börjar äta massa sallad, kyckling, fisk osv osv, skippar skräpmaten och drar ner på ölen så kommer vikten rasa mycket fort i vilket fall. Dessutom kommer man må mycket bättre under tiden och även orka träna om man vill det. När man väl fått ner vikten dit man är nöjd har man redan vanorna inne.

 

Det är i princip oundvikligt att man kommer gå upp några kilo igen när man slutar med VLCD och börjar äta vettigt och jag kan tänka mig att detta är väldigt omotiverande.

 

Nu ska jag äta Cocoa Pebbles med fetmjölk :lol:

 

Tkr verkligen inte om varken sallad eller fisk, därför jag prövar på något sånt här. Så jag kan börja med kycklingen och mkt fullkornsmat. Eller har du några andra tips?

Har läst att många riskerar att väldigt snabbt gå upp alla kilona igen, och det beror oftast på att man "tvärstannar" med dieten, istället för att sakta men säkert trappa av och så småningom sluta helt. Men tänker inte göra det misstaget och kommer väl köra i max 2-3veckor (börja trappa ner efter 2).

Sen ska morsan som är läkare samt kostrådgivare på sin vårdcentral hjälpa mig med kosten i framtiden.

 

Sötningsmedlena ryktas frisätta lite insulin så det kan möjligen göra hungern svårare.

 

Vet inte hur stora dessa påsar är men min gamle vän körde genom Xtravaganza och han delade påsarna i två delar och spridde ut dem över dagen. 5-6 såna portioner om dagen tror jag det blev.

 

 

Ah okej, Du blandar påsarna med 2dl vatten funderar dock på ta lätt mjölk istället då jag tror det kmr bli mkt godare men dock 80extra kalorier. Så tyckte det blev väldigt mkt och äta och var proppmätt efter måltiden. Men hungern kmr snabbt igen :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

New me: Vecka 1, Dag 1

 

Tänkte försöka summera dagarna lite då och då, möjligtvis inte varje kväll då mitt liv samt pokerspelande inte är så särskilt händelserikt. Fortfarande i någonslags "misär-stämning" efter förhållandet tagit slut. Men börjar sakta men säkert blir bättre, då jag brutit kontakten nu. Sen en underbar helg, med några vänner på en "Milf-krog" som förövrigt må vara det roligaste krogbesök jag någonsin har varit med om, gör ju saker lättare. Något jag verkligen skulle rekommendera, då dom inte verkade vara sena på både det ena och andra.

 

Iaf ätit 2 modifast puddingshakes nu, och har varit proppmätt efter bägge för att väldigt snabbt bli hur hungrig som helst. Puddingarna var väll helt ok, ska testa blanda med lättmjölk och se om jag kan göra den ännu lite godare. Tror inte jag skulle klara hela kuren på enbart chokladpuddingarna, så måste in och beställa lite nytt. Kanske kombinera med något bar då och då.

 

Iaf, löppass och solarium står nu på schemat. För att sedan hoppa på grinden för andra gången idag.

Första passet slutade 2,7k upp. Vilket ger nästan fina 20k upp för månaden.

 

Invägningen i morse stod på 95,7kg, nu kör vi!

 

Invägning: 95,7kg

Målvikt 82-83kg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr verkligen inte om varken sallad eller fisk, därför jag prövar på något sånt här. Så jag kan börja med kycklingen och mkt fullkornsmat. Eller har du några andra tips?

Har läst att många riskerar att väldigt snabbt gå upp alla kilona igen, och det beror oftast på att man "tvärstannar" med dieten, istället för att sakta men säkert trappa av och så småningom sluta helt. Men tänker inte göra det misstaget och kommer väl köra i max 2-3veckor (börja trappa ner efter 2).

Sen ska morsan som är läkare samt kostrådgivare på sin vårdcentral hjälpa mig med kosten i framtiden.

 

Ah okej, Du blandar påsarna med 2dl vatten funderar dock på ta lätt mjölk istället då jag tror det kmr bli mkt godare men dock 80extra kalorier. Så tyckte det blev väldigt mkt och äta och var proppmätt efter måltiden. Men hungern kmr snabbt igen :S

 

Jag har inte själv provat något liknande (och kan inte se att det någonsin kommer hända) men meningen med att enbart köra pulvret och sådär extremt lågt på kolhydrater är att försätta kroppen i ketos. Det tar upp till någon vecka att uppnå och det är fram tills dess folk brukar klaga på att dem mår skit, när dem väl kommit dit ska hungern dämpas och eventuell huvudvärk och allmänna plågor man känt försvinna. Många mår nu helt ok. Om du börjar blanda pulvret med mjölk istället och också äter någon vanlig måltid om dagen ibland så sägs det att du kommer må sämre av det än om du bara kör pulver efter anvisning. Detta är som sagt vad jag läst och hört och jag har ingen egen erfarenhet av det. Men självklart kommer du gå ner en massa vikt även på det viset, om än aningen mindre än med enbart pulver+vatten.

 

Kan inte direkt ge dig tips på vad du ska äta när jag inte vet vad du gillar ;) Måste väl finnas några grönsaker du kan äta. Och självklart är inte fisk ett måste, ät en massa kycklingfilé istället då. 300g kyckling, en liten portion ris/pasta/potatis och lite sallad av något slag till det kommer mätta bra och är inte speciellt många kalorier. Med din längd och vikt kommer det vara hur lätt som helst att gå ner i vikt även på "normalt" vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte själv provat något liknande (och kan inte se att det någonsin kommer hända) men meningen med att enbart köra pulvret och sådär extremt lågt på kolhydrater är att försätta kroppen i ketos. Det tar upp till någon vecka att uppnå och det är fram tills dess folk brukar klaga på att dem mår skit, när dem väl kommit dit ska hungern dämpas och eventuell huvudvärk och allmänna plågor man känt försvinna. Många mår nu helt ok. Om du börjar blanda pulvret med mjölk istället och också äter någon vanlig måltid om dagen ibland så sägs det att du kommer må sämre av det än om du bara kör pulver efter anvisning. Detta är som sagt vad jag läst och hört och jag har ingen egen erfarenhet av det. Men självklart kommer du gå ner en massa vikt även på det viset, om än aningen mindre än med enbart pulver+vatten.

 

Kan inte direkt ge dig tips på vad du ska äta när jag inte vet vad du gillar ;) Måste väl finnas några grönsaker du kan äta. Och självklart är inte fisk ett måste, ät en massa kycklingfilé istället då. 300g kyckling, en liten portion ris/pasta/potatis och lite sallad av något slag till det kommer mätta bra och är inte speciellt många kalorier. Med din längd och vikt kommer det vara hur lätt som helst att gå ner i vikt även på "normalt" vis.

 

Tack för svar, är verkligen beredd att jag kmr må piss. Men sånt lär man väl få ta, bara att bita ihop sas.

Älskar kyckling/ris/potatis/pasta osv, och skulle kunna äta det några dagar i veckan. Borde väl även finnas något kött som kan vara bra att äta? Just nu är det inte mkt sallad jag äter, men får lära mig äta det eller nå :S. Efter avslutad kur då.

 

"milf-krog"? Golden hits?:-) Gl me nya livet.

 

Den hette sjö-nånting och låg vid vattnet, riktigt guldvärde :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5km löpning avslutad, på blyga 29,55. :oops: Kan ju bara bli bättre i framtiden, var verkligen heldöd när jag kom i mål.

 

Solarium nudå, innan vi hoppar på några timmars grind. Skönt att ha fått in lite rutiner i livet.

 

Sizear vi större bets på turn samt river? Eller är dom ganska lagom?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr648.33)

UTG (kr257.50)

MP (kr985)

Button (kr960)

Hero (SB) (kr1001.44)

 

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Kclub.gif

2 folds, Button bets kr14.37, Hero raises to kr46, 1 fold, Button calls kr46

 

Flop: (kr97) 7club.gif, 7diamond.gif, 3diamond.gif(2 players)

Hero bets kr66, Button calls kr66

 

Turn: (kr229) Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets kr139, Button calls kr139

 

River: (kr507) 7heart.gif(2 players)

Hero bets kr299, Button calls kr299

 

Total pot: kr1105 | Rake: kr15

 

Results:

Button didn't show

Hero had Aclub.gif, Kclub.gif (full house, sevens over Kings).

Outcome: Hero won kr1090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5km löpning avslutad, på blyga 29,55. :oops: Kan ju bara bli bättre i framtiden, var verkligen heldöd när jag kom i mål.

 

Solarium nudå, innan vi hoppar på några timmars grind. Skönt att ha fått in lite rutiner i livet.

 

Sizear vi större bets på turn samt river? Eller är dom ganska lagom?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr648.33)

UTG (kr257.50)

MP (kr985)

Button (kr960)

Hero (SB) (kr1001.44)

 

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Kclub.gif

2 folds, Button bets kr14.37, Hero raises to kr46, 1 fold, Button calls kr46

 

Flop: (kr97) 7club.gif, 7diamond.gif, 3diamond.gif(2 players)

Hero bets kr66, Button calls kr66

 

Turn: (kr229) Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets kr139, Button calls kr139

 

River: (kr507) 7heart.gif(2 players)

Hero bets kr299, Button calls kr299

 

Total pot: kr1105 | Rake: kr15

 

Results:

Button didn't show

Hero had Aclub.gif, Kclub.gif (full house, sevens over Kings).

Outcome: Hero won kr1090

 

Om fi är aggresiv kan jag tänka mig en crai på river, vi borde ju ha en hel del händer vi skjuter turn med som vi inte vill bomba på river vilket vi borde låta fi betta på, är det synfisk sizear vi något större och mot normal weaktight är det ganska lagom faktiskt imo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är aggresiv kan jag tänka mig en crai på river, vi borde ju ha en hel del händer vi skjuter turn med som vi inte vill bomba på river vilket vi borde låta fi betta på, är det synfisk sizear vi något större och mot normal weaktight är det ganska lagom faktiskt imo :)

 

Mjo tänker ungefär samma, men killen var en av de tightare reggsen. Så hoppades han skulle betala av mig med något halvbra bara :D

 

 

 

 

 

Hjärnsläpp av FI

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) (kr776)

SB (kr459.54)

BB (kr923.03)

UTG (kr596)

MP (kr1289.78)

 

Preflop: Hero is Button with 10heart.gif, Qclub.gif

1 fold, MP calls kr4, Hero bets kr20, 1 fold, BB calls kr20, MP calls kr20

 

Flop: (kr62) 10diamond.gif, Qheart.gif, 2club.gif(3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets kr40, BB calls kr40, MP calls kr40

 

Turn: (kr182) 4spade.gif(3 players)

BB checks, MP bets kr104, Hero raises to kr279, BB raises to kr863.03 (All-In), 1 fold, Hero calls kr437 (All-In)

 

River: (kr1718) Jclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr1718 | Rake: kr15

 

Results:

Hero had 10heart.gif, Qclub.gif (two pair, Queens and tens).

BB had Adiamond.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

Outcome: Hero won kr1703

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo tänker ungefär samma, men killen var en av de tightare reggsen. Så hoppades han skulle betala av mig med något halvbra bara :D

 

Jättestandard då, skulle tro att fi's range är ganska exakt 99-QQ, mtp riversynen förmodligen JJ-QQ om han verkligen är jättetight, wp : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är aggresiv kan jag tänka mig en crai på river, vi borde ju ha en hel del händer vi skjuter turn med som vi inte vill bomba på river vilket vi borde låta fi betta på

 

c/r känns ju oerhört kallt. Kanske missar nått men alla händer vi slår borde FI checka bakom med och han har ju aldrig luft här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/r känns ju oerhört kallt. Kanske missar nått men alla händer vi slår borde FI checka bakom med och han har ju aldrig luft här.

 

mot en tight el avrg svar ja, därför vi kan tänka oss en crai mot spewtards som kan tänkas betala av med ett mellanpar, fi's range är ju knappas 7x AA så vi kommer splitta en del ggr och få betalt med en crai ett fåtal, samt att vi vill ha lite balans i vår checkrange på river här, antar att vi kommer till flopp med A7s, 67s, 78s och 79s. (edit: samt AA såklart) Vår range för en barrel på turn & river kommer ju va betydligt bredare så ska vi ha en checkfold range för river måste vi ha något vi sätter press med också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...