Gå till innehåll

Spelstil mot flerbordsspelare

Recommended Posts

Postad
Vad är rätt taktik/spelstil mot flerbordsspelare vad gäller Omaha? Kör 0.25-0.50E och ser att vissa motståndare sitter på 4-5 bord samtidigt.

Varför skulle du ha en speciell spelstil när du spelar mot nån som spelar fler bord?

Postad
Varför skulle du ha en speciell spelstil när du spelar mot nån som spelar fler bord?

Gissningsvis för att ju fler bord du spelar desto mer abc spelar du. Cont. betta oftare samt respektera deras bet.

Postad

Spelade omaha 0.25/0.50 6-manna på stars och såg en spelare med ovanligt hög vip status. Sökte och såg att han spelade 25-26 bord samtidigt, alla med fulla inköp.

Lite extremfall kanske men kan ju vara lättare att "köpa" en position och sno blindsen.

Postad
Gissningsvis för att ju fler bord du spelar desto mer abc spelar du. Cont. betta oftare samt respektera deras bet.

För att de flesta spelar annorlunda om de extreme multitablar?

Alla som multitablar spelar inte olika, jag t.ex har samma stats om jag spelar 1 bord som om jag spelar 18 bord, frågan TS borde ställa är hur ska jag spela mot en spelare som spelar t.ex 14/13/3 eller något. det är alldrig bra att dra alla som multitablar över samma kant.

Postad
Alla som multitablar spelar inte olika, jag t.ex har samma stats om jag spelar 1 bord som om jag spelar 18 bord, frågan TS borde ställa är hur ska jag spela mot en spelare som spelar t.ex 14/13/3 eller något. det är alldrig bra att dra alla som multitablar över samma kant.

Du är ett unikum.

Postad

Ok, det va inte meningen att dra alla flerbordspelare över en kam, är väl medveten om att alla spelar olika MEN nån sorts generell stil borde funka. Skulle kunna formulera om det: Hur bör man agera mot stabila spelare som spelar med ett tight urval av starthänder? Får man en syn kan man anta att dom sitter på en bra starthand. Vilken flopp (eller grundkrav på ens egna förutsättningar, dvs färdrag, floppat toppar etc...) ska man agera vidare på när "den stabile" bettar ut?

Postad

jag brukar ofta kolla hur många bord mina motspelare sitter på. Det ger snarare en hint om hur pass bra spelaren är samt då kanske hur uppmärksam han är på alla borden. Är man seriös kan man ju ha uppe hans andra bord för att utnyttja lägen då han verkar ha beslut på andra bord osv.

Postad

right

Postad

Hur hinner man ha koll på alla borden??