Gå till innehåll

Semi-avancerade NLHE strategie artiklar

ambear

Recommended Posts

Hallå

Jag jobbar i norge och har internet men ett väldigt dåligt sådant så jag kan inte spela utan att få connection lost var 5te minut.

Och eftersom jag har såpas dåligt internet har jag tänkt att nyttja min lediga tid till att läsa poker artiklar då jag inte heller kan streama videos.

Alltså, har någon tips på hemsidor som erbjuder gratis semi-avancerad poker strategi genom artiklar eller liknanade för NLHE?

Skulle också vilja ha tips på bra svenska eller relativt lättlästa engelska böcker som är för low-mid stakes spelare

/ambear

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba mera istället så får du råd att gå upp i nivå när du kommer hem.

kan väll inte bli mer irrelevant? (ursäkta fyllestavning i förväg) men ja, om man inte slår 0.000000000001/0.00000000002 så lär man ju inte slå 0.1/0.2 heller bara för man har större rulle, och verkligen inte 100/200 för den delen heller.

Själv har jag inget vettigt att bidra med då jag lagt av med att läsa böcker & artiklar då det inte hjälper för svs ultraexplo 200bb men det som faller in är slanskys no limit holdem & theory på bok vilket jag ansåg var bra näer jag lästde den 2005-2007 något minns inte helt. oavsätt, deucescracked hade hyfsade videos när jag tankade ner deras skit under en månad men tyckte inte riktigt det var min grej utöverdeet kan jag väll bara komma att tänka på 2+2 då pf's nivå någorlunda dött på senaste, inte särkilst ofta man får vettiga inlägg och detta är inte ett av dem.

åter igen, ledsen för fylleskriveriet kom precis hem efter en kväll på krogen och ska gå och lägga mig nu mvh, HH/ Victor.

Länk till kommentar

alright, spelar du svs så hade jag skippat allmän pokerteori för 100bb då det inte hjälper särkilt mycket. har själv över 750 000 hands på svs så har viss aning om vad jag pratar om även om jag är rätt berusad. kan på rak arm tänka mig att böcker som small stakes hold'em av slansky/miller är relativt läsvärt, utöver det så behöver du mest lära dig postflopspel då prespel 200bb djupt mot ultrafisk är i princip värdelöst (spelar ingen roll om du limpar allt/raisar alla valuehands sålänge du krossar postflopspelet. [med modifikation]). Kort och gott behöver du få in stor volym / ha snabb speluppfattning om postfloppspel för att anpassa då 200/bb spel inte direkt är läsbart, självklart hjälper det att plugga en del men då GTO blir sjukt klurigt vid 200bb spel kan man lika bra ge sig på ultraexplo särkilt då svs innehåller sinnessjukt med ultrafisk på microstakes nivåerna.

Känner att jag börjar yra något helvetiskt men jag ska försöka komma ihåg detta och återkomma med ett rimligt svar då vi spelar någorlunda lika nivåer. Återkommer imorgon eller övermorgon beroende på om jag drar återställare hela dagen imorgon. Tack och hej. Heroinhero.

Länk till kommentar

Hur mycket bättre kan man faktiskt 'märka att man blir'/'förvänta sig att bli' av att läsa och fatta denna litteratur? och när man läst den en gång, får man nåt ut av att återläsa den?

jag aspirerar väl också till att bli bättre på poker, men här finns väl egentligen få undantag, men jag kan tänka mig minst ett

{

säg att du är vid en turnering och spelar mot bland andra en riktigt het tjej, och du vet att inget tänder henne lika mycket som när hon får dominera aka kick your ass in poker. Om du förlorar hela din stake-in till henne är du garanterad fantastiskt 'svarta änkan'-sex, så frågan är...

hur stor får din insats (pun not intended) va som störst för att du fortfarande ska vilja förlora? (kanske hända att det är svårt att ta ställning när man har två konkurrerande superlativ i frågeställningen naturligtvis, men låt oss säga att det är din absoluta drömtjej)

}

Vet inte om det står nått om hur man i livepoker undviker att bli distraherad av kvinnor, men jag vet att det är ett stort problem

Länk till kommentar

Hur mycket bättre kan man faktiskt 'märka att man blir'/'förvänta sig att bli' av att läsa och fatta denna litteratur? och när man läst den en gång, får man nåt ut av att återläsa den?

jag aspirerar väl också till att bli bättre på poker, men här finns väl egentligen få undantag, men jag kan tänka mig minst ett

{

säg att du är vid en turnering och spelar mot bland andra en riktigt het tjej, och du vet att inget tänder henne lika mycket som när hon får dominera aka kick your ass in poker. Om du förlorar hela din stake-in till henne är du garanterad fantastiskt 'svarta änkan'-sex, så frågan är...

hur stor får din insats (pun not intended) va som störst för att du fortfarande ska vilja förlora? (kanske hända att det är svårt att ta ställning när man har två konkurrerande superlativ i frågeställningen naturligtvis, men låt oss säga att det är din absoluta drömtjej)

}

Vet inte om det står nått om hur man i livepoker undviker att bli distraherad av kvinnor, men jag vet att det är ett stort problem

Gå in på dass en kvart innan turneringen startar och dra en snabbrunk.

Länk till kommentar