Gå till innehåll

Överpar nl100 hu


Recommended Posts

NL100 boss. 5mannabord som blivit hu. Fi spelar 22/18 och är allmänt tight. Han har 0 4bets på dryga 600 händer. Känns som han har överpar eller luft. Med tanke på hans spelstil så tror jag inte att han bluffhöjer här så ofta och gör han det så tror jag inte han vågar skjuta turn.

 

Vänta, eller få in det så snabbt som möjligt?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

Hero ($155)

($193)

 

Dealt to Hero K:spade: K:club:

 

raises to $3, Hero raises to $9, calls $6

 

FLOP ($18) 2:spade: 7:club: 4:diamond:

 

Hero bets $10, raises to $23, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen så HAR han 88-QQ och sätter oss på överkort typ AK/AQ/KQ och höjer dels för att vi missa men dels för att han leder.

Höjningen var ju så liten så han vill ju nästan ha syn av överkort för värde kan ja tänka.

 

Jag hade synat, check-synat turn då han mest troligt bettar igen sen antingen betta ut river alt check-syna beroende på turn/river.

 

Om man hugger emot på flop så bör det bli till typ 75 och då tror jag man skrämmer bort alla mellan-pocket.

 

Så, tycker de e bättre att låta han betta vidare med sitt mellanpocket och syna ner oavsett turn och river, även om ett A kommer för han höjer troligen inte med AQ/AJ.

 

Så tänker jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...