Gå till innehåll

SNG blogg lowstakes och uppåt


SNG_Jedi

Recommended Posts

Okej, detta är ett projekt som jag haft på gång ett tag utan att riktigt komma igång. Men tanken är att jag ska köra igång nu och förhoppningsvis också kunna fullfölja.

 

Kort om mig; Spelat poker sen jag var sena 17 år (är idag 23) och har spelat "professionellt" sedan 1 år, på mina stakes föredrar jag dock att vi kallar mig för "yrkesspelare". Har under alla år spelat mycket SNGs men nu för tiden spelar jag nästan uteslutande MTT:s mellan $5+R till $20+R samt $10 frz till $75 frz med hyffsat goda resultat.

 

På senaste har jag haft mycket utgifter osv och har cashat ut stora delar av rullen så framöver kommer jag spela en aning lägre tills jag återhämtat mig.

 

Men denna blogg kommer i princip uteslutande handla om mitt nya SNG projekt som jag ska ha vid sidan om. Mycket beroende på att jag vill hitta ett spel med mindre swings för att kunna hålla mig levande vid dåliga MTT-perioder (:

 

Startar smått med $10 SNGs och $400 i BR och kommer spela på tills jag har dubblat rullen och då kommer jag även att gå upp till $20 nivån. Efter några nivåer kommer jag också öka kraven för hur många inköp min rulle måste innehålla men genom de lägre nivåerna $10-$30 kommer jag ha 40 inköp som utgångsläge till att börja med.

 

Tror det var allt, undrar ni nånting så fråga bara. Ska köra igång första passet på ett par timmar nu och känna lite på riggen!

 

Kommer till en början iaf att vara anonym, varför vet jag inte riktigt än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj, hade hoppats på nån slags bloggrigg men icke.

Men innan jag släpper loss whine-guden inom mig så kan jag säga att jag ändrade startrullen till $480 eftersom jag såg att jag kommer spela $12 9-manna turbos till att börja med.

Körde bara 2 set á 6 sngs (kommer öka antalet bord allt eftersom) och sprang otroligt kallt bara. 6 bubblor på 12 spelade och endast en ITM (vinst).

Fick även nöjet att dö KK mot QQ två ggr då damerna fyrfärgade (:

 

 

Backet blev alltså bedrövliga $95 på 12 spelade alltså $7,9/sng och jag är allt annat än nöjd. Hade tänkt spela iaf 30-40 st inatt men väljer att ge mig med SNGs för nu och hämta lite kraft till ett förmiddagspass imorrn.

 

Spelmässigt märkte jag att mitt shorthanded-shortstackspel svajjade lite men det räknar jag med att det blir bättre bara jag får tillbaka lite känsla.

 

För övrigt har jag en rakeback på 30% på sidan jag spelar på vilket ger lite tillbaka varje månad iaf. På dom igen!

 

Spelade SNGS: 12 st

BR: $385

res: -$95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jo rullen är som jag skrev tidigare i minsta laget men jag valde att börja med såhär lite eftersom jag i värsta fall om det behövs, kan ladda om bössan(:

Får se hut mycket jag svänger dock och det kanske är vettigt att öka antalet inköp redan innan jag går upp på $20 (+/- några $) nivån.

 

Annars så har jag precis vaknat, ikväll vankas det pool/grill-party hos en polare så blir bara ett par timmars spel nu under dagen innan det är dags att korka upp.

 

Utöver det så undrar jag lite med er som är vana bloggare/bloggföljare och alla andra med för den delen vad ni hellst läser om? hur mycket handhistoriker vill ni ha med osv osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är redan trött och mätt på detta "projekt".

Springer som en kratta och har nog aldrig bubblat så många turneringar som jag gör just nu.

Blev bara 12 spelade även denna session pga. av att lusten försvinner tillsammans med borden (:

Är CL i den sista jag har kvar och innan denna är backet för sessionen $87 med bara ett par 3e platser och resten utanför pengarna. AK mot AT fick jag torska med 3 pers kvar för en 12k pott (13.5k i spel) i en utav dom.

Livet är en fest!

Detta är dock bara varians och jag ger mig inte så lätt, ska vila ett par timmar och sen brottas med lite nya beats!

 

Resultatet för omgången blev tillslut:

Spelade: 12 st

BR: $318

res: -$67

 

Totalt

Spelade: 24 st

Res: -$162

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och kul med en dagbok som liknar ens eget spel lite.

Spelar själv på full tilt (kör omgångar med 16 bord 6,5$-36$ för att få igång dem nog snabbt:)).

Gissar du också kör full tilt pga 11+1 avgiften på turbo borden.

 

Hur många bord spelar du samtidigt?

Siktar du på Iron Man eller är du det redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes FTP är det jag går loss på just nu. Till en början kör jag bara 6 st bord samtidigt. Men kommer öka det allt eftersom jag hittar rytmen lite (:

 

Iron man är jag inte men borde klara att bli det, vad är de stora fördelarna med FTPs vip-program? Tycker det verkar rätt risigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes FTP är det jag går loss på just nu. Till en början kör jag bara 6 st bord samtidigt. Men kommer öka det allt eftersom jag hittar rytmen lite (:

 

Iron man är jag inte men borde klara att bli det, vad är de stora fördelarna med FTPs vip-program? Tycker det verkar rätt risigt.

 

Det är inte mkt värde egentligen. Några få % från FTPs samt iron man skulle jag tro. Antar att du redan har RB då det är viktigast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jimmy: detta är min BR endast för detta SNG projekt.

Kommer fortf. spela MTT:s som vanligt så mycket jag bara orkar. Rullen storlek för MTT:s är inte så intressant eftersom jag inte kommer att blogga i princip nånting om mitt MTT spel.

 

Började med 40 BI för $12 nivån och sen ökar jag allt eftersom ju högre i nivå jag kommer. Gular jag för mycket i början vilket jag gjort hittills laddar jag bara på rullen med några hundra.

 

Ang. min levnadssituation så bor jag och min flickvän i en lägenhet och "lön" tar jag från mitt MTT spel som vanligt utan att röra SNG pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du posta några HH?

Analysera och ta notes på andra spelare är bra. Sett att det finns flera spelare som man till en början tror är bra men sen när man kollar upp dem på sharkscope så har de typ 5000 games spelade och ROI på -1%. (Kanske lever de på RB?^^)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående HH's så kommer jag absolut posta en del men kanske inte i så stor utsträckning. Hur mycket sånt vill ni läsa om?

 

Idag är det söndag och jag är härligt bakfull så jag ska vila ett par timmar nu, äta nått gott och sen blir det turneringsgrind för hela slanten. Senare mot natten kanske jag fyller upp med lite SNGs när det börjar tunnas ur lite på turre-fronten.

 

Mer om projektet så har jag två böcker jag endast slumläst tidigare men som jag börjat plöja igenom nu.

Det är "Sit N Go Strategy" av Collin Moshman samt "Secrets of Sit N Gos" av Phil Shaw. Hoppas att dessa ska kunna ge en hel del. Nån som läst nån av dom?

 

Är medlem på pokercampus men det är mest för att kika på Eisenhower och Conspiracys MTT videos, men jag kommer även ta mig igenom allt om SNGs som finns där.

 

Men nu, Thaimat och soffhäng ett par timmar så man orkar dinga lite MTTs ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna HH var du spelar mot andra regs. Typ Raizin Azian eller vad han nu heter på 6,5$. Tycker det är intressant hur man anpassar sin egen push/syn range mot andra regs.

Sen är jag även nyfiken på hur din ROI kommer se ut på de olika nivåerna men det tar väll ett tag att få ihop en sample size om du inte redan har en sen förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag väl halva forumet på mig med klyka i spetsen, men din rulle känns ju lite väl låg.

 

Alltid kul att gå i spetsen; jag skulle säga att den är lite väl stor. :mrgreen:

 

Faktiskt. På låg nivå finns det oftast ingen anledning att vara rädd. Man har råd att sätta in nytt, dvs rullen är ersättningsbar. Tanken att öka kraven när man går upp i nivå har därför sina poänger. Dock kan det också anses onödigt, bara man är inställd på att kliva ned igen om man förlorar - när man nått den nivån har man ju en större "kudde" att landa på, förutsatt just att man går ned i nivå när det går dåligt.

 

Motsvarade jag förväntningarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Själv lirar jag i huvudsak $11-$22 SnG med enstaka skott på $33 och $54. Dock bara som hobby och inte på FT. Har själv drygt 100 snitt-BI i rullen, men jag är lite hysterisk med sånt där 8-)

 

Även om SnG är lägre varians än MTT så kan den ju ändå vara bisarrt stor. Och det är rätt jobbigt när man kommer in i såna där streaks som du beskriver när det skiter sig på bubblorna var och varannan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här projektet har verkligen börjat risigt. Fick ju vara lite rungood och ta igen en hel del av alla beats inatt men nu när jag skulle starta dagens pass började det hagla snusk igen. Blev återigen bara 11 spelade och jag har 2 kvar men det ser ut att gå mot ett skapligt back igen.

 

I tre av dom första jag spelade pushade jag hyffsade händer från SB mot sena höjningar bara för att se big blind vakna upp bakom med monster.

 

Jag suger inte ut nånting själv, det kan jag leva med men när man blir utsugen var och varannan hand vore det ju bra om man iaf fick vinna de lägen där man faktist råkar ha sämst hand (;

 

Men angående dagens spel så har jag nog spelat en bit från optimalt också. Jag har en rätt jobbig förkylning att dras med så skallen är rätt tung idag. Stänger ner efter att ha lirat klart dessa 11 som det blir totalt och räknar med att köra ett stort pass imorrn och kanske gula hela rullen eller nå om det fortsätter såhär (;

 

Där passade jag på att torska nästan hela stacken med AQ mot K9 när BB ville försvara... hm..

 

Aja som sagt, ska spela klart dessa 2 och sen sammanställa dagsmisären så blir det på dom igen imorrn. Har börjat analysera lite av dom vanliga motståndarna så kanske skriver nått om det.

 

Nu blir det film-måndag med tjejen, nå tips på nya bra filmer?

 

Spelade: 11 st

Res: -$73

BR: $369

 

Totalt

Spelade: 56 st

res: -$111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer följa, lycka till.

 

Nu får jag väl halva forumet på mig med klyka i spetsen, men din rulle känns ju lite väl låg.

 

haha väldigt offtopic men den bilden på bröderna mongo klädda till någon sorts agenter som du har som avatar måste ju vara en av historiens 3 största FAILs i kategorin "nu tar vi en cool bild" 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG_Jedi varför kan man inte skicka PM till dig?

 

bra fråga? finns det nån inställning för detta?

 

verkar vara nån inställning att jag inte verifierat kontot, kan det stämma? hur verifierar jag?

 

 

Hittade svaret själv. PGA problem med spam så får inte nya användare skicka eller ta emot PM förrän de varit reggade i 5 dagar. Så håll ut (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kul att gå i spetsen; jag skulle säga att den är lite väl stor. :mrgreen:

 

Faktiskt. På låg nivå finns det oftast ingen anledning att vara rädd. Man har råd att sätta in nytt, dvs rullen är ersättningsbar. Tanken att öka kraven när man går upp i nivå har därför sina poänger. Dock kan det också anses onödigt, bara man är inställd på att kliva ned igen om man förlorar - när man nått den nivån har man ju en större "kudde" att landa på, förutsatt just att man går ned i nivå när det går dåligt.

 

Motsvarade jag förväntningarna? :)

 

Haha, jo du gjorde ju de :-)

 

tror det beror mycket paa hur man är som person. Jag skulle inte spela mitt a-game om jag hade förlorat en stor del av rullen, även om det skulle vara rulle där man skjuter in mer pengar. Andra spelar det liksom ingen roll för och daa kan det ju givetvis vara rätt(är rätt).

 

haha väldigt offtopic men den bilden på bröderna mongo klädda till någon sorts agenter som du har som avatar måste ju vara en av historiens 3 största FAILs i kategorin "nu tar vi en cool bild" 8-)

 

Haha, den är riktigt fin den :). Skönt för de att de är saa duktiga hockeyspelare som de är, annars hade deras liv nog varit saa där att leva :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...