Gå till innehåll

Vika KK på flopp?


Recommended Posts

Jag vek på flopp men undrar om det är korrekt, e det för vekt och tight spelat av mig? Vad tror ni? Jag hade han i princip på AA, QQ, JJ, möjligen AKs efter fyrbetten pre... Han spelade väldigt många händer men höjde eller trebetta i princip aldrig han stats var vid denna hand ngt i stil med 79/4/0 på ca 50 händer.

 

Grabbed by

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

BB ($236)

($47.73)

UTG ($62.50)

Hero ($131)

CO ($24.03)

 

BB posts (SB) $0.25

 

Dealt to Hero K:heart: K:diamond:

 

UTG raises to $1.75,

Hero raises to $6,

fold,

fold,

fold,

UTG raises to $18.75,

Hero calls $12.75

 

FLOP ($38.25) 6:diamond: Q:club: J:heart:

 

UTG bets $43.75 (AI),

Hero folds SKA JAG VIKA HÄR ELLER INTE?

 

UTG wins $37.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han hade JJ eller QQ skulle han ju försöka mjölka dig på lite pengar och kanske vara mer försiktig. Därför skulle han inte gå AI med QQ, JJ när han är först ut.

 

Du leder nästan alltid här och bör syna. Har han AA så ska du betala av honom för det. Jag hade gjort det, gör det! :-D

 

Mina 2 pesos...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han hade JJ eller QQ skulle han ju försöka mjölka dig på lite pengar och kanske vara mer försiktig. Därför skulle han inte gå AI med QQ, JJ när han är först ut.

 

Du leder nästan alltid här och bör syna. Har han AA så ska du betala av honom för det. Jag hade gjort det, gör det! :-D

 

Mina 2 pesos...

 

OK, men du säger att jag nästan alltid leder? Vad sätter du han på då? Tror knappast han spelar AQ så? TT-22 kanske? Eller totalt tom?

 

Han har alltså aldrig trebettat? Höjer extremt sällan... Vilken range har du han på som jag leder mot?

 

Jag satte seriöst 50% på AA, 25% QQ JJ, 10% AK, 15 % bluff kanske?

 

Visst om han hade varit en toppspelare så kanske han hade mjölkat QQ JJ mer. Men pushen på flopp är ju inte värdelös med QQ JJ om han sätter mig på KK el. AA och har han AA e ju inte pushen helt ovanlig heller?

 

 

Snapsyn, är du så osäker på floppspelet är det bättre att dega pre.

 

Jag undrar vilka händer du sätter Fi på som jag slår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dega pre om du är osäker på flopp spelet. Inte omöjligt att han synar en all-in med JJ+ om han är en lös spelare.

 

4bettar han typ 88+ pre, och AQ+ så borde han ju likaså syna en 5bet all-in med de händerna, annars är han ju dum i huvudet.

 

Så säg att FI 4bettar bara JJ+ och AKo/AKs pre, så stoppa in skiten pre bara. Han kommer ju syna med sämre då och då, och när du nu synar pre och får en flop utan Ess, så kan du väl inte göra annat än att ta timebank, hämta champagnen, dricka upp ett glas, och sen syna.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger stove mot JJ+ och AK. Ganska tight?

 

20,790 games 0.005 secs 4,158,000 games/sec

 

Board: Qc Jh 6d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 35.883% 33.27% 02.61% 6917 543.00 { KdKh }

Hand 1: 64.117% 61.51% 02.61% 12787 543.00 { JJ+, AKs, AKo }

 

 

Fast sjukt att ha en SÅ tight range..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar inte så stor roll då vi är så sjukt högt upp i vår egna range.

 

Wat. Det här är ju katastrof. Ibland känns det som 95% av pokerforum.nu har missat det här med relativ vs. absolut handstyrka.

 

OP - Det som du skrev i post #6 plus reaperboys inlägg känns ju som ett vettigt försök till analys. Jag tror iofs hans range kan vara vidare än så men bara det att du funderar över denna handen är ju bra. Känns som många SSNL-spelare auto-stackar här och sen whinar över MSN om sin oerhörda cooler när fiskens range egentligen är 80% set och 10% AA. Varför över huvudtaget sätta folk på en range när du inte kan folda när hela rangen träffar brädan? Jag säger inte att det är en fold men inläggen i denna tråden är ju som "101 Bad Poker Approach"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wat. Det här är ju katastrof. Ibland känns det som 95% av pokerforum.nu har missat det här med relativ vs. absolut handstyrka.

 

OP - Det som du skrev i post #6 plus reaperboys inlägg känns ju som ett vettigt försök till analys. Jag tror iofs hans range kan vara vidare än så men bara det att du funderar över denna handen är ju bra. Känns som många SSNL-spelare auto-stackar här och sen whinar över MSN om sin oerhörda cooler när fiskens range egentligen är 80% set och 10% AA. Varför över huvudtaget sätta folk på en range när du inte kan folda när hela rangen träffar brädan? Jag säger inte att det är en fold men inläggen i denna tråden är ju som "101 Bad Poker Approach"

 

Precis! Det är inläggen i tråden som är dåliga, inte du. Något annat sätt kan det ju inte vara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går emot de flesta och säger att en fold med KK kan vara berättigad på denna flopp, dock endast OM man känner spelaren väl och vet att han endast 4bettar med monsterhänder samt har en bra read på hur han spelar.

 

Men åt andra sidan är jag så tight att analen snart spricker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...