Gå till innehåll

Djupt 25/50 med JJ


darthsidious

Recommended Posts

$5000.00 USD NL Texas Hold'em

Seat 4 is the button

Seat 4: hero ( $9057.00 USD )

Seat 9: villain ( $10050.00 USD )

hero posts small blind [$25.00 USD].

villain posts big blind [$50.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Jc Js ]

hero raises [$75.00 USD]

villain raises [$250.00 USD]

hero raises [$788.00 USD]

villain calls [$588.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8h, Td, 4d ]

villain checks

hero bets [$888.00 USD]

villain raises [$1776.00 USD]

hero calls [$888.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

villain bets [$7386.00 USD]

 

Tankar? Hur spelar ni annorlunda beroende på om det är en fisk eller duktig spelare?

Tips på alla gator är välkommna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar inte 4bet pre alls.

 

Verkligen? Jag skulle saga att JJ HU ar 100% standard 4-bet vid 5-10 plus mot alla kompetenta motstandare 180BB djupt. Det verkar ju vara att FR bord vilket kanske andrar det nagot men eftersom OP gav oss noll reads sa utgar jag ifran normal 3-bet range vilket innebar auto 4-bet for mig.

 

Darth - Det blir ju lattare om du berattar om det ar FR som har brutit, historia, OPs stats etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppats på lite spelteoretiska svar om det var mot en duktig spelare men jag kan väl hoppa direkt på info om motståndaren.

 

Det var en riktig fisk och vi hade spelat ca 100 händer (kanske 300 händer två dagar sedan då jag vann ca 13k). Han 3betade strax över 50% (därför jag minhöjer) och synade alla 4betar i den här storleken iaf. I en pott första sessionen 4betade jag QQ och han synade med A3o...

 

Han synar inte så mkt oop utan kör mest med c/r. En hel del bluffar där vad jag förstått, inte för att jag sett någon hand direkt, utan mer för att jag kunnat bluffa av honom handen senare väldigt ofta.

Han hade gjort några potsize-river bluffar innan, men en stor skillnad mot den här handen är att då hade jag visat mig svag på någon gata.

 

Jag förstår inte hur jag inte skulle 4beta den här handen pf? Då kommer jag ju nästan aldrig 4beta.

 

edit: det är alltså ett hu-bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar låta bli att 4betta JJ när det blir lite djupare, om jag inte får in det väldigt bra mot en viss FI. JJ är svår att spela 4bettat postflop.

Som spelat får jag nog alltid in det på flop, alldeles för många jobbiga turns för att bara syna och har han TT/QQ+ så får du betala. Gillar egentligen inget alternativ jättemycket, men folda finns ju inte och syn gör det bara skitjobbigt senare i handen.

 

EDIT: Hade inte läst sista posten innan jag skrev, håller dock fast vid det jag skrev förutom att jag nu också hade 4bettat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Darthsidious,

 

Först och främst så håller jag inte med om din minraise. Minraise är ju bra om ni är runt 100BBs så du kan syna hans 3-bets. Vid 180bbs så hade jag bara bara kört 3x och synat hans 3-bet. Det är ju jättebra om han vill bygga stora potter OOP 50% av gångerna?

 

Jag vet inte hur mycket spelteori det här behöver? JJ är ju med good marginal inom en value range här? Med tanke på hur aggressiva HU-matcher är nuförtiden då 4-bet bluffar och även 5-bet bluffar är vanligt djupt så är det väl relativt standard. Om du bara stovar det lite och räknar på hur mycket du tjänar på hans 5-bet bluffar / light peels / sämre värde händer vs dem gånger du får in det dåligt så får du en uppfattning. Var det detta du hade i åtanke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så håller jag inte med om din minraise. Minraise är ju bra om ni är runt 100BBs så du kan syna hans 3-bets. Vid 180bbs så hade jag bara bara kört 3x och synat hans 3-bet. Det är ju jättebra om han vill bygga stora potter OOP 50% av gångerna?

 

Jag vet inte hur mycket spelteori det här behöver? JJ är ju med good marginal inom en value range här? Med tanke på hur aggressiva HU-matcher är nuförtiden då 4-bet bluffar och även 5-bet bluffar är vanligt djupt så är det väl relativt standard. Om du bara stovar det lite och räknar på hur mycket du tjänar på hans 5-bet bluffar / light peels / sämre värde händer vs dem gånger du får in det dåligt så får du en uppfattning. Var det detta du hade i åtanke?

 

Jo kan förstå det låter konstigt. Han var bara tillräckligt dålig postflop för att det passade bra med mindre potter. Jag ville att han skulle fortsätta 3beta mycket, tror inte han fortsatt med > 50% om jag 3x-öppnat.

 

Vad gäller spelteorin så menade jag på flop och turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 4betat JJ, mot en spelare du vet kommer syna din 4bet. Du har fått en bra flop och blir CR av en kille som sällan synar OOP utan CR istället. Din hand är sårbar och det ligger många drag på bordet. Självklart finns TT,88, T8 och troligtvis 44 också. Släppar han inte A3o lär han aldrig släppa ett PP. QQ är också en hand han kan sitta på, och även AA/KK nu när vi inte vet något om hans 5bettendenser.

 

Fold är ju helt uteslutet men här lutar jag starkt åt en raise.

Beroende på vilken anledning du nu syna flop med, stacka av på safe turn eller "för att se fall han stänger av" vet jag inte, men som spelad så synar jag hans push på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker stackarna är lite för djupa för en push på floppen. Synen är framförallt för att hålla kvar hans bluffar och försöka kontrollera potsize (vilket gick sådär...). Kan komma ifrån handen då också om det kommer ett olyckligt kort på turnen.

 

Tyvärr ligger potten lite i gränslandet mellan att man vill skydda potten eller stacken, därför det känns lite lurigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu säger att det är en fisk så är väl detta den perfekta floppen du vill få för att få in det på eller? Kan väl i princip inte komma bättre flopp förutom en till knekt. Händer som 44 kan du utesluta här då jag knappast tror att ens en fisk skulle 3b. Troligare händer är 88, T8s, TT, AT och diverse färg- och stegkombinationer som skulle slå om dig på flopp. Jag själv hade älskat att få in det på en sån här flopp med JJ. Tror även du kan utesluta QQ,KK,AA då man i princip alltid degar med dom pre, spec OOP när det är HU.

Att du sen bara ville syna flopp för att behålla bluffar får du göra som du vill men när nu en Q landar flopp så är det ju fortf. syn, det enda som satt var en

J9 som är mindre troligt han sitter på då du sj blockar med 2 egna J. Han kan lika väl sitta på K-10 här och vill skydda sin hand från ev drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu säger att det är en fisk så är väl detta den perfekta floppen du vill få för att få in det på eller?

 

Nja, kanske inte borde kallat honom för fisk. Men han var fisk på det viset att hade jag 3betat den floppen hade det bara varit för att skydda min hand. Jag tror han t.o.m. kunnat foldat AT då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...