fl0w Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Jag har inte lagt märke till nåt speciellt med fi överhuvudtaget. Ingen read alltså. Bordet är typiskt party, ganska passivt. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 max, 5 handed) converter UTG ($22.9) Hero ($38.9) Button ($44.75) SB ($22.2) BB ($77.97) Preflop: Hero is MP with Td, Kh. SB posts a blind of $0.25. UTG calls $0.50, Hero calls $0.50, 1 fold, SB (poster) completes, BB checks. Sitter i praktiken i CO här så en syn känns värd med KT. Flop: ($2) 4s, Jd, Ks (4 players) SB checks, BB checks, UTG bets $1.9, Hero raises to $3.8, SB folds, BB folds, UTG calls $1.90. Toppar, hyfsad kicker. Vill se var jag står så reraisar. Sätter honom ej på AK, KK eller JJ pga preflop action. KQ, KJ och KT är vad jag tror. K-rag är möjlig. Tror på reraise med KJ dock. Turn: ($9.60) Kc (2 players) UTG checks, Hero bets $10, UTG pushes all in, Hero calls $8.60. Jag är inte den som ger gratiskort när jag tror jag leder marginellt, så ej heller här. Får reraise - nu tror jag på KQ lite mer, men han kan också hålla K-vadsomhelst och tro att jag inte har kungen då alla isf är i spel. Ganska säker på att han har en kung. Tror inte på 44. Är hans kicker bättre? För mig är chansen cirka 50-50. Jag blundar och synar. River: ($28.20) 4h (2 players) Final Pot: $28.20 Kommentarer, synpunkter? Citera
Fadeh Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Vann du denna hand skulle jag bli väldigt förvånad. Citera
scouserandy Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag hade inte limpat in med KTo men nu när du väl är där så tycker jag att om du ändå reraisar på floppen så tycker ja du ska beta pott i alla fall för att verkligen se var du står, din reraise är det ju autosyn på med vad han än har nästan. Sen kommitar du dig på turn och synen på hans rerais hade jag med gjort fastän att jag nog känt mig slagen. Citera
fl0w Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag hade inte limpat in med KTo Bordet är typiskt party, ganska passivt. Sitter i praktiken i CO här Bordet är dessutom shorthanded. Tycker det är all info som behövs för att göra en billig syn. Citera
scouserandy Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jo jag vet, jag läste din post från början. Sa heller inte att du gjorde fel som limpade in, bara det att jag sällan limpar själv då jag gillar att höja. Citera
jna Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Vann du denna hand skulle jag bli väldigt förvånad. Han har ju högsta kåken. Sätter du fi på 44? EDIT: Genast insåg jag att KJ ger högre kåk. Sorry. Citera
fl0w Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Hur som haver, efter att jag öppnade ögonen igen såg jag honom vända upp KTo och vi splittade potten. Citera
scouserandy Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Hur som haver, efter att jag öppnade ögonen igen såg jag honom vända upp KTo och vi splittade potten. Oj, en som limpar med KTo från UTG. Ännu värre än din limp då Citera
fl0w Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Heh I guess. Hade nog faktiskt inte ens jag gjort. Dock har jag efter lite analyserande av mitt spel lately kommit fram till att jag spelar bra löst. Just återinstallerat PT så skall se vad det säger om saken, men enligt de flesta klienter ser jag lite över 30% av flopparna. Satt och försökte reda ut varför när det ändå verkar vinnande. Kom fram till att de flesta spelen på de nivåer jag kör (främst $0.25/0.50 NL) är så passivt så preflop-raisar är relativt sällsynta. Dessutom anser jag knappast en raise till $1 preflop knappast värd min respekt. Alltså blir bra många mer händer spelvärda. Hamnar jag dock i ett spel (som just nu btw!) där det raisas friskt preflop måste jag fundera lite mer över mina starthänder då det faktiskt kostar lite att spela dem. Citera
x31xx Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Det kan vara så att du skulle vinna mer genom att spela tightare. Citera
jna Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Satt och försökte reda ut varför när det ändå verkar vinnande. Kom fram till att de flesta spelen på de nivåer jag kör (främst $0.25/0.50 NL) är så passivt så preflop-raisar är relativt sällsynta. Dessutom anser jag knappast en raise till $1 preflop knappast värd min respekt.Alltså blir bra många mer händer spelvärda. Hamnar jag dock i ett spel (som just nu btw!) där det raisas friskt preflop måste jag fundera lite mer över mina starthänder då det faktiskt kostar lite att spela dem. Jag är inne på samma tankar. Jag spelar mest Omaha, och där höjs det ännu mindre pre flop. Detta gör att jag törs limpa från tidig position även om jag inte sitter på en jättestark hand. Om jag märker att spelet blir mer aggressivt pre flop tightar jag till mig. Ofta vet man vilka spelare som är benägna att höja pre flop. Om en sådan spelare sitter på knappen vill jag ha en riktigt stark hand för att limpa i tidig position. Om "pre flop-höjaren" redan talat limpar jag tryggt. Lite mer OT: Vissa spelare höjer ofta när de sitter på blindsen. Jag gör nästan aldrig det. Efter floppen ska man ju tala först! NLT på sexmannabord, OK. Då gör man det ju ofta för att spela handen HU eller köpa potten. Men i Omaha får man ju alltid 4-5 syn på en sådan höjning. Kan det vara bra ens med en riktigt stark hand? Har man t ex AAxx känns det ju som att man måste träffa i det läget. Citera
Recommended Posts